Gå till innehåll

Internetlösning för "landstället" tips??


aim4vegas

Recommended Posts

Jag kommer spendera en tid på familjens landställe långt ute i sthlms skärgård i sommar. Problemet är att jag såklart måste ta med laptop och ha tillgång till pokern. Nån som vet bästa lösningen för mig, är rätt lost på vilka internetlösningar man kan välja på i detta läge?

 

Förutsättningarna är att det finns utmärkt mobiltäckning och telefonlinje. Hur skaffar man stabilaste lina att kunna grinda på? Skulle va skönt om man slapp gå med på nåt abbonemang hos nåt bredbandsbolag. Tips vad som gäller, modem, mobilen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3G-kort.

 

Annars så har jag där jag bor ett s.k. sommarabbonnemang (så jäkla mycket fjollträsk där på sommaren) som man betala månadsvis. Lite dyrare per månad såklart men det kan bara bra och kolla upp om det alternativet finns.

 

Annars, som sagt, 3G-kort. Tele2 FTW.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska byta mitt fasta abbonemang mot ett HSDPA kort så fort jag kommer hem till Sverige.

 

Sitter i Tyskland och surfar i flera megabit var jag än befinner mig. Det känns som total frihet och jag skriver under på Tres slogan, om du har en bärbar dator - varför inte göra den bärbar?

 

Turbo-3G finns säkert inte på landet, men då har du iaf 300+ och det duger gott åt surf o grind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla upp NMT.net, de har bra täckning. Bra hastighet också. Bättre än 3G än så länge (inte så många kunder ännu...)

;-)

 

Fyfan ..

 

Har inte det varit på nedmontering och ska enbart användas i specialfall?

Alltså inte för privatpersoner utan specialstöd (typ) =)

 

NMT-grejor ger f.ö. garanterat cancer enligt några forsknignsresultat. Forskade om det där på gymnasiet så jag vet inte om jag på den tiden var så källkritisk så tro whatever lixom.

 

Det är också så GSM har fått "Garanterat Cancer"-stämpeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...