Gå till innehåll

Tilt, förlorad br.......


Sasquat

Recommended Posts

Hej alla pokerspelare!

 

Jag har nu torskat hela min bankroll för tredje gången, så j***a less nu......

 

Jag har kanske ingen egentlig mening med tråden, men jag känner att jag vill skriva av mig lite, meddela andra.

 

Iallafall, hur tacklar ni som har råkat ut för sånt här, dessa situaioner?

 

Hur gör ni för att få bort denna obehagligt jobbiga tiltkänsla? ?

 

/Sasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en stor br vi talar om så tror jag inte att så många vinnade spelare har gulat gånger tre. Det är förmodligen ett tecken på minst ett av: dålig spelförståelse, koncentrationssvårigheter, bristande självkontroll. Den första går att öva upp, de två andra vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har gulat mer än 3 ggr iaf.... men då har jag hållit på med poker i 3-4 år, gulade ett par miljarder ggr i början för att man casha ut o körde med typ 3 inköp :), sen min första rulle på 10k$ pissa jag bort på en natt i en rejäl jäkla tilt....efter det har min moneymanagement räddat mig från att busta.

var väl 2,5 närmare 3 år sen jag gula sist..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du beskriva lite mer ingående hur din moneymanagement går till? Vore nog nyttig för många av oss nybörjare här.

Tack på förhand!

 

Pokershark beskrev det väldigt bra!

 

Ola har också skrivit en artikel ang. MM som ni kan söka upp, kan nog inte vara helt tokig att läsa.

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips till dig är att ha en stor del eller hela din BR på en sida där du kan sätta begränsningar.

Det har hjälpt mig mycket att inte tilta bort för mycket.

På SvS kan du sätta en summa som är maximum du kan förlora på ett dygn sen kan du inte spela mer hur tiltad du än är förräns nästa dygn.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...