Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi är en grinder, 77 bord 24/7. Tyckte att han var lite mer aktiv än vanligt när handen utspelade sig.

Hur ser linjen ut?

Vad gör ni på river?

- tackan sitting in seat 1 with $121.32

- Minucci sitting in seat 2 with $488.47

- McNiller sitting in seat 3 with $220.00

- URFish2Me sitting in seat 4 with $239.49 [Dealer]

- im2x3m4u sitting in seat 6 with $205.05 [sitting out]

tackan posted the small blind - $1.00

Minucci posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Minucci: Queen of Clubs, Ace of Spades

McNiller folded

URFish2Me raised - $8.00

tackan folded

Minucci raised - $26.00

URFish2Me called - $26.00

** Dealing the flop: 3 of Spades, Jack of Diamonds, Queen of Diamonds

Minucci bet - $53.00

URFish2Me called - $53.00

** Dealing the turn: King of Hearts

Minucci checked

URFish2Me checked

** Dealing the river: 5 of Hearts

Minucci checked

URFish2Me went all-in - $160.49

Minucci called - ??

Postad

Wow, Hans linje liknar inget annat än ett bustat färgdrag typ :Ad:xD.gif.4f3d534ba3552dd6ce50b88a19de3b60.gif' alt=':xD:'> mtp att han brukar spela sina starka händer väldigt hårt och jag ser inte hur han skulle checka bakom på turn med t.ex. ett set. Dock så tar det emot att syna mot just denna spelare eftersom han bluffar så pass sällan, jag är riktigt kluven faktiskt. Kan han ha :Ad::Td:?

Postad

Skulle vara väldigt dåligt spelat om han spelade set JJ sådär. Om våran hjälte har checkat i 2 gator varför värdebettar han inte en stark hand istället för att trycka in hela skiten? Hans push är väl lika stor som potten? Fast många älskar ju att slowspela istället för att bygga potter med sina bra händer.

Postad

Typiskt en äckligt tight primagrinder att trycka med stål där och få det att se ut som bluff. Jag har svårt att se att du skulel ha denna speltypen efter ett sånt bet slagen här. När dessa nötgrindare en gång bluffar så överbetar de inte. Enkel läggning för mig

Postad
Wow, Hans linje liknar inget annat än ett bustat färgdrag typ :Ad:xD.gif.4f3d534ba3552dd6ce50b88a19de3b60.gif' alt=':xD:'> mtp att han brukar spela sina starka händer väldigt hårt och jag ser inte hur han skulle checka bakom på turn med t.ex. ett set. Dock så tar det emot att syna mot just denna spelare eftersom han bluffar så pass sällan, jag är riktigt kluven faktiskt. Kan han ha :Ad::Td:?

Jag tänkte lite som dig där. Varför checkar han turn?? Han brukar trycka på rätt hårt när han träffar. Tror inte han checkar bakom med 2 par, set eftersom det finns en del scarecards som kan falla på rivern.

På rivern checkar jag för att ett mindre bet suger, halv pott suger och all in suger. Fi skulle checkat bakom om han hade en halvdan träff.

Gick på känslan och det var ju rätt den här gången. Once in a lifetime mot en nötgrinder :-D

** Dealing the river: 5 of Hearts

Minucci checked

URFish2Me went all-in - $160.49

Minucci called - $160.49

URFish2Me shows: 10 of Clubs, 8 of Clubs

Minucci shows: Queen of Clubs, Ace of Spades

Minucci wins $477.98 from the main pot

Inte direkt handen jag hade väntat mig. Kanske blev trött på att jag trebetta han rätt ofta pre.