Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

när min gode vänn kroon startat en dagbok där han skrev om sitt nya projekt kände jag att de skulle vara kul å starta en jag med, ska här efter föra hur de går i spelandet, vanliga fall spelar jag 0.5 / 1 dollar NL båda 6 och 10 bord.

började spela på EP från shasta, tog ca 1 år att få upp rullen ( efter att typ gulat 5 ggr ). men sen fick jag äntligen pejl på skiten:), rullen var uppe i 550 dollar som bäst. å av ngn jävla anledning lyckades jag gula den med, efter att torksat skit mkt på cash ( utragningar osv ) å sen dåligt spel pga av tilt, blir så jävla förbannad rätt lätt , så gick in på två 50 dollar sng bord me 10 pers, åkte på bubblan på ena på JJ mot 44 å andra åkta jag ut 6 på JJ me mot 66, blev bara ännu mer förbannad då och hade gulat hela rullen totalt:S, så sket i pokern på ett tag, sen några veckor senare köpte jag ett konto av en vänn för 50 kronor, var 7 dollar på de, va nere på 1-2 dollar men sedan vände de, å när jag tiltar går jag in på väldigt låga nivår å ger pengar åt små spelarna istället :) tog ut 300 dollar för ett tag sedan då jag hade ca $450 dollar, ville inte ha så mkt inne:P så har bestämmt mig för att ta ut i $300 portioner, så tog ut $300 förra veckan, lite småtrevligt sådär:) dem pengarna lär komma snart, kommer i fortsättninga föra anteckningar här om hur de går för att skriva av mig lite:)

Rullen just nu ca $120 ,cash börjar ikväll då jag går in me $30 dollar 05 / 1, vet att jag verkligen inte har rulle till de, men spelar gnaska lätt upp mig på sngs om jag skulle torska:) hoppas på fint klonk ikväll då!

So loooong!

Postad

Jaha, igår satt man å spelade, var inte kul någon stanns, 0,5 - 1 $ blinds.(6 sitts)

efter 40 giva cirka så får man upp :Ah::Kh: i given å höjjer upp de till 3 dollar , satt på dealers me, BB synar , floppen kommer :Kc::Kd::5s: han cheakar, jag bettar ut halvap potteN( hade gjort i vilket fall, även om jag träffat eller ej) han synar,turn kommer en :8h:, då bettar han halva potten, då ställer jag me mina ca $20 kvar, de va ca $14 till för han å syna. vill att de ska se ut som ett bluff försök, men han synar å har :Ks::9s: . River blir väldigt otrevlig när en :9h: dyger upp, så va ett inköp back (-30 dollar), andra bordet plockar jag upp :Ad::4d: på BB, å synar en rasie upp till 4 dollar, floppen kommer :2h::4s::Jh: å jag cheakar så går han all in med 11 dollar, jag fick ett ryck å satte han på AQ AK å blixt synar typ, å så har han :Ah::Kc:. turnen kommer :As: river :Js: , så han får ju högre kicker på tvåparet.

sen kort därefter förlorar jag :Ah::Jh: mot :Ac::9d: i all in efter floppen som var :Ad::Qh::Td:, turn blank river :9h::/, så såg dagen ut igår eftermiddag. sen lirade jag 11 dollarn vid 23.00, efter 58 minuter hade jag bara 850 marker ( blinds 50 / 100 ), så ställer me :Ad::Jd: UTG, BB synar som har gått om marker på :Kc::Qd: off, kass syn tyckte jag . floppen kommer :3d::8s::Tc: turn :4d: River :Kc: så han klonkar river, trots att jag hade färgdrag inför rivern också. så han hade inte så många outs på sina kungar. men men , sådant som händer alla . (även dem bästa *host* *host* )

kände att jag inte ville spela mer för dagen, men vid 12 tiden är de ju som bäst vid EP, så gick in på cash me 30 dollar, (hade bara 56 kvar) men orkar inte spela på lägre nivåer. Det gick bra och jag spelade upp mig ganska mycket. så tillslut gick jag 85 dollar + på den timman jag satt:) så blev tillslut 10 dollar plus ca för dagen :P inte så dåligt trots skit dagen, fast har varit glad hela dagen:) köpte 3 gitarren idag :D underbart :) så har nu en elgurra,elakustisk, och akustisk:)8-)

Sooo loooong!

Postad
Jaha, igår satt man å spelade, var inte kul någon stanns, 0,5 - 1 $ blinds.(6 sitts)

efter 40 giva cirka så får man upp :Ah::Kh: i given å höjjer upp de till 3 dollar , satt på dealers me, BB synar , floppen kommer :Kc::Kd::5s: han cheakar, jag bettar ut halvap potteN( hade gjort i vilket fall, även om jag träffat eller ej) han synar,turn kommer en :8h:, då bettar han halva potten, då ställer jag me mina ca $20 kvar, de va ca $14 till för han å syna. vill att de ska se ut som ett bluff försök, men han synar å har :Ks::9s: . River blir väldigt otrevlig när en :9h: dyger upp, så va ett inköp back (-30 dollar), andra bordet plockar jag upp :Ad::4d: på BB, å synar en rasie upp till 4 dollar, floppen kommer :2h::4s::Jh: å jag cheakar så går han all in med 11 dollar, jag fick ett ryck å satte han på AQ AK å blixt synar typ, å så har han :Ah::Kc:. turnen kommer :As: river :Js: , så han får ju högre kicker på tvåparet.

sen kort därefter förlorar jag :Ah::Jh: mot :Ac::9d: i all in efter floppen som var :Ad::Qh::Td:, turn blank river :9h::/, så såg dagen ut igår eftermiddag. sen lirade jag 11 dollarn vid 23.00, efter 58 minuter hade jag bara 850 marker ( blinds 50 / 100 ), så ställer me :Ad::Jd: UTG, BB synar som har gått om marker på :Kc::Qd: off, kass syn tyckte jag . floppen kommer :3d::8s::Tc: turn :4d: River :Kc: så han klonkar river, trots att jag hade färgdrag inför rivern också. så han hade inte så många outs på sina kungar. men men , sådant som händer alla . (även dem bästa *host* *host* )

kände att jag inte ville spela mer för dagen, men vid 12 tiden är de ju som bäst vid EP, så gick in på cash me 30 dollar, (hade bara 56 kvar) men orkar inte spela på lägre nivåer. Det gick bra och jag spelade upp mig ganska mycket. så tillslut gick jag 85 dollar + på den timman jag satt:) så blev tillslut 10 dollar plus ca för dagen :P inte så dåligt trots skit dagen, fast har varit glad hela dagen:) köpte 3 gitarren idag :D underbart :) så har nu en elgurra,elakustisk, och akustisk:)8-)

Sooo loooong!

Tror inte det är möjligt att skriva ett mer svårläst inlägg.. :lol:

Postad

Det sket sig redan på första inlägget för mig ;)

Aja, det här ska ju inte vara en svensklektion. Lycka till med rulleökningen! Bra att skriva av sig och att du kanske får lite bättre diciplin.

Ett tips om du vill få respons på dina spelade händer, ta en titt under handanalys och se hur man lägger upp HH. Då kommer du få snabba svar om du undrar något.

GL

Postad

hehe thx :) , aja svenskan? :P orkar inte gå igenom den å skriva en uppsatts! sparar krafterna till de , vill bara skriva av mig som sagt:P , nyss hade jg 78 s och jag synar ,dealers och SB, BB är me me i potten, floppen kommer QK3 alla cheakar, turn Q alla cheakar, river en K, så ligger KKQQ3 ute, så bettar jag 4,5 dollar i potten på 4 dollar , så synar en kille , tänkte är han så dum som synar pottbett på att få en splitt pott?, till min förvåning tog jag potten på 13 dollar på KKQQ och min 8a xD kan man bli mer störd?

Postad

asså, jag skriver dakboken för mig själv , sen om ni vill läsa den lr inte bryr inte jag mig om.

ja gör de för att bli mer fokuserad på mitt spel, så jag får mer kontroll.;-)

Postad

satt och lirade flerborden på EP vid 23.00

11 dollar insatts. de är 91 personer kvar, 90 är betalda.

jag sitter me 7500 i staplen ( medel 12000 ngt )

blindsen 4/ 800.

Jag får KK på dealers, UTG raisar krafitgt me 3700. shorten på bordet går all in

med sina 3500, jag var skit nära å folda. men ställde själv i sista sekunden.

då ställer chipleadern på hela turren, som har 31000 marker.

killen som sitter UTG synar den med.

4 personer är all in alltså.

UTG har JJ,

Shorten har QQ

jag har KK

Chippen har AK o

floppen : 7 A 4

T : 7

R : 7

chippen vinner potten på 31000 marker, helt jävla störd hand.

kom 90 å fick 15 dollar jippi.