Gå till innehåll

Engelska VS Svenska


r3mix

Recommended Posts

Har tänkt att skaffa mig två pokerböcker, men problemet är om jag ska skaffa på engelska eller svenska? vad rekommenderar ni? för övrigt så är min engelska mycket bra.

 

Detta gäller dessa två böcker

 

Harrington on Hold'em Expert Strategy for No limit Tournaments Vol 1

Harrington on Hold'em Expert Strategy for No limit Tournaments: Endplay, 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du köper de på svenska, så se till att du får översättningen av försat volymen i utgåva två, där Joel Hinz gjort en korrekt översättning, i stället för den dåliga översättningen i utgåva ett.

 

Om du har bra engelska så föredrar jag att köpa böcker på engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lika bra att öva upp engelskan.

 

Slutspel heter endgame på engelska, så du kan ju behöva träna på det språket, som Hjort skriver, eller så är det lika bra att hålla sig till svenska.

 

Kul att man kopierade titlarna från en boksida och det är jag som blir mobbad för det.

 

Om du köper de på svenska, så se till att du får översättningen av försat volymen i utgåva två, där Joel Hinz gjort en korrekt översättning, i stället för den dåliga översättningen i utgåva ett.

 

Om du har bra engelska så föredrar jag att köpa böcker på engelska.

 

Blir nog på engelska. Föredrar att ha dem på engelska då översättningar ofta blir fel, men visst kan Joel Hinz ha gjort en bra jobb med böckerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...