JohnH Postad 29 Mars , 2007 Rapport Postad 29 Mars , 2007 När jag fuskkollat så här efteråt så är det tre gånger som FI varit med i potter, 2gånger höjde först preflopp och betar ut på flop. Foldar ofta men är alltså aggro när han är med. Läge att återhöja direkt på floppen utan farlig bräda mot sådan FI med mitt PP? Full Tilt Poker Game #2074526895: Table Silver Penny - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 15:10:50 ET - 2007/03/26 Seat 1: ar345 ($115.70) Seat 2: JWeb777 ($117.65) Seat 3: Fred Falke ($97) Seat 4: SmallLizard ($101.50) Seat 6: CAT70K ($113) Seat 7: Vi-Zer0Skill ($104) Seat 8: manyfold ($115.40) Seat 9: Darinisnr1 ($222.45) JWeb777 posts the small blind of $0.50 Fred Falke posts the big blind of $1 Tixmaster adds $100 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to Darinisnr1 SmallLizard folds CAT70K folds Vi-Zer0Skill raises to $3.50 Darinisnr1 calls $3.50 ar345 folds JWeb777 folds Fred Falke folds *** FLOP *** Vi-Zer0Skill bets $5.10 Darinisnr1 raises to $14 Citera
decoy Postad 29 Mars , 2007 Rapport Postad 29 Mars , 2007 Tycker inte statsen du har på Fi är tillräckliga för att basera ett beslut på. Du ser Fi som lös-aggro. Men J,J är egentligen rätt knepigt att spela om en annan redan raisat preflop. Du kunde ha reraisat pre, för att evaluera reaktionen. Nu raisade du på floppen i stället, vilket kostade lite fler $. Jag tycker inte att du gjorde direkt fel, frågan är ju hur Fi reagerade, och utvecklingen därefter. Citera
Lolle Postad 30 Mars , 2007 Rapport Postad 30 Mars , 2007 Decoy, också att nämna då är att han tjänade mer pengar också genom att syna och få hans cb också, ditt och hans beslut går båda vägar mindre vinst mindre förlust, större vinst större förlust... På 8 handed och NL100 skulle jag gissa att en reraise inte är att föredra preflop. Som spelat ser det bra ut skulle jag säga. Citera
Jerico Postad 30 Mars , 2007 Rapport Postad 30 Mars , 2007 Ser helt ok ut, jag skulle checka bakom på turn om han synar och sen syna ett rimligt riverbet. Citera
brut Postad 30 Mars , 2007 Rapport Postad 30 Mars , 2007 Skulle också checka bakom på turnen syna eller värdebetta rivern. Vad gör du om han raisar dig på floppen till ex 40? Själv degar jag ibland. Tror att han relativt ofta har AK,AQ . I bland kastar han även en bättre hand. Citera
slashyboy Postad 30 Mars , 2007 Rapport Postad 30 Mars , 2007 Skulle salgit om som du gjorde, lite knepigt dock om han synar. Synar han kan det nog varaläge att checka turn och typ check-syna river. Slår han om igen har vi fått infon vi vill ha, och det är bara att vika. Citera
brut Postad 30 Mars , 2007 Rapport Postad 30 Mars , 2007 Checksyna river? Vi sitter i pos. Vi värdebettar om han checkar pga att han antagligen själv bettar AA,KK (ev QQ) och han har antagligen 88-JJ. Lite beroende på hur brädan utvecklas. Anledningen till att jag tycker att raise all in är interessant är att fi ofta synar med högre pp. Med AK-AJ så foldar han eller slår om. Och håller han inte ner sin omslagsfrekvens med AK-AJ så har han dessa kort ganska ofta. Detta kombinerat med readen att han förefaller obalanserad. Gör att det nog kan vara rätt att gå alla in. Citera
JohnH Postad 30 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 30 Mars , 2007 Vettigt att beta pot alltså? Citera
Upgrade Postad 30 Mars , 2007 Rapport Postad 30 Mars , 2007 i shorthanded skulle jag ha reraisat preflop, men detta är ju 9-handed så jag överlåter det till någon annan som spelat mer 9-handed än mej.. hursomhelst skulle jag garanterat ha raisat floppen, och synar han då så skulle jag betta 60% eller checka turn. Synar han så är ju risken att han har ett högre pocket, och lägger du ett 60% bet på turn så lär han syna med QQ å uppåt, och du vet du ungefär vad du står å kan checka checka bakom på river. Checkar du däremot turn om ofarligt kort träffar, så får han nog ganska bra ide var han står, och kan kanske höja ditt riverbet med ett högre pocket. Citera
brut Postad 30 Mars , 2007 Rapport Postad 30 Mars , 2007 i shorthanded skulle jag ha reraisat preflop, men detta är ju 9-handed så jag överlåter det till någon annan som spelat mer 9-handed än mej..hursomhelst skulle jag garanterat ha raisat floppen, och synar han då så skulle jag betta 60% eller checka turn. Synar han så är ju risken att han har ett högre pocket, och lägger du ett 60% bet på turn så lär han syna med QQ å uppåt, och du vet du ungefär vad du står å kan checka checka bakom på river. Checkar du däremot turn om ofarligt kort träffar, så får han nog ganska bra ide var han står, och kan kanske höja ditt riverbet med ett högre pocket. Så du menar att hans uppenbara linje på river är att checkhöja med ett högre par efter den sekvensen? Citera
Recommended Posts