Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur brukar ni spela när ni drar in en trips i ohöjt multiway pot?

Känns som jag aldrig får bra betalt eller blir utdragen.

Tror jag kan förbättra mig mycket vad det gäller där.

Vi säger att det är 4 personer med i potten vi har limpat från utg med J7 och

floppen kommer 7 7 Q (2 i samma färg)

check, check , vi?

Ska man överbetta , minibetta checka?

Känns om man checkar låter man någon köpa färg, Checkraisar man är man uppe mot en trips till ifall man får syn.

Ifall floppen hade varit farligare typ 7 7 8 (2 i samma färg)

Hade vi då agerat annorlunda?

Tänker främst på NL SH och ganska låg nivå typ Nl 50 där det inte görs så mycket moves.

Postad

Jag tycker inte det är läge att slowspela någon av flopparna, gör som du gör med alla dina bra/starka händer, alltså beta ut halvpott-helpott. Riskerna är för stora att du åker dit annars, hellre en mediumstor pott hem än hela stacken borta.

Hade läget varit 2,7,K rainbow och du sitter med PP 7or, då tycker jag vi kan börja snacka slowspelläge.

Postad
Tror jag kan förbättra mig mycket vad det gäller där.

[...]

vi har limpat från utg med J7

Här har vi flera saker du kan förbättre. Som dessutom gör mer nytta än hur du spelar dina floppade trissar i ohöjda potter.

Sluta limpa UTG, sluta openlimpa över huvud taget, sluta spela J7 i ohöjda potter utanför blindsen.

Postad
Här har vi flera saker du kan förbättre. Som dessutom gör mer nytta än hur du spelar dina floppade trissar i ohöjda potter.

Sluta limpa UTG, sluta openlimpa över huvud taget, sluta spela J7 i ohöjda potter utanför blindsen.

Måste bara tillägga, sluta spela J7 . utom möjligen i två fall.

1.ohöjd i BB

2. fyll upp vid multilimpad pot.

Sen om man nu sitter där. Är det drag ute så beta ut runt 3/4 och betala sen av och va glad till högre kicker, men ge inte odds så att nån drar in nått fult.