Gå till innehåll

Godaste ölet


adde_snoppskalle

Recommended Posts

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hörrni, det här är viktiga saker. Ni måste värdera ölet utifrån både smak och själv längden av njutning, mängden av njutning.

Mitt älskade Löwenbrau - en nyvaxad BMW, en vacker kvinna med karaktär och intellekt men ändå lättsam, en utdragen avblåsning en tidig söndagmorgon, en smeksamt floppad royal med :Qb::Jb: i hålet - den håller alltid. Smöriga ales är bara goda ett tag, som en silikonblondin som visar sig vara frireligös ungefär.

 

1_original.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En öl jag fick i Tyskland när jag va där på studieresa, tror den e smaksatt med tequila. Riktigt god, men dock rätt söt, så man fördricker sig lätt, därför passar den perfekt ngn gång per år vid speciella tillfällen!

 

Kommer inte ihåg namnet så ngn kanske kan hjälpa mej?

Tror det e en krokodil på etiketten. .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En öl jag fick i Tyskland när jag va där på studieresa, tror den e smaksatt med tequila. Riktigt god, men dock rätt söt, så man fördricker sig lätt, därför passar den perfekt ngn gång per år vid speciella tillfällen!

 

Kommer inte ihåg namnet så ngn kanske kan hjälpa mej?

Tror det e en krokodil på etiketten. .

 

Desperados? Tror inte det är nån krokodil på etiketten, men det är tequila i den iaf. Har bara druckit den i Frankrike, och gillade den inte alls, men söt var den. Har dock för mig jag sett den i Tyskland också.

 

Sen hittade jag en sort som hette Tequiza när jag sökte runt lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starobrno är en given favorit just nu.

 

Eftersom jag inte är nån direkt ölälskare så gillar jag de ljusa ölen och då är ju Starbrno riktigt bra oxå.

 

Den kroatiska ölen i 50 cl flaska, Starobrno, Zlatopramen, Staropramen, Stella, Miguel är väl dom som äger mest just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Duchesse de Bourgogne, det är den godaste jag någonsin fått sätta läpparna till! Fruktansvärt god alltså! Säljs dock inte på så många olika ställen eftersom det är en munk-öl och finns i ganska begränsad mängd.

 

För den som vill så finns i Göteborg, (öl-haket) Delirium Tremens:P. De har alla möjliga sorters öl sorter och däribland finns Duchesse!

 

Värt varenda krona varje gång =)

 

tjena

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Desperados? Tror inte det är nån krokodil på etiketten, men det är tequila i den iaf. Har bara druckit den i Frankrike, och gillade den inte alls, men söt var den. Har dock för mig jag sett den i Tyskland också.

 

Sen hittade jag en sort som hette Tequiza när jag sökte runt lite.

 

Desperados stämmer! Nu när värmen börjar komma får de bli ett försök att beställa hem några från systemet!

Thx..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...