Gå till innehåll

poker och doping


becknish

Recommended Posts

nån som har nån erfaranhet av att dopa sig när ni spelar? hur ser siterna på att man dopar sig när man spelar? full tilt lär inte ha nåt emot det, Full Tillt Poker= FTP=Fuck The Police ( kan knappast vara en slump ).

 

det e ju naturligtvis olagligt att använda amfetamin och kokain, men eftersom så många läkare, advokater, politiker etc använder det får det väl anses som socialt accepterat. de flesta pokerspelare har väl hört om historiens bästa holdemspelare, Stu Ungar, som gick på kokain. hur vanligt är det att pokerspelare dopar sig och är det över huvud taget accepterat?

 

ps har själv aldrig tagit något narkotiskt preparat utan recept ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Sajterna bryr sig väl inte ett smack så länge de tjänar pengar.

2) Att en odefinierad procent av en slumpad gruppering i samhället skulle göra någonting acceptabelt är en rätt konstig inställning till saker. Knarka gärna för att du vill må bra, eller slippa må dåligt, eller vad som helst, men knarka inte för att andra gör det (speciellt inte politiker eller folk inom överstressade yrken).

3) Nej, jag sysslar inte med droger. Har inte insett storheten med det. Förutom koffein som jag har ett kraftigt beroende av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tillt Poker= FTP=Fuck The Police ( kan knappast vara en slump ).

 

det e ju naturligtvis olagligt att använda amfetamin och kokain, men eftersom så många läkare, advokater, politiker etc använder det får det väl anses som socialt accepterat. de flesta pokerspelare har väl hört om historiens bästa holdemspelare, Stu Ungar, som gick på kokain.

 

Knappast någon slump...ehh!? Jag tror nog att det är väldigt mycket slump. Det finns väldigt många förkortningar som kan bli något annat om man har tillräckligt mycket fantasi. Kamratposten=KP=Knulla Polisen (i röven) ungefär... pokerforum.nu=pf=Police Fucker, knappast en slump, tror jag!

 

Att använda amfetamin och kokain är definitivt inte socialt accepterat i mina kretsar, men jag vet ju inte vad du har för umgängeskrets. Hasch/marijuana är socialt accepterat på många håll, men att amfetamin och kokain skulle vara det håller jag knappast med om.

 

Slutligen tror jag knappast att Stu Ungar var hög på kokain när han vann sina WSOP-titlar. En sak är väl att han pundade rätt hårt, men det betyder ju inte att han var hög konstant, och i synnerhet var han nog knappast stenad när han spelade turneringar på den nivån. En enkel parallell - det finns många vinnande spelare som gillar att supa till rejält ibland, men de är knappast bättre pokerspelare när de är kanon på lyset...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappast någon slump...ehh!? Jag tror nog att det är väldigt mycket slump. Det finns väldigt många förkortningar som kan bli något annat om man har tillräckligt mycket fantasi. Kamratposten=KP=Knulla Polisen (i röven) ungefär... pokerforum.nu=pf=Police Fucker, knappast en slump, tror jag!

 

Att använda amfetamin och kokain är definitivt inte socialt accepterat i mina kretsar, men jag vet ju inte vad du har för umgängeskrets. Hasch/marijuana är socialt accepterat på många håll, men att amfetamin och kokain skulle vara det håller jag knappast med om.

 

Slutligen tror jag knappast att Stu Ungar var hög på kokain när han vann sina WSOP-titlar. En sak är väl att han pundade rätt hårt, men det betyder ju inte att han var hög konstant, och i synnerhet var han nog knappast stenad när han spelade turneringar på den nivån. En enkel parallell - det finns många vinnande spelare som gillar att supa till rejält ibland, men de är knappast bättre pokerspelare när de är kanon på lyset...

 

 

 

haha. det är ju definitivt ingen slump asså...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en väldigt intressant tråd imo.

jag tror inte att jag skulle kunna sitta still o grinda när ja shooad (tagit ameftamin) pga att jag blir vääääligt rastlös och vill gärna prata med nån hela tiden. jag ska testa de snart iaf för att se hur de går o hur många timmar man kan lira.

 

Vad ska man tänka på? förutom att inte ha mobilen nära till hands o bunkra upp med cigg o tugummi 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah mehhh, låt mig veta hur det gick sen. jag ska få en medicin som heter concerta och innehåller metylfenidathydroklorid. det ska ska tydligen vara ett narkotikaklassat centralstimulerande ämne besläktat med amfetamin så det ska bli intressant och se hur resultaten påverkas

 

jag tror nog möjligtheten finns att Stu faktiskt var påverkad under WSOP.

en missbrukare fungerar bättre med droger i sig än utan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart amfetamin kan göra en till en bättre och mer koncentrerad spelare som orkar grinda i dygn, men när hallucinationerna pga sömnbrist och vätskebrist börjar sätt in blir det nog mer kul för ens motståndare. Tror även det blir lätt att man får en övertro på sitt spel och börjar skotta, bådar inte gott för rullen. Det räcker ju med ett stort misstag för att man ska förstöra mycket, med amfetamin lär man göra ett stort misstag förr eller senare.

 

Får man ut det på recept via läkare lär det vara i så små doser att det nog inte gör så stor skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart amfetamin kan göra en till en bättre och mer koncentrerad spelare som orkar grinda i dygn, men när hallucinationerna pga sömnbrist och vätskebrist börjar sätt in blir det nog mer kul för ens motståndare. Tror även det blir lätt att man får en övertro på sitt spel och börjar skotta, bådar inte gott för rullen. Det räcker ju med ett stort misstag för att man ska förstöra mycket, med amfetamin lär man göra ett stort misstag förr eller senare.

 

Får man ut det på recept via läkare lär det vara i så små doser att det nog inte gör så stor skillnad.

 

Det e precis det ja varit rädd för, att man ska bli övermodig o skotta. Jag har alltid låtit nån kompis byta mina PWn när ja "dansar" just pga de.

 

Det måste väl finnas några som kan hålla balansen me, man blir ju inte helt dum i huvet heller 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappast någon slump...ehh!? Jag tror nog att det är väldigt mycket slump. Det finns väldigt många förkortningar som kan bli något annat om man har tillräckligt mycket fantasi. Kamratposten=KP=Knulla Polisen (i röven) ungefär... pokerforum.nu=pf=Police Fucker, knappast en slump, tror jag!

 

Att använda amfetamin och kokain är definitivt inte socialt accepterat i mina kretsar, men jag vet ju inte vad du har för umgängeskrets. Hasch/marijuana är socialt accepterat på många håll, men att amfetamin och kokain skulle vara det håller jag knappast med om.

 

Slutligen tror jag knappast att Stu Ungar var hög på kokain när han vann sina WSOP-titlar. En sak är väl att han pundade rätt hårt, men det betyder ju inte att han var hög konstant, och i synnerhet var han nog knappast stenad när han spelade turneringar på den nivån. En enkel parallell - det finns många vinnande spelare som gillar att supa till rejält ibland, men de är knappast bättre pokerspelare när de är kanon på lyset...

 

Grattis, du är ungefär trögast i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du menar MDMA va? ger inte det en hallucien effekt? kan inte vara önskat

 

Kan justeras, med idogt forskande och mycket prövande. det finns varianter utan hallisar. sen måste man ju inte tryck i sig en sån satans superdos heller:-P Knarka med måtta8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl ämnen som studenter tar för att tentaplugga sista dygnet och på så sätt komma ihåg de dom läser för dagen men att det mesta av kunskapen försvinner ut sedan.

Det vore ju bra under en turnering tex att komma ihåg nästan allt som händer för att få bättre tells senare.

Någon form av koncentrationsförhöjand medel? kanske är amfetamin jag menar??

En blandninig av uppiggande och koncentartionhöjande skulle väl vara optimalt, det får dock inte vara extremt upppiggande så man inte vill sitta still.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föresten, hur länge sitter morfin i?

Jag ska operera knäet i morgon eftermiddag och kommer nog börja spela poker så fort jag kommer hem. Kan ju raportera om det hjälper nått. Kanske får i mig några hemska jättebedövande piller efteråt dock :(

Skojar du? Hur bra tror du att du ska spela med ont i knäet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...