jol74 Postad 30 Mars , 2007 Rapport Postad 30 Mars , 2007 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) Fullring SB: Hero (462.50) Plats 4: X (83.05) Plats 6: X (50.00) CO: Fi 1 (217.35) (Vet inget om honom. Har limpat några händer innan denna) Knappen: Fi 2 (404.35) (ok för den här nivån, tämligen lös) Hero lägg LM 1.00 X lägg SM 2.00 ** Giv ** Hero [5r, Er] X Syna 2.00 Fi 1 Höj till 4.00 Fi 2 Syna 4.00 Hero Syna 4.00 X Syna 4.00 *** Flop(Board): *** : [7r, Dk, 4r] *** Bet Runda 2 *** Hero Passa X Passa Fi 1 Satsa 2.00 Fi 2 Syna 2.00 Hero Höj till 10.00 X Lägg Fi 1 Höj till 18.00 Fi 2 Syna 18.00 Hero Syna 18.00 Höjer. Rätt eller fel? Väljer sedan att bara syna reraisen. Rätt eller fel? *** Turn(Board): *** : [7r, Dk, 4r, 3s] Får dessutom stegdrag. Hero? Citera
hansolo Postad 30 Mars , 2007 Rapport Postad 30 Mars , 2007 Att höja den floppen och sedan syna ett mini-omslag. Vad vill du med det spelet? Om turn blankar så har du byggt en stor pott med bara färgdraget och får ett jobbigt beslut om någon raisar dig eller pottar efter dig om du betar. Ja hade bara synat på floppen och försökt att se river billigt om turn blankar som i de här fallet. Citera
Franco_Baresi Postad 30 Mars , 2007 Rapport Postad 30 Mars , 2007 Jag hade nog valt bet-out-linjen. Höjer han min bet brukar jag bara höja re-raisa honom all-in. Check-raise är ju ofta lite kallare eftersom man då hamnar i svårare läge vid normal bet från Fi. Antingen syna re-raise all-in eller om Fi synar c/r tvingas göra hal semibluffs-bet i stor pott alt check-folda till Fi:s pottbet. Som bettandet blev när du checkade och mongot min-bettar är det väl helt standard att höja. Synar man bara i det läget ger man ju på sätt och vis upp alla drömmar om att någon gång spela högre stakes.. var lite kreativ, jobba lite. När han min-återhöjer är det ju lockande att bara kliva över men eftersom man får syn 9/10 tvingas man ta synen. Check-syna turn. Citera
decoy Postad 30 Mars , 2007 Rapport Postad 30 Mars , 2007 Hade bara synat flopp, och satsat på billig riversyn. Citera
Goose_strike Postad 31 Mars , 2007 Rapport Postad 31 Mars , 2007 Jag hade bara synat flopbeten och forsokt att halla potten nere. Ingen jatte bra ide att raisa med 2 st i potten. check/folda turn om inte du satter turn. Citera
b0bb4n Postad 31 Mars , 2007 Rapport Postad 31 Mars , 2007 Jag hade nog valt bet-out-linjen. Höjer han min bet brukar jag bara höja re-raisa honom all-in. Check-raise är ju ofta lite kallare eftersom man då hamnar i svårare läge vid normal bet från Fi. Antingen syna re-raise all-in eller om Fi synar c/r tvingas göra hal semibluffs-bet i stor pott alt check-folda till Fi:s pottbet. Som bettandet blev när du checkade och mongot min-bettar är det väl helt standard att höja. Synar man bara i det läget ger man ju på sätt och vis upp alla drömmar om att någon gång spela högre stakes.. var lite kreativ, jobba lite. När han min-återhöjer är det ju lockande att bara kliva över men eftersom man får syn 9/10 tvingas man ta synen. Check-syna turn. Så du hade överbettat AI på floppen mot hans minraise alltså? Sen high stake snacket. Spelarna på denna nivå foldar inte TPTK eller överpar så varför försöka få folk att folda när dom inte gör det? Ta oddsen han ger och spela mer rakt på sak. Skulle inte förvåna mig om minraise killen har AA eller KK. Rätt standardspel för fiskar som tror AA/KK är oslagbart. Du sitter OOP så betta ut flop är nog bättre än c/r men om han minraisar så hade jag bara synat knappast gått AI iaf. Du får bra odds att syna hans minraise plus att ni är 3 spelare och du har drag till nöten. Som spelat hade jag checkat turn och synat hans bet om de inte är allt för stort. Citera
Franco_Baresi Postad 31 Mars , 2007 Rapport Postad 31 Mars , 2007 Så du hade överbettat AI på floppen mot hans minraise alltså? Sen high stake snacket. Spelarna på denna nivå foldar inte TPTK eller överpar så varför försöka få folk att folda när dom inte gör det? Ta oddsen han ger och spela mer rakt på sak. Skulle inte förvåna mig om minraise killen har AA eller KK. Rätt standardspel för fiskar som tror AA/KK är oslagbart. Du sitter OOP så betta ut flop är nog bättre än c/r men om han minraisar så hade jag bara synat knappast gått AI iaf. Du får bra odds att syna hans minraise plus att ni är 3 spelare och du har drag till nöten. Som spelat hade jag checkat turn och synat hans bet om de inte är allt för stort. Ah sorry.... du förväxlar "min bet" med "mini-bet". Mini-höjer han mig är det klar syn. Gör han en normal höjning gamblar jag med honom. Citera
Recommended Posts