gregcadillac Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 – Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1 – Players(max 6): -buluvic- (EUR 164,65 in seat 1) Calizzo_ (EUR 100,00 in seat 2) PEKKA (EUR 177,06 in seat 5) HERO (EUR 100,50 in seat 6) Dealer: HERO Small Blind: -buluvic- (0,50) Big Blind: Calizzo_ (1,00) HERO was dealt: Qc - Qd PEKKA Call (1,00) HERO Raise (5,00) -buluvic- Call (4,50) Calizzo_ Fold PEKKA Call (4,00) Flop 7d - 3d - 3c -buluvic- Check PEKKA Bet (12,00) HERO Call (12,00) -buluvic- Fold Turn 7d - 3d - 3c - 8d PEKKA Bet (45,00) HERO ? Kan syn här på turn någonsin vara rätt, så som handen är spelad fram till turn? Är det bättre att lägga in en raise på floppen, eller är det bättre att syna som jag jag gör? Hur mycket vill vi höja på floppen om vi höjer och varför höjer vi i så fall? Ifall ni har några andra synpunkter så är ju ordet fritt:-) Citera
galenponny2 Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 – Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1 – Players(max 6): -buluvic- (EUR 164,65 in seat 1) Calizzo_ (EUR 100,00 in seat 2) PEKKA (EUR 177,06 in seat 5) HERO (EUR 100,50 in seat 6) Dealer: HERO Small Blind: -buluvic- (0,50) Big Blind: Calizzo_ (1,00) HERO was dealt: Qc - Qd PEKKA Call (1,00) HERO Raise (5,00) -buluvic- Call (4,50) Calizzo_ Fold PEKKA Call (4,00) Flop 7d - 3d - 3c -buluvic- Check PEKKA Bet (12,00) HERO Call (12,00) -buluvic- Fold Turn 7d - 3d - 3c - 8d PEKKA Bet (45,00) HERO ? Kan syn här på turn någonsin vara rätt, så som handen är spelad fram till turn? Är det bättre att lägga in en raise på floppen, eller är det bättre att syna som jag jag gör? Hur mycket vill vi höja på floppen om vi höjer och varför höjer vi i så fall? Ifall ni har några andra synpunkter så är ju ordet fritt:-) han limpsynar pre så 3x, 77 färgdrag är väl troligt och du slår således nada på turn så folda. är fi en extrem bluffgubbe så kan man ju syna ner eller om han spelar typ 88-99, A7 passivt pre och sen spelar alla överpar/TPTK som the NUTS så går det ju att syna ner men normalt sett är detta en enkel fold. han överbattr ju ganska ordentligt så beror ju på hur han spelat bluff/stål tidigare. Citera
gregcadillac Postad 21 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 21 Mars , 2007 Ja, folden på turn är ju inte så mycket att säga någonting om egentligen, den är i mina ögon självklar. Men kan det vara bra att raisa floppen och varför tycker ni i så fall att det är bättre än att bara syna? Citera
galenponny2 Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 Ja, folden på turn är ju inte så mycket att säga någonting om egentligen, den är i mina ögon självklar. Men kan det vara bra att raisa floppen och varför tycker ni i så fall att det är bättre än att bara syna? beror ju på hur fi brukar spela, semibluffar han inte drag är det ju en självklar syn. normalt om någon bettar 88 eller A7 på flopp eller ett färgdrag med för den delen så saktar de ofta ner på turn om de ej förbättrar och då bettar man givetvis om de checkar. höjning på flopp är hög risk liten belöning helt enkelt. Citera
Jerico Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 puuuuush. Det är 4 handat och du har ett stort par på lågparad bräda. Citera
EL_FishkO Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 B2B...fold preflop Nämen fold på turn Citera
Jeppann Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 Klart en syn kan va rätt, men det beror ju alldeles på vad det är för FI. Det är ju ett stort bet han gör turn o det är lite svårt att tyda. Hade nästan haft lättare att folda mot ett lite mindre. Give read på FI, annars solklar fold. Luktar AA/KK/set som snappat upp att någon faktiskt kan dra till färg. Citera
decoy Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 Folda turn. Möjligen hade det varit idé att raisa floppen. Citera
gregcadillac Postad 22 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 22 Mars , 2007 Ja, turn är fold...men vad anser ni om alternativet raise på floppen? Citera
kausti Postad 20 April , 2007 Rapport Postad 20 April , 2007 OMG. Aldrig att jag synar turn. Jag är toktiltad på B2B. Aldrig att han har en sämte hand än dig här Fast jag ska aknske inte yttra mig... Jag har plussat 140 euro på 45 timmar denna månad... Citera
dunkarn Postad 20 April , 2007 Rapport Postad 20 April , 2007 OMG. Aldrig att jag synar turn. Jag är toktiltad på B2B. Aldrig att han har en sämte hand än dig här Fast jag ska aknske inte yttra mig... Jag har plussat 140 euro på 45 timmar denna månad... word. 99 % säkert att han har settat! 1 % chans att han är en italienare som slowplayat AA eller KK så då får du smaka ändå! Heja b2b! Citera
dlinder Postad 20 April , 2007 Rapport Postad 20 April , 2007 Är det ok om vi släpper riggdiskussionerna? Citera
Lolle Postad 20 April , 2007 Rapport Postad 20 April , 2007 Vad ska vi slå egentligen? Enda troliga vi kan slå är antagligen TT, JJ eller en ren bluff. Det ligger inte alltför mycket pengar i potten heller för den delen. Av de draghänder han nu kan ha på flopp har han nog träffat med på turn dvs färgdragen. I annat fall är vi slagna redan på floppen skulle jag säga, enda vi kan hoppas på efter turn är vad jag skulle anse dra ut trissen med färgen på river. Så skulle ta och folda i det här läget, förresten vad är det som förespråkar en All in istället för en syn, borde inte alla händer vi slår lägga sig mot en all in och alla händer som leder mot oss syna en all in? Är det inte då bättre att syna och förhoppningsvis fånga bluffen på turn och också kanske rivern eller att han blir avskräckt att beta trissen på rivern? Citera
Recommended Posts