Gå till innehåll

50$ ITM. Button och SB är all in. Syna som semishort med TT?


Recommended Posts

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

OK, en gång till på, svenska den här gången.

Chansen är så stor att du klättrar från 3:a till 2:a UTAN att behöva göra någonting alls, mer än att släppa ditt par, att det garanterat lönar sig.

Inte bara i längden utan helt absolut även i denna hand.

 

Oddsen för en triss eller bättre är mycket mindre än de odds du någonsin kan få fram eftesom ni bara är 3 spelare kvar. Med 10 synglada motståndare runt bordet duger mellanhöga par jättebra till att limpa in med och leta efter trissen men de implicita oddsen du behöver för att komma över oddsen för att träffa trissen försvinner när ni blir färre än ca 5 runt bordet. (orkar inte räkna ut exakt)

 

Sett ur det perspektivet är det faktiskt bättre med två överkort än ett mellanpar. Risken att få 10-10 slaget av t.ex. K-Q är så pass hög att om man inte kan gå med gratis från stora mörken så är 10-10 en ganska trist hand, och ännu värre mot två motståndare som redan satt dig all-in om du skulle vilja syna.

 

Hade det varit en ohöjd pott skulle jag ha smugit med (eller själv höjt före floppen) men passat mig jättenoga för att betta på en hög flopp (utan träff på trissen).

 

Han ska alltså inte vänta på AA eller KK utan endast kasta sitt mellanpar och gotta sig åt att ha säkrat 2:a platsen alternativt varit chiptvåa efter handen spelats klart.

 

... Jocke

 

Är inte båda all in är det jättepush....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte båda all in är det jättepush....

 

Naturligtvis är det det. Isolera dig mot en och hoppas på lägre pp eller bara ett högre kort hos fi.

 

Jag var bara fast i en liknande situation som jag hamnade i för ett par veckor sedan och som jag funderat på hur man skulle kunna undvika. Ungefär samma läge som ovan (stackarna) men den här gången satt jag på 88 och tänkte trycka ut två limpare genom en all-in. Problemet var att BÅDA spelarna planterat varsin fälla. Hastigt och lustigt var vi allihopa all-in, CL med AA, tvåan med KK och jag med 88. Ingen träffar något som ändrar fördelningen och vips så var den turneringen över. Efter det har jag funderat mycket på hur man ska tolka en limp när det endast är 3 spelare kvar. Mest troligt är väl att spelarna verkligen vill ha action så det borde väl kräva en bättre hand för att höja efter två limpare än om man själv är först in?

 

Kommentera gärna. (eller blev det OT)

 

... Jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis är det det. Isolera dig mot en och hoppas på lägre pp eller bara ett högre kort hos fi.

 

Jag var bara fast i en liknande situation som jag hamnade i för ett par veckor sedan och som jag funderat på hur man skulle kunna undvika. Ungefär samma läge som ovan (stackarna) men den här gången satt jag på 88 och tänkte trycka ut två limpare genom en all-in. Problemet var att BÅDA spelarna planterat varsin fälla. Hastigt och lustigt var vi allihopa all-in, CL med AA, tvåan med KK och jag med 88. Ingen träffar något som ändrar fördelningen och vips så var den turneringen över. Efter det har jag funderat mycket på hur man ska tolka en limp när det endast är 3 spelare kvar. Mest troligt är väl att spelarna verkligen vill ha action så det borde väl kräva en bättre hand för att höja efter två limpare än om man själv är först in?

 

Kommentera gärna. (eller blev det OT)

 

... Jocke

 

Du spelade rätt, dom som idioter, du hade otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur då?

 

En av motståndarna blir utslagen eller så blir den andra extrem shortstack pga att de har nästan lika många marken.

 

Det gör att man är i praktiken garanterad andraplatsen.

 

Sedan har man ca 15% av markerna efter det och har därmed ca 15% chans att vinna förstapriset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog upp det samtidigt som jag svarade relevant i tråden. Du mfl började gå OT så somna om.

 

Nu har jag sovit några timmar och eftersom 99,9% av forumets medlemmar säkerligen förstår vad "semishort" innebär så ser jag ingen som helst anledning till att man inte ska kunna skriva det.

 

Tycker det var extremt onödigt av dig att ta upp det öht.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag sovit några timmar och eftersom 99,9% av forumets medlemmar säkerligen förstår vad "semishort" innebär så ser jag ingen som helst anledning till att man inte ska kunna skriva det.

 

Du får nog sova en stund till eftersom du helt missar poängen.

 

Tycker det var extremt onödigt av dig att ta upp det öht.

 

Oj, oj, jag ber om ursäkt för att kommentaren inte behagade herrn. Själv tyckte jag att den passar in ypperligt där den ligger. Så hur går vi vidare nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog sova en stund till eftersom du helt missar poängen.

 

 

 

Oj, oj, jag ber om ursäkt för att kommentaren inte behagade herrn. Själv tyckte jag att den passar in ypperligt där den ligger. Så hur går vi vidare nu?

 

Ni behöver inte gå vidare alls. Lägg ner. Kommentaren var faktiskt jäkligt töntig/onödig. Ser inget fel i att använda "semishort". Jag tror att läsarna förstår. Annars får dem väl fråga. Kan du ta kritik?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafalls? 20% Rake? Inte så smart att lira där...

 

sk jackpot sng...:shock:

 

En av motståndarna blir utslagen eller så blir den andra extrem shortstack pga att de har nästan lika många marken.

 

Det gör att man är i praktiken garanterad andraplatsen.

 

Sedan har man ca 15% av markerna efter det och har därmed ca 15% chans att vinna förstapriset.

 

Nej, de är inte så lika, se orginalpost igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni behöver inte gå vidare alls. Lägg ner. Kommentaren var faktiskt jäkligt töntig/onödig. Ser inget fel i att använda "semishort". Jag tror att läsarna förstår. Annars får dem väl fråga. Kan du ta kritik?

 

På senare tid har grova ord och personangrepp haglat här på forumet så jag skall vara snäll. Jag undrar dock om du och Conspiracy är läskunniga överhuvudtaget? Ni har helt missat poängen.

 

Och ja, jag kan ta kritik, men ni kritiserar ju något som jag inte alls invänder mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På senare tid har grova ord och personangrepp haglat här på forumet så jag skall vara snäll. Jag undrar dock om du och Conspiracy är läskunniga överhuvudtaget? Ni har helt missat poängen.

 

Och ja, jag kan ta kritik, men ni kritiserar ju något som jag inte alls invänder mot.

 

Jag har förmodligen också helt missat poängen, som jag uppfattar det dissar du trådskaparen ganska hårt för att han använder uttrycket semishort, dessutom med ganska grovt ordval. Tilt på det. Men förklara gärna poängen i vänliga ordalag så kan jag revidera min uppfattning om relevansen i ditt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har förmodligen också helt missat poängen, som jag uppfattar det dissar du trådskaparen ganska hårt för att han använder uttrycket semishort, dessutom med ganska grovt ordval. Tilt på det. Men förklara gärna poängen i vänliga ordalag så kan jag revidera min uppfattning om relevansen i ditt inlägg.

 

Poängen är inte att några få forumiter inte förstår vad ”semi-” betyder. Det handlar om att använda sig av ”modeuttryck” som till exempel semi, orka, liksom osv osv. Just uttrycket ”semishort” var, imo, tydligt använt för att få billiga poäng hos pokerbratsen eftersom man enkelt hade kunnat använda sig av en mindre pokerlingohärjad rubrik.

 

Nice enough?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen är inte att några få forumiter inte förstår vad ”semi-” betyder. Det handlar om att använda sig av ”modeuttryck” som till exempel semi, orka, liksom osv osv. Just uttrycket ”semishort” var, imo, tydligt använt för att få billiga poäng hos pokerbratsen eftersom man enkelt hade kunnat använda sig av en mindre pokerlingohärjad rubrik.

 

Nice enough?

 

Oki.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog upp det samtidigt som jag svarade relevant i tråden.

 

Efter att ha läst din förklaring till varför du stör dig på detta (ja, jag är läskunnig) så vet jag faktiskt inte om jag kan skriva under på om jag tycker att du har svarat relevant i tråden.

 

Får en känsla av att du är lite bitter över att du inte fick vara med Dogge och grabbarna i deras påker på svenska projekt.

 

Skit samma. Ditt inlägg var dumt. Alla gör vi dumma saker ibland. Glöm/lär och gå vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En massa bråk vart det som i de flesta trådar här ;)....

 

Jag vet inte om jag missat utgången bland allt tjatter i tråden, så frågan är hur detta slutade ?

 

 

Skall även lägga min röst i det hela....fooold. Jag spelar på betydligt mindre nivåer visserligen ($5 och $10 sng's). Men jag hade lagt den och låtit dom göra upp då min 2a plats hade varit mer eller mindre säkrad, mer pengar än att sluta som 3a....samt att jag bara behöver fajtas mot 1 för att få 1a pris. Nog för att man varit bra short mot honom....men det har man vänt många ggr innan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En massa bråk vart det som i de flesta trådar här ;)....

 

Jag vet inte om jag missat utgången bland allt tjatter i tråden, så frågan är hur detta slutade ?

 

 

Skall även lägga min röst i det hela....fooold. Jag spelar på betydligt mindre nivåer visserligen ($5 och $10 sng's). Men jag hade lagt den och låtit dom göra upp då min 2a plats hade varit mer eller mindre säkrad, mer pengar än att sluta som 3a....samt att jag bara behöver fajtas mot 1 för att få 1a pris. Nog för att man varit bra short mot honom....men det har man vänt många ggr innan :)

 

De är fortfarande inte så lika i stackstorlek att du på något sätt garanteras 2-platsen om du foldar här. Man bör också hålla i minne att utbetalningen oftast är 20-30-50, dvs skillnaden mellan tvåa och trea är mindre än mellan etta och tvåa. Jag synar alltid här, om jag inte är uppe och skottar :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är fortfarande inte så lika i stackstorlek att du på något sätt garanteras 2-platsen om du foldar här. Man bör också hålla i minne att utbetalningen oftast är 20-30-50, dvs skillnaden mellan tvåa och trea är mindre än mellan etta och tvåa. Jag synar alltid här, om jag inte är uppe och skottar :roll:

 

Nä, säkrad är den ju inte....men betydligt närmare...och du har stor chans att klara dej till HU. Om den korta av de 2 torskar så är det ju iaf klart :)

Sen skiljer det ju mellan 2a o 3e ett inköp till en ny sng som man kan köpa sej in i och vinna ;)....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, säkrad är den ju inte....men betydligt närmare...och du har stor chans att klara dej till HU. Om den korta av de 2 torskar så är det ju iaf klart :)

Sen skiljer det ju mellan 2a o 3e ett inköp till en ny sng som man kan köpa sej in i och vinna ;)....

 

Om kortstacken vinner så har ju storstacken drygt 700 kvar och du drygt 1000... Relativt lika stackar med andra ord, och skillnaden mellan att komma tvåa och att vinna är ju hela två inköp. Tänkt på det? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...