Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi1 stack 300$

Fi2 stack 250$

Hero stack 300$

Ingen read på Fi1 annat än att han inte gjort något konstigt,

inte sätt han 3betta pf förut (typ 30 händer).

Dealt to hero AdAh

Fullring

5 fold

Fi2 raise -> 8$

1 fold

Fi1 reraise ->18$

Hero steker lite call

SB fold

BB fold

Fi2 call

FLOP: Kd 9s 6d POT=57$

Fi2 check

Fi1 steker, Bet 39$

Hero call

Fi 2 fold

TURN: Kd 9s 6d 3h POT=$135

Fi1 Allin 210$

Hero ?

Postad

Så där tokhårt är det få som kör med nötterna. 90%trixar med settet här.

Skulle han va skraj för färgen menar du? Eftersom du kallsynar preflop så lär du väl sällan fixa färgdraget där? AQd, TJd? Eller är han glasklar på att du har AA?

Nä, jag sätter honom på AK,AQd,QQ,QK

Syn

Postad

Tycker inte så mycket om preflop. Tycker att du signalerar "monsterhand!!" med din kallsyn samtidigt som du ger fina implicita odds för båda fi att komma in i potten och dra ut dig. Gillar mer en stor höjning.

Som spelat, fold.

Postad

Alltså för standard Fi blir det väl snarere ännu mer uppenbart om jag 4bettar preflop att jag sitter AA?

4-bet rangen för non-maniacs på borden är ju AA och inget annat...

Fast iofs kanske är för psykiskt tugnt att släppa flop med KK på rag flop för fi, om jag bettar halvpot efter att ha 4-bettat preflop. Vetifan

Vissa Fi kanske slänger in degen preflop till och med, med KK för dem inte orkar folda?

Postad

Tycker man brukar få action av TPTK och KK i alla fall efter att ha 4 bettat eftersom potten växt sig så stor att fi ofta hoppas på att du inte har just AA eller att du bluffar. Kallsynen gör dem oftast lika misstänksamma och risken är stor att du bara får action när du är slagen.

Om du 4 bettat ordentligt pre så är det ju bara att dega in på i stort sett alla boards också, fi förlorar ändå i längden på att syna för setvärde. $50.

Postad

Vill vi 4beta preflop när vi har position framöver? JJ,QQ o vissa taita jävlar med KK lär vi skrämma bort. En låg flop --> sitter de med överpar och ganska många har svårt o släppa dessa. Iof kanske ovanstående talar emot sig själv :roll:

Postad

Om det varit en fi och/eller en stor 3 bet hade det varit en annan sak... men nu är det $10 för den andre killen att syna. Det är ju pengabränning att ta flop mot 2 pers och sen inte folda när man får mothugg.

Postad

Det är sant att Fis lilla höjning talar för reraise.

Både för att minska potods och även för att Fi kanske tror att jag höjer honom bara för han raisa så lite

Postad
Om det varit en fi och/eller en stor 3 bet hade det varit en annan sak... men nu är det $10 för den andre killen att syna. Det är ju pengabränning att ta flop mot 2 pers och sen inte folda när man får mothugg.

Im with ya..lite iaf ;) Med hårt prefloppspel är det nog bäst o bli av med 1 av jönsarna.

Det som gör mig nyfiken på en syn är AI på turn. MYCKET tveksamt till att Fi1 har 99 så det som vi torskar mot är KKK. Är det KKK tillräckligt ofta här för att fold ska till?

Postad
Im with ya..lite iaf ;) Med hårt prefloppspel är det nog bäst o bli av med 1 av jönsarna.

Det som gör mig nyfiken på en syn är AI på turn. MYCKET tveksamt till att Fi1 har 99 så det som vi torskar mot är KKK. Är det KKK tillräckligt ofta här för att fold ska till?

Jo Fis HD preflop sträcker sig knappast ner till 99. Preflop är den väl snarare

[KK > AK > QQ > (AA)] där KK väger tyngre än AK som väger tyngre än QQ.

Postad

Jag skulle kunna göra en fulhöjning som Fi1 med QK (iom att jag har position på Fi2... men sen så dyker du upp i bilden :)) och sedan betta ut på flop. Däremot skulle jag inte våga mig på mogobettet på turn.

Sen kan man ju vända på det...

Vad tror han att du kallsynar med preflopp.. och synar med på flopp?

Nu ligger det färg och stegdrag men stegdraget är det bara jag som skulle kunna sitta med av alla tomtar :)

På turn finns det väl bara kvar AK och KK? Tänk om man fick en halvtimme på sig innan man synar sånna här.