Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag hade lirat en slant på kryss i bandyfinalen mellan Edsbyn och Hammarby. Var rätt nöjd när Edsbyn hämtade upp 0-3 till 3-3! :)

Nu visar det sig att Betway inte betalar ut några pengar till mig. De anser att Edsbyns seger efter 10 minuter av sudden gör att matchen ska räknas som en etta?

De betalar alltså ut till alla som satsat på Edsbyn och inget till dem som satsat på kryss. Jag har överklagat. Någon som vet om detta stämmer?

I en final kan det ju omöjligt bli kryss i så fall?

Edsbyn gav 1,65 ggr pengarna och kryss gav 7 ggr pengarna.

Postad

Fy fan! jag skulle bli total galen. Hur mycket hade du satsat? Hur tänker dom när man kan spela på kryss? att lagen ska bli så trötta att dom tycker ett ovavgjort resultat får duga, och kliver av isen. Det borde fan vara bättre än gånger pengarna på det.

Postad

Skumt, när jag höll på med sportsbetting förut så var det alltid resultatet vid fulltid som räknades, var ett tag sen jag spelade i och för sig. Spelade aldrig på Betway men man antar ju att samma regler ska gälla på sidorna annars är ju inte oddsen jämförbara.

Postad

Känns väldigt osannolikt att du inte får dina pengar när de inser sitt misstag.

SemiOT: Kan ingenting om bandy men är inte 7 gånger på X väldigt lågt?

Hur ofta kryssar två hyfsat jämna lag?

Postad

absolut, brukar alltid vara full tid, så det ska absolut vara vinst tycker jag. Jag har råkat ut för en liknande händelse, gällde småsummor, på partybets, spelade på SuperBowl, och fick ett spel som satt som förlust, skrev och klagade, tog några timmar, men de justerade och bad om ursäkt, att någon gjort fel någonstans. Fattar inte hur "den mänskliga faktorn" skulle kunna spela in när man uppdaterar reultaten.....

men om du klagat, vänta och se, om du har bethistory, skriv ut eller ta en screendump, så borde du kunna gå till pressen, är ju inte så kul med den kritiken...

hoppas det ordnar sig

//Freddie

Postad

SemiOT: Kan ingenting om bandy men är inte 7 gånger på X väldigt lågt?

Hur ofta kryssar två hyfsat jämna lag?

Tycker det är ganska vanligt att det blir övertid i Bandy.

Postad

Nu kom en ursäkt på mailen. De ska sitta och ändra manuellt ikväll.

Ving spekulerar:

Killen som knappade in en etta kommer nog kallas in på chefens kontor i morgon! :) Undrar om de som lirade på Edsbyn också får behålla sina pengar eller om de manuellt plockar tillbaka deras vinst?

Postad
Bara att skynda sig för dom som tippat på Edsbyn då med andra ord :)
Förutsatt att man aldrig mer vill använda Betway dvs. För en vinnande spelare är det nog större värde i att få fortsätta spela hos en sån här pajasbookie jämnfört med att få 1 "gratisspel".
Postad
Förutsatt att man aldrig mer vill använda Betway dvs. För en vinnande spelare är det nog större värde i att få fortsätta spela hos en sån här pajasbookie jämnfört med att få 1 "gratisspel".

Beror väll på hur mycket pengar man hade i bet på en 1. Det finns flera bettingsiter än vad man orkar regga sig på så man ska inte va för säker på att det inte hade varit vört det.

Hur som helst va det riktigt kul att läsa tråden. Har aldrig sett en betting site propsa på att fulltids resultatet inte är det som gäller i ett bet.

Postad
haha, de skulle faktist vara kul att veta :)

Jag skulle faktiskt tro att de begär tillbaka pengarna.

Dessutom är jag fullständigt övertygad om att strulnissen

kommer att få sparken rakt av

Postad
Beror väll på hur mycket pengar man hade i bet på en 1. Det finns flera bettingsiter än vad man orkar regga sig på så man ska inte va för säker på att det inte hade varit vört det.

Hur som helst va det riktigt kul att läsa tråden. Har aldrig sett en betting site propsa på att fulltids resultatet inte är det som gäller i ett bet.

Visst finns det många bookies, men alla är inte pålitliga och alla erbjuder inte bra odds. Tror inte heller att man som seriös bettare har investerat någon större summa på endast 1 spel på en svensk bandymatch hos Betway som väl inte ens var marknadshögst på Edsbyn..