SoderKrippa Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 - Detta gäller de första perioderna då jag vanligtvis e supertajt - En standardsits jag brukar hamna i är att jag sitter på BB med typ Q5, 2-3 pers har limpat in och floppen kommer typ Q72. Om det i detta läge blir fold till sb, och sb bettar en minibet, vad då göra? Jag brukar syna flop, men bli tvungen att släppa på senare gator. Ska jag ge upp en sådan hand redan på flopp? /SK Citera
limpanwe Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 Bra fråga tycker också sånt där är svårspelat, jag har börjat få för mej att det är "fighterna" när man sitter i blinds pos som man alltid tycks förlora. Så jag brukar spela det ganska försiktigt! Citera
SoderKrippa Postad 20 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 20 Mars , 2007 Bra fråga tycker också sånt där är svårspelat, jag har börjat få för mej att det är "fighterna" när man sitter i blinds pos som man alltid tycks förlora. Så jag brukar spela det ganska försiktigt! Känner likadant... /SK Citera
Gäst Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 Synar ofta ner och utvärderar turn. Är det checkat till mig när jag träffat TP i BB så varierar jag mellan att leda ut och att checka/syna. Citera
SoderKrippa Postad 20 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 20 Mars , 2007 Synar ofta ner och utvärderar turn. Är det checkat till mig när jag träffat TP i BB så varierar jag mellan att leda ut och att checka/syna. Det är så jag också brukar göra. Men jag blir mer och mer osäker på att det är vinnande... Har inga argument för/emot, bara en känsla (vilket inte säger så mycket). Kör väl så ett tag till /SK Citera
Eblinho Postad 20 Mars , 2007 Rapport Postad 20 Mars , 2007 Raisa om du har position o checka ner turn om du får syn och din hand inte förbättras. Citera
SoderKrippa Postad 21 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 21 Mars , 2007 Raisa om du har position o checka ner turn om du får syn och din hand inte förbättras. Ja, e väl så... Men jag e så rädd om markerna tidigt. Liten fegis jag... /SK Citera
Myssion Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 I en flervägspott checkfoldar jag såvida det inte är knappen som betar, då kan man ta en syn för att få en gratis/billig showdown och vika mot mer styrka. Att beta ut är rättså kallt IMO. Raisa om du har position o checka ner turn om du får syn och din hand inte förbättras. Om du avser BB vs SB så: Absolut inte. Citera
Blattanfejan Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 Bra fråga! Jag brukar för det mesta checkfolda, men intressant att höra hur andra beter sig. Citera
d0m!No`` Postad 21 Mars , 2007 Rapport Postad 21 Mars , 2007 Syna och se vad som händer på turn Citera
gibbsson Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Jag hade gjort ett raise till typ 140-60 (på partys 20/40 blinds) foldar övriga och sb bara synar, blandar jag bet eller check på turn. Gissar att jag checkar 70% av gångerna på turn här om jag får syn av sb. Betar jag turn och han synar, checkar jag ner rivern. Checkar jag turn synar jag ofta ett bet på rivern från honom, eftersom jag visat svaghet på turn. Får jag syn bakom efter mitt raise på floppen så check/foldar jag nog ner utan notes. alt. synar svagt riverbet. Citera
Recommended Posts