Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har lirat NL25-50 och SNG $5-15 i ca ett år och stadigt byggt min rulle. Har tjänat ca 35-40K SEK.

Söker nu nya utmaningar och känner mig inte tillräckligt motiverad för att gå upp och lira på högre nivåer.

Därför har jag givit mig själv en ny utmaning som går ut på att jag ska starta ett konto på Everest Poker och börja lira deras gratis SNGs där vinnaren får 5 cent.

Målet är att börja där för att senare spela upp rullen till $1k.

Denna idén fick jag när mina polare började lira precis som jag nu ska göra och lirade upp till ca $600. Att de sedan lyckades tilta bort allt på 2 veckor låter jag mig inte avskräckas av.

Denna dagboken kommer antagligen bli ganska tråkig att läsa i början, då jag kommer att lira på svindlande låga nivåer, men förhoppningsvis blir det högre och högre.

Återkommer när jag har lirat en shastaSNG (står i kö nu) :D

EDIT: Rulle: $0.21

Postad

Tackar tackar Linus :D.

Kom 2a i SNGn och måste därför lira en till :(

För er som inte är så insatta i Everest så är deras minsta SNG $0.04+0.01.

Ja tror att det kommer bli kämpigt att komma upp till 10-20$ men därefter ska det nog gå bra att bygga :D

Btw stavas mitt namn OsCar :)

Postad

Får hoppas att jag inte gular allt för många gånger... Fruktansvärt tråkigt att stå i kö till shastaborden...

Kollar just nu på WPT på 5an. Riktigt grymt bord med bl.a Doyle, Patrik Antonius och Phil Lack.. Phil har nyss lyckats bli överlycklig och kramat sin motspelare för att denna inte träffade sitt drag i en relativt liten pott.

Gotta love the Unabomber :D

Postad

Well, dags att gå och lägga sig.. ska upp kl 6.45 för å praktisera på en lågstadieskola med småbarn som skriker att man ska spela bandy med dem för att senare skita på sig så att jag måste torka upp skiten från golvet.

Slutar kl 3 för att senare åka till jobb nr 2 på en sketen industri där jag ska sitta på lacken å hänga upp plåtbitar i fyra timmar jämte en utvecklingsstörd 50-åring och en 18-årig asiat som vägrar sluta tjata.

Kommer sedan hem kl 8.30 för att fortsätta mitt Everest-projekt.

Citat från Torkel i knipa för att avsluta dagen: Man vet aldrig när man kan behöva ett schysst järnrör.

Postad

HAHA kroon :)fic khöra om ''the project'' nice:) ungefär som jag och lillen då ju :) å ja vi tilta bort 600 dollar på ett sätt å vis (A) men jävla va otur vi hade då me :) , men nuförtiden tiltats de på o.1-0.2 NL borden :) haha, byggt upp en rulle från noll igen ju, var uppe på 510 dollar å har nu tagit ut en del, så hade 50 dollar igår å nu har jag 120 :), om jag lyckas lär du ju lyckas, är inte så svårt, tar bara tid å ett jävla tålamod :) gött att du äntligen börjat lira på EP nu iaf:) ska me spela ikväll, du får gå in på msn då så kan vi kanske specca varandra :). :mrgreen:

Postad
HAHA kroon :)fic khöra om ''the project'' nice:) ungefär som jag och lillen då ju :) å ja vi tilta bort 600 dollar på ett sätt å vis (A) men jävla va otur vi hade då me :) , men nuförtiden tiltats de på o.1-0.2 NL borden :) haha, byggt upp en rulle från noll igen ju, var uppe på 510 dollar å har nu tagit ut en del, så hade 50 dollar igår å nu har jag 120 :), om jag lyckas lär du ju lyckas, är inte så svårt, tar bara tid å ett jävla tålamod :) gött att du äntligen börjat lira på EP nu iaf:) ska me spela ikväll, du får gå in på msn då så kan vi kanske specca varandra :). :mrgreen:

oj.. här har dapine en värdig utmanare :mrgreen::-P:-D:-);-)

Postad

Haha Jocke! :D en jävla massa smileys ^^

Nyss kommit hem efter en äckligt jobbig dag å orkar inte ens tänka på poker... Fortsätter projektet imån.. Nu ere dags å sova (kanske drar en shasta iaf)... ^^

Postad

Tack så mycket.

Jag hoppas att alla förstår att jag inte är någon nybörjare med orealistiska drömmar, utan en stabilt vinnande spelade på jakt efter utmaningar :)

Lätt att man får en noob-stämpel på sig när ens enda dagsboksanteckningar handlar om spel med $0.04. ^^

Postad
oj.. här har dapine en värdig utmanare :mrgreen::-P:-D:-);-)

haha ?:P vem är dapine egentligen? också börjat slaska på EP lr? fan lira cash igår i 2 timmar o.5 / 1 dolla,r 6 manna, NL, gick orehörtpiss dåligt å låg 30 back för att sedan dubbla mot en idiot som pottraisar mig preflop me AT off å sedan synar en all in , jag hade AA :D så efter 2 timmars spel så går man + - 0 jaaaaa, men en rolig sak :) hade 72 SUITED på BB kroon :D å floppen var 2-2-5, å en bettade potten å en synade å då ställde jag me 30 dollar så synar han så hade han 88 xD hahahahahaha. 72 is the shit.

Postad
haha ?:P vem är dapine egentligen? också börjat slaska på EP lr? fan lira cash igår i 2 timmar o.5 / 1 dolla,r 6 manna, NL, gick orehörtpiss dåligt å låg 30 back för att sedan dubbla mot en idiot som pottraisar mig preflop me AT off å sedan synar en all in , jag hade AA :D så efter 2 timmars spel så går man + - 0 jaaaaa, men en rolig sak :) hade 72 SUITED på BB kroon :D å floppen var 2-2-5, å en bettade potten å en synade å då ställde jag me 30 dollar så synar han så hade han 88 xD hahahahahaha. 72 is the shit.

haha nja, syftade snarare på förkärleken för smileysar :-)

Postad

Well, lirat lite trots att jag e trött å har nu $0.21 så ja slipper lira shasta iaf :D

Ska jobba 12 timmar imån så blir nog inget spel. I helgen får ja nog lite tid över så ja kan börja bygga lite mer seriöst.

Repade me bandet idag å vi fick nästan klart nyaste låt-idén. Den hårdaste låten vi har gjort och jag känner mig väldigt nöjd.

Lite fakta om bandet Inzane:

Jag lirar gitarr och sjunger (men vi söker sångare så ja kan få slippa skiten)

Vi ska lira på några goa festivaler i sommar, bl.a i sjuhärad tesammans med Hammerfall.

Vårat största projekt just nu är att göra två låtar till en kommande Fares Fares-film.

Här är en länk till våran demo om någon är interesserad :D

http://www.digfisongs.com/Default.aspx?page=band&VId=9827

Postad

hehe :) gött på väg upp då, fyfan va rutten dag jag haft idag, ca 50 dollar back, börjar me att jag får AK efter typ 40 givar suited, blir all in på flop som är K-K-5, en hade K9 river 9 , orket, hade bara 8 dollar in så ställde på A8 så synar samma klle på A4 off å träfffar 4an på turn, losade inköpet, efter de får jag A4 suied på andra, en höjjde rätt mkt, synade när de bara var jag kvar, floppen 2-4-J potten 10 dollar han går all in med 11 å jag synar då jag sätterh an på AK ,AQ, han visar AK å turn är A å river J -.- å nu på flerborden vid 11 så åkte jag precic sinnan pause, va short me 850 marker å gick all n å synar en me KQ off å träffar K på river trotts att jag hade färgdrag inför river me, så kommer kungen i iinte min färg alltså, aja ruttet värre.

BTW ses på fredag lr? vanlig tid?

Postad

haha ska jag göra , extra pengar till oss också, specielt från lillen!,

poker går bättre nu:P vunnt tillbaka nästan allt:) hade fyrtal ii AA:) haha:P

BTW köpte min 3 gitarr idag för nätpoker pengar:D:D

Postad

du låg alltså back 30bb, shit! get a grip