Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

FT på Stars 10+1 och 5 pers kvar, blinds 6000/12000 med 500 ante och 7 minuter till nästa blindnivå. Stackar mellan 100k och 220k och jag har 130k (näst minst). Spelarna har lite varierande kvalitet och åtminstone ett par har gjort riktigt underliga spel det senaste, men å andra sidan har det varit allinpoker den senaste timmen.

Situationen som följer:

Jag har precis ställt på knappen och CO utan att få syn. BB är storstacken och knappen har 100k. Jag får nu 66 utg och då är frågan: Hur spelar jag den handen?

Skall jag ställa och hoppas på rundfold eller att nån synar med överkort?

Skall jag ta det lugnt ett par varv och låta någon annan ta ut sig före?

Postad

Jag hade ställt in och varit glad för både rundfold eller syn.

Med dina tidigare all-ins tror en del motståndare att du ställer med mycket sämre hand än 66 och synar med en del händer där du är favorit (till exempel A4).

Jag tycker även att det inte är katastrof att få syn av två överkort, i det här läget i turneringen är det värt att ta en chansning för att ha chans att vinna alltihop. Det enda som inte är roligt är att få syn av ett överpar, men med 5 spelare vid bordet är chansen inte så stor att det finns ett till par någonstans. Dessutom finns ju chansen att du får syn om någon håller ett underpar.

Postad
Jag hade ställt.

När nån ställt 3 ggr irad och någon FI vaknar med A6- eller 55- så har du förmodligen en syn där.

Hittar nån A7+ så hade jag nog välkomnat det då vi behöver dubbla för att ha nån vinstchans.

Att folk har en bred syn-hd är inte positivt om den inte sträcker sig väldigt långt. Det är bättre om dom har AT+, 88+ än t.ex A7+, 55+, KJ+. Det är också bättre om dom har AK, JJ+ än AT+, 88+.

Vi vill inte bli synade av två överkort. Vi behöver inte heller dubbla upp i just den här handen för att "ha chans att vinna".

66 måste vara en all-in UTG.

Postad

Rent pottoddsmässigt så är det ju ganska fördelaktigt att få syn av överkort eftersom det redan ligger 20k i potten ungefär. Överpar är ju lite knas dock.

Sen samtidigt så känns det inte som nån superpanik. De flesta andra är mer eller mindre hänvisade till allin eller fold och på två rundor till känns det som om det skulle kunna hända minst en allinsituation där någon får syn. Med tanke på hur fördelningen mellan stackarna ser ut så så kommer en sådan situation att sätta någon annan på pottkanten nästan hur det än går.