Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Näe. Ungefär 4% av vad du sätter in. Vissa sajter (typ expekt) låter ju dock spelaren betala den avgiften.

mvh

Ant

Expekt tar 4% ja, men jag är hyfsat säker på att det inte är netellers avgifter.

Postad

Vet att Betsson tar 2,25% för insättning under 150 euro och 1,5% på belopp däröver när man deponerar med VISA eller MASTERCARD. Låter väl rimligt att det är precis det som kortföretagen vill ha.

Postad

OP frågade vad sajterna betalar (neteller?) för in och utbetalningar. Vad vissa sajter tar betalt av kunderna för insättningar har ingenting med hans fråga att göra.

Vid en så pass hög avgift som 4% behöver man inte vara något mattesnille för att räkna ut att sajten gör grova stålar på detta.

Postad

Well, jag fick iaf betala runt 20% växlingsavgift när jag var i London senast och var på Paddington Station. Fullproppad med väskor fanns ett växlingskontor där jag tvingades fixa pund.

Hade väl €1500 på mig men la fram en hundring. för att få runt £65 trodde jag. Fifty five sa hon då... då visade det sig att de tog dels spreaden på runt 5%, sen £2.5 i fast växlingsavgift och sen 9.3% i nån jäkla serviceavgift.

Dont you want to cash in more, I saw you had some, you can exchange more.

No thanks...

Så nu tycker jag att det är billigt med 4% i avgift till pokersajterna även om det är hutlöst...

Postad

Ja jag syftade på avgifterna till Neteller. Ni har kommit med rimliga antaganden och min gissning är att kostnaden är i % av insatt/utaget belopp. Ingen som är säker på hur mycket det är??

Man kanske ska kolla med någon sajt eller neteller support för att stilla min nyfikenhet. 8-)

Postad
Det är synd att Neteller fått sånt grepp om marknaden; de är verkligen sviniga i sina avgifter. Men sajterna får väl skylla sig själva om de inte inför stöd för Moneybookers etc.

Är det billigare med Moneybookers då? Om i så fall är det stor skillnad för pokersajterna?

Postad
Ingen som är säker på hur mycket det är??

Man kan inte riktigt säga så. Det skiljer sig för det första från betalningslösning till betalningslösning, men även mellan olika sajter (beroende på hur stor trafik det är, hur bra sajternas betalningslösningar är på att förhandla med olika e-wallets etc. NETeller är bland de dyraste, med avgifter på ca 6-7%. Dock så ligger ett average på 4%. Då är alla olika e-wallets inräknade. Det kan dessutom förekomma avgifter för en sajt till betalningsförmedlaren (alltså inte till NETeller eller nån bank, utan till det företag som genomför transaktionerna). Detta är dock inte medräknat i de fyra procenten. Alltså, on average, avgifter för att genomföra transaktioner: 4%.

mvh

Ant

Postad
Man kan inte riktigt säga så. Det skiljer sig för det första från betalningslösning till betalningslösning, men även mellan olika sajter (beroende på hur stor trafik det är, hur bra sajternas betalningslösningar är på att förhandla med olika e-wallets etc. NETeller är bland de dyraste, med avgifter på ca 6-7%. Dock så ligger ett average på 4%. Då är alla olika e-wallets inräknade. Det kan dessutom förekomma avgifter för en sajt till betalningsförmedlaren (alltså inte till NETeller eller nån bank, utan till det företag som genomför transaktionerna). Detta är dock inte medräknat i de fyra procenten. Alltså, on average, avgifter för att genomföra transaktioner: 4%.

mvh

Ant

Det låter väldigt mycket. Man får ju känslan att pokersidorna gärna vill att man undviker VISA eller andra kortbetalningar (VISA tar väl 2.5%?), och att de ser hellre att transaktionerna sker via Neteller eller motsvarande. Men detta kanske inte beror på skillnaderna i kostnader?

Dessa kostnader gäller de både ut och inbetalningar?

Inbetalningar till Neteller bör väl vara lägre eller konstnadsfria för pokersidorna.