Gå till innehåll

NL200 - Hur spelar ni här?


Recommended Posts

Info om spelaren. FI sitter till vänster om mig, har så gott som synat varje PF-raise från mig. Vissa mindre omslag har fått honom att vika. Han har spelat i stort sett 90% av alla händer jag har spelat. Känns som en loose/weak för det mesta.

 

 

Inledande spel 1324087601.

 

FI sitter vid 0 med $228,80.

Wahid sitter vid 1 med $174.

klav sitter vid 2 med $194,93.

easybeasy sitter vid 3 med $230,25.

Leodium sitter vid 4 med $170,45.

HERO sitter vid 5 med $398,10.

 

Dealern sitter vid 5.

 

FI lägger en blind på $1.

Wahid lägger en blind på $2.

 

(HERO ges 3r 5r.)

 

Före floppen:

klav foldar.

easybeasy foldar.

Leodium foldar.

HERO höjer med $5.

FI synar med $6.

Wahid foldar.

 

Floppen kommer upp

5s 4h 7k.

 

FI satsar $16.

HERO synar med $16.

 

Turnkortet kommer upp 7s.

 

FI satsar $48.

HERO synar med $48.

 

Riverkortet kommer upp Kr.

 

FI satsar $144.

HERO???

 

Postar resultat efter ett par analyser...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som spelat lägg turn iaf senast däremot skulle jag lagt mig redan på floppen då han betar in i dig, om han betat och du på något sätt synat med tex 56s skulle jag synat flop i de flesta fall och samma då med 53s men här nej. På river, fold kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men det luktar skryt. Solklar fold långt innan river. Allt annat är resultatinriktade efterhandskonstruktioner.

 

Verdi är hård mot de hårda...

 

om man är lösVEK 3-barrel-bluffar man då?

 

finns ju inte ens ett färgdrag på floppen, du slår en ren bluff eller en 6a.

 

det är ju du som är synfisken ;)

 

Mgps är hård mot de hårda...

 

Jag skiter totalt i postflopspelet men preflop är ju bara dåligt. Om du vet att han synar 90% så varför spela en av de sämsta headsuphänderna mot honom? Känns bara blää spontant!

 

Varför skulle det vara -EV att lira 3-5s i pos HU mot en uberfisk som lirar loose-passive?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kasta pre om du vet att han kommer syna, om du tror du leder så slå om på flop eller turn, nu är det ju självklart att du synade å tog bluffen, men det är ju dåligt spelat förutsatt att han inte skjuter 3 gånger på bluff väldigt ofta.

Om vi tror vi leder ska vi inte slå om flopp eller turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det vara -EV att lira 3-5s i pos HU mot en uberfisk som lirar loose-passive?

För att det finns en jäkla massa bättre händer att göra det med. Om man spelar 53s så måste man försöka ta ifrån fi potten nästan alltid då man ytterst sällan floppar något bra och det visar hero här på att han inte klarar av. Spela 53s för att sedan syna 3 tunnor med bottenpar visar ju bara på ren idioti. Grattis att det gick hem den här gången men bra spelat var det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att det finns en jäkla massa bättre händer att göra det med.

 

Det är väl knappast ett argument för att inte spela den.

 

Om man spelar 53s så måste man försöka ta ifrån fi potten nästan alltid då man ytterst sällan floppar något bra och det visar hero här på att han inte klarar av.

 

Man är ju trots allt typ 40 - 60 pre-flop mot en random hand... det är ju inte så att du måste floppa triss för att slå Q-To i en showdown...

 

Är man bra och Fi är en lös-passiv uberfisk ska man givetvis spela handen, allt annat är givetvis korkat. Jag menar... hur fan ska du inte kunna plussa mot han? Om beskrivningen stämmer kommer han ju ytterst sällan bluffa, mycket gärna syna och värdebetta dåligt.

 

 

 

Spela 53s för att sedan syna 3 tunnor med bottenpar visar ju bara på ren idioti. Grattis att det gick hem den här gången men bra spelat var det inte.

 

Jappjapp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet argument som jag ofta känner av är ju att man vill ta fisken innan han blir stackad och lämnar och då hinner man inte vänta in bra händer, man får spela alla. Jag brukar vilja sitta direkt till hö och limpa mot fisken oftast annars höjer jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet argument som jag ofta känner av är ju att man vill ta fisken innan han blir stackad och lämnar och då hinner man inte vänta in bra händer, man får spela alla. Jag brukar vilja sitta direkt till hö och limpa mot fisken oftast annars höjer jag.

 

varför vill du sitta till höger om fisken? eller missförstår jag dig? jag tycker det känns naturligare att vilja sitta direkt till vänster om fisken och iso-raisa honom när han fisklimpat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det vara -EV att lira 3-5s i pos HU mot en uberfisk som lirar loose-passive?

 

loose/weak beskrevs fienden som. det kanske är samma sak som loose-passive. hur som helst, om han är loose-passive så:

 

varför syna tre tunnor med bottenpar? en passiv spelare skjuter sällan tom tre ggr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...