Peder Månsson Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Hej, GfK Sverige, ett av Europas ledande marknadsundersökningsföretag, håller just nu på med en undersökning gällande poker. Kriterier för att deltaga finns nedan. Förbundet kommer få tillfälle till gentjänster ifall spelare härifrån väljer att deltaga. Glöm inte att berätta hur ni kom i kontakt med undersökningen. Anmäl gärna intresse till : tobias.wranker@gfksverige.se Vi söker 5 st "proffs-" och 5 st "hobbyspelande män i åldern 18-45 år, se nedan. Grupp 2: Professionella spelare/hobbyspelare, Gruppen är på onsdag 4/4 kl 19:00 i Stockholm. Ersättning: Bra tillskott till bankrulle=) Fullt skälig Övergripande kriterier för grupperna: Deltagarna ska ha nämnt att de tycker om reklam Arbetar inte (eller är nära släkt med någon som arbetar) inom media, reklam, spel- eller undersökningsbranschen Bra blandning av åldrar inom grupperna Män och kvinnor i varsin grupp Kriterier för seriösare spelare (män, 5 st) Spelar poker på Internet för pengar Spelat poker på Internet minst ett år 18-45 år Spelar poker på Internet 15 timmar eller mer i månaden Spelare som sätter höga insatser: 70 kronor (5 dollar) eller mer per pott i ringspel 385 kronor (55 dollar)eller mer i återköp (re-buy) 700 kronor (100 dollar) eller mer i insats i turneringspoker Kriterier för hobbyspelare (män, 5 st) Spelar poker på Internet för pengar Spelat poker på Internet minst 6 månader 18-45 år Spelar poker på Internet 5-15 timmar i månaden Spelare som sätter medelhöga insatser 7-70 kronor (0,5-10 dollar) per pott i ringspel 70-385 kronor (10-55 dollar)i återköp (re-buy) 70-699 kronor (10-100 dollar) i insats i turneringspoker Mvh GfKSverige AB Citera
RuchYa Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Vad är detta?? Är det en grupp som skall mötas och samtala i Stockholm, och det skulle dom gjort den 4/3 . Mer info tack. Citera
eurythmech Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Deltagarna ska ha nämnt att de tycker om reklam Det där fnittrar jag rätt hårt åt Citera
Bubbla Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Minst $5 i varje pott är alltså $2/4 NL eller 25/50 sek? I FL borde det bli $4/8 eller 50/100 sek? Citera
Peder Månsson Postad 27 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 27 Mars , 2007 Redigerat, det skall vara 4/4, tog copy/paste på texten om jag ska skylla ifrån mig=) Övriga frågor får du ställa via mailen, jag är inte involverad i undersökningen. Citera
Peder Månsson Postad 27 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 27 Mars , 2007 Minst $5 i varje pott är alltså $2/4 NL eller 25/50 sek?I FL borde det bli $4/8 eller 50/100 sek? Precis som jag tolkar det. Citera
Peder Månsson Postad 27 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 27 Mars , 2007 Vad är detta?? Är det en grupp som skall mötas och samtala i Stockholm, och det skulle dom gjort den 4/3 . Mer info tack. Lär vara något spelbolag som beställt en undersökning om poker, vilket har jag inte en aning om. Citera
gdaily Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Lär vara något spelbolag som beställt en undersökning om poker, vilket har jag inte en aning om. Eftersom du är avsändare av inlägget. så får den ligga i förbundets grupp. Citera
baller Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Deltagarna ska ha nämnt att de tycker om reklam Whmm det verkar rimligt... Citera
Cleburne Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Whmm det verkar rimligt... Vad betyder det egentligen? Tycker om reklam??? Jag förstår ju orden, men vad i hela friden menar de med det? Att man spelar in reklamen på tv och sitter och njuter av Via-reklamen i slowmotion? Citera
Peder Månsson Postad 28 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2007 Ser ut som e-mail fiske tycker jag. Dålig formulering, men i aldra högsta grad seriöst. Kontakta Tobias på e-mailen för mer info. Citera
king_spade Postad 29 Mars , 2007 Rapport Postad 29 Mars , 2007 Bra tillskott till rullen vet jag inte om det var. Det ger 800kr att vara med i denna marknadsudersökning. Någon annan här som ska vara med i denna? Citera
kfluffie Postad 29 Mars , 2007 Rapport Postad 29 Mars , 2007 Why no kvinnor? Är det helt enkelt för att det är dem man ska rikta in sig på då det finns en marknad där or what eller är det helt enkelt för att de är underrepresenterade i dagens poker och är därför ointressant? Jag själv finner kvinnor intressanta. Citera
Peder Månsson Postad 29 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 29 Mars , 2007 Why no kvinnor?Är det helt enkelt för att det är dem man ska rikta in sig på då det finns en marknad där or what eller är det helt enkelt för att de är underrepresenterade i dagens poker och är därför ointressant? Jag själv finner kvinnor intressanta. =) Du får kolla med Tobias på mailen=) 800, nja, beros väl på vem man pratar med, va ju tungen att skriva ngt halvlustigt=) Citera
Recommended Posts