Gå till innehåll

xlars skottar


xlars

Recommended Posts

En som tilta kraftigt igår, verkade vara en rätt bra spelare annars.

 

Hade ju kunna ställa frågan vad jag ska gör på turn i den här handen men jag ser mig som potcomittad mot en som tiltar så kraftigt, kan ju ha vad som helst.

 

Seat 3: Button ($990.20 in chips)

Seat 5: Hero ($977.00 in chips)

Seat 6: BB ($1,148.25 in chips)

Seat 8: UTG ($1,058.75 in chips)

 

Dealt to Hero :9h::9c:

UTG: Fold

Button: Raise $40.00

Hero: Raise $145.00

BB: Fold

Button: Call $110.00

*** FLOP *** :2d::Qd::3c:

Hero: Bet $245.00

Button: Call $245.00

*** TURN *** :Jh:

Hero: Bet $582.00

Button: Call $582.00

*** RIVER *** :5h:

*** SUMMARY ***

Total pot $1,962.00 Rake $2.00

Button shows :2s::As:

Hero: wins $1,962.00

 

Det här gick ju inte lika bra:-(

 

Seat 1: Button ($880.00 in chips)

Seat 3: SB ($1,070.00 in chips)

Seat 5: Hero ($2,115.00 in chips)

Seat 6: UTG ($740.25 in chips)

Seat 8: MP ($1,621.50 in chips)

Seat 10: CO ($252.20 in chips)

 

Dealt to Hero :Kh::Kc:

UTG: Fold

MP: Fold

CO: Fold

Button: Raise $40.00

SB: Raise $111.00

Hero: Raise $280.00

Button: Fold

SB: Call $174.00

*** FLOP *** :7d::7c::Td:

SB: Check

Hero: Bet $1,825.00

SB: Allin $780.00

*** TURN *** :8h:

*** RIVER *** :Ah:

*** SUMMARY ***

Total pot $3,222.00 Rake $3.00

SB shows :Jh::7h:

SB: wins $2,177.00

Hero: wins $1,045.00

 

Nu vet jag att han inte foldar när han väl har raisat så jag tar i ordentligt.

 

Seat 1: MP ($2,965.00 in chips)

Seat 3: CO ($1,000.00 in chips)

Seat 5: Hero ($985.00 in chips)

Seat 6: SB ($706.25 in chips)

Seat 8: BB ($1,606.50 in chips)

Seat 10: UTG ($250.95 in chips)

 

Dealt to Hero :Ad::Kd:

UTG: Fold

MP: Fold

CO: Raise $44.00

Hero: Raise $200.00

SB: Fold

BB: Fold

CO: Call $156.00

*** FLOP *** :3d::7h::Td:

CO: Bet $444.00

Hero: Allin $785.00

CO: Call $341.00

*** TURN *** :5d:

*** RIVER *** :Ts:

*** SUMMARY ***

Total pot $1,982.00 Rake $3.00

CO shows :8d::7d:

Hero: wins $1,982.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 327
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

FI är 30/10 och ny vid bordet så jag har ingen direkt uppfattning om vilka händer han reraisar med ur positon.

 

Seat 1: BB ($1,255.30 in chips)

Seat 3: UTG ($1,556.00 in chips)

Seat 5: MP ($475.00 in chips)

Seat 6: Hero ($1,216.00 in chips) DEALER

Seat 10: SB ($1,082.00 in chips)

 

Dealt to Hero :Qh::Qd:

UTG: Fold

MP: Fold

Hero: Raise $35.00

SB: Raise $110.00

BB: Fold

Hero: Call $80.00

*** FLOP *** :4h::7c::5h:

SB: Bet $190.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fyrbetar preflopp, som spelat så ställer jag floppen.

 

Orsaken är att preflopp så vet han att du kommer öppna med en väldig massa händer, kring 50% av de du får. Det gör att han bör slå om med rätt många händer, och om du ska kunna hindra honom från att kunna göra det alldeles för ofta så måste du 4-beta någorlunda frekvent. Och för att kunna 4-beta balanserat så räcker det inte att ha med AA och KK som enda legitima händer eftersom det blir så pass få 4-betar då att 3-betar blir relativt ofarligt för sb.

 

För att få en bra mix av värdehänder och semibluffar i 4-beten och även få dem frekventa nog att straffa sb:s 3-bet så måste QQ med.

 

Särskilt som vi ibland också kommer vilja syna med AA/KK för att kunna stacka honom på floppen.

 

Att jag ställer floppen är för att QQ ligger svinhögt i vår HD där och därmed borde kunna få syn av sämre, samtidigt som det återigen behövs balanshänder för semibluffarna du vill göra här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag borde fyrbetat här, bra förklaring till varför också Hjort. Ställde på floppen och fick syna av AA, går nog inte komma ifrån den här handen utan någon read.

 

Efter att ha spelat lite mer med den här spelaren så verkar hans reraise händer vara just AA,KK, blir ganska lättspelat när man väl vet det. Syna med QQ för setvärde:-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går nog inte komma ifrån den här handen utan någon read.
Det är faktiskt tom väldigt onödigt att ens försöka så länge man inte mestadels spelar mot nits. Vet man inte vem man spelar mot, eller vet att de typiskt är rätt bra, så ligger QQ så bekvämt högt i ens range att den inte är aktuell att folda.

 

Vet man och andra sidan att man är uppe mot en nit så blir spelet rätt enkelt. Lugnt och fint.

 

Enda problemet uppstår när man får en känslig mix av nits och andra samt inte riktigt vet var man står.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att förlorat 2 50/50 situationer och floppat top2par när fi floppar set 2 gånger började jag känna mig lite tiltad, det gick ut över ett bord jag spelade hu på.

 

Har tappat bort handhistoryn, men tar den ur minnet. Jag har ungefär $1000 och Fi täcker mig. Det här är ju ett dumt och riskabelt spel som dock kan gå hem. Känns som han gick in i ett checksyn försvarspel på turn. Värt att notera är att han aldrig reraisat mig preflop och det här är hand nr 109.

 

Blinds $5/10

FI is BB

Hero is SB (Dealer)

 

Dealt to Hero: :9c::8h:

Hero: raises to $35

Fi calls

 

Flop: :Tc::Td::3s:

Fi checks

Hero bets $45

Fi raises to $90

Hero calls

 

Turn: :Ad:

Fi checks

Hero bets $175

Fi calls

 

River :6c:

Fi bets $200

Hero goes allin $700

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rivern skriker ju lite stoppbet/tunnt värdebet.

 

Håller med om att en tia känns rätt otrolig, åtminstone en bra tia.

 

Handen i övrigt funkar väl som balanseringsspel om man gör det sällan. Annars börjar det väl bli rätt välkänt vad jag tycker om att spela med händer utan outs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en rätt sjuk hand, bägge mina fi ser ungefär 50% av flopparna. Jag funderar på vad jag ska göra på den här floppen ett vanligt cb lär jag inte få någon att släppa ens ett litet par. Gör jag ett starkt potbet eller mer är jag ju mer eller mindre commitad att syna en push.

 

Checkar jag kommer UTG att beta pott, det gör han alltid i såna lägen vad han än har verkar det som. Så om jag gör en CR bluff är ju han i stort sett commitad att syna. Check fold är min första tanke och det är väl det vettigaste, irriterande dock att ge bort potten till såna som bara synar allt preflop.

Väljer att gå allin istället och har sånt flyt att jag är favorit mot handen som synar.

 

Seat 1: Hero (BB) ($1,186.50 in chips)

Seat 3: UTG($3,936.25 in chips)

Seat 5: MP ($930.00 in chips)

Seat 6: Button ($1,010.50 in chips)

Seat 8: SB ($1,820.75 in chips)

 

Dealt to Hero :Ac::Qc:

UTG: Raise $40.00

MP: Fold

Button: Fold

SB: Call $35.00

Hero: Raise $160.00

UTG: Call $130.00

SB: Call $130.00

*** FLOP *** :5c::9h::2h:

SB: Check

Hero: Bet $1,016.50

UTG: Call $1,016.50

SB: Fold

*** TURN *** :Ad:

*** RIVER *** :2s:

*** SUMMARY ***

UTG shows :Ah::Th:

Total pot $2,541.00 Rake $2.00

Hero: wins $2,541.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du underskattar nog ditt handvärde lite på floppen om motståndarna spelar lika mycket trash som du säger. Särskilt om de kan väntas vara ännu mer aggro med händer pre som krossar dig.

 

Dessutom så ligger det rackarns mycket pengar i potten sedan prefloppspelet.

 

PS är inte världens bästa instrument för att komma fram till rätt spel, men när stacken är så här kort i förhållande om potten så kan det iaf ge en fingervisning. I det här fallet så har du nominellt kring 1/3 equity mot de handskattningar du gjorde när flopppen kommit. Troligen lite bättre än det efter att sb checkat, eftersom det tar bort några jobbiga händer ur hans range, om än marginellt.

 

Angående betstorleken så måste den ju balanseras med andra händer. Så fine om du jammar med det mesta du vill beta här, annars är det ju en jätteläcka att vara så tydlig med bluffar.

 

Lite med reservation för vad du höjer med preflopp så tycker jag att ditt spel här är helt ok, och definitivt inte uppenbart dåligt.

 

Checkfold är väldigt långt ifrån ett klart alternativ med den här proportionen spelbar stack : pott och så slaskiga motståndare.

 

Som en liten extrabonus så riskerar ju dessutom UTG betydligt mycket mer än ditt markerdjup pga sb:s rätt stora stack dig när han synar din push. Så du får ju lite mer leverage än vad du faktiskt stoppar in i potten.

 

Om du mot förmodan orkar så skulle du ju kunna göra experimentet att tänka dig att du pushar med öppna kort och ser vad du får för EV om motståndarna viker alla händer med -EV och synar alla händer med +EV. Bör vara förvånansvärt lite -EV.

 

Då får man en nedre uppskattning på pushEV. Sen kan man börja bedöma vilka händer de synar felaktigt med, knappast några i det här fallet, och vilka händer de viker felaktigt för att flytta upp den gränsen lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte särskilt ofta jag skickar in degen så här men stackstorleken + att de synar med massa skräp pre och post (för små betar iaf) gjorde att det kändes rätt här. Oftast när jag gör det har jag en bra hand och jag tror fi kommer syna med sämre.

 

I det här fallet vet jag ju att UTG kommer beta om jag checkar till honom så jag hade nog checkraisat med en stark hand. SB hade ju då synat med ett par som tex 77 och jag hade fått ganska mycket extra värde på att spela så. Frågan är om FI vet om det, jag tror inte det men gör de det är det ganska lätt att läsa mig på en bluff här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda problemet uppstår när man får en känslig mix av nits och andra samt inte riktigt vet var man står.

 

Nja, det är väl bara att falla tillbaka på "unknown"-strategin (då vi feltar med QQ). Jag tyckte du var så tydlig och bra i dina första två klausuler; jag blir ju besviken när du pratar om anpassningar. ;)

 

Angående betstorleken så måste den ju balanseras med andra händer. Så fine om du jammar med det mesta du vill beta här, annars är det ju en jätteläcka att vara så tydlig med bluffar.

 

Lite med reservation för vad du höjer med preflopp så tycker jag att ditt spel här är helt ok, och definitivt inte uppenbart dåligt.

 

Jag föreställde mig att vi alltid bara stoppar in resten med typ QQ+ iaf, när det är trevägs mot uberslasktomtar och dessutom en rätt jobbig bräda att spela "mitt emellan" på, särskilt när potten redan är så stor. Av de händer vi då slår om med i BB efter UTG-raise + SB-call, så tycker jag AQs med backdoor-färgdraget är en bra hand att semibluffa med. Vi kommer ju trots allt inte ha världens vidaste omslagsrange där, mtp att det alltid resulterar i stora trevägspotter i kläm mellan två vildar, och vi kan ju inte bara ha den fylld av stora par när vi stoppar in.

 

Om vi dessutom, med våra semibluffar, fortfarande kan få syn av händer vi leder emot är ju det så bra det kan tänkas vara. :D

 

Bra post i sin helhet, btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste vara hämndbegär som får mig att göra så här, FI är samma spelare.

 

Seat 3: Hero ($1,272.00 in chips)

Seat 6: Button ($616.50 in chips) DEALER

Seat 8: SB ($1,843.50 in chips)

Seat 10: BB ($1,743.00 in chips)

 

 

Dealt to Hero Ace of Spades9 of Diamonds

Hero: Raise $35.00

Button: Fold

SB: Fold

BB: Call $25.00

*** FLOP *** 2 of Clubs2 of HeartsQueen of Diamonds

BB: Check

Hero: Bet $65.00

BB: Call $65.00

*** TURN *** 5 of Hearts

BB: Check

Hero: Check

*** RIVER *** Ace of Clubs

BB: Bet $110.00

Hero: Call $110.00

*** SUMMARY ***

Total pot $423.00 Rake $2.00

BB shows :2s::5s:

BB: wins $423.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 3: Hero ($1,047.00 in chips) DEALER

Seat 5: SB ($204.60 in chips)

Seat 6: BB ($631.50 in chips)

Seat 8: UTG ($1,823.50 in chips)

Seat 10: CO ($1,976.00 in chips)

 

Dealt to Hero :2s::5s:

UTG: Fold

CO: Raise $40.00

Hero: Call $40.00

SB: Fold

BB: Fold

*** FLOP *** :Td::Jh::2d:

CO: Bet $60.00

Hero: Call $60.00

*** TURN *** :Ad:

CO: Bet $110.00

Hero: Raise $250.00

CO: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $573.00 Rake $2.00

Hero: wins $573.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är tight men ganska passiv, känns ju som en väldigt tunn värdebet. Finns ju också en risk att SB slår om vid syn från mig.

 

Seat 1: CO ($2,060.25 in chips)

Seat 3: Button ($400.50 in chips)

Seat 5: SB ($1,643.25 in chips)

Seat 6: BB ($1,513.50 in chips)

Seat 8: Hero ($1,312.75 in chips)

Seat 10: UTG ($1,853.00 in chips)

 

Dealt to Hero Ace of DiamondsAce of Spades

Hero: Raise $35.00

UTG: Fold

CO: Fold

Button: Call $35.00

SB: Call $30.00

BB: Call $25.00

*** FLOP *** 4 of Diamonds8 of Hearts10 of Clubs

SB: Check

BB: Check

Hero: Bet $100.00

Button: Fold

SB: Call $100.00

BB: Call $100.00

*** TURN *** Queen of Spades

SB: Check

BB: Check

Hero: Check

*** RIVER *** 2 of Hearts

SB: Check

BB: Bet $200.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usel månad Mars, har 4 olika databaser och inte orkat räkna ihop resultat men hamnar omkring +-0. Haft en hel del otur men jag är övertygad om att jag hade kunnat visa en hyfsad vinst ändå om jag spelat bättre.

 

Problemet är ju att fortsätta spela bra när man har motgång, måste jobba på det. JAG SKA INTE TILTA och jag ska tänka lite extra innan jag går allin som bluff på river efter att ha semibluffat ett bra drag på flop, turn. Glömmer gärna av att fi i stort sett är pottcomittad och skickar in degen. Det är ett stort fel i mitt spel men det ska ju inte vara så svårt att ändra på det. Check fold...

 

April har börjat bättre dock och hamnade på +2k över 1300 händer inatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usel månad Mars, har 4 olika databaser och inte orkat räkna ihop resultat men hamnar omkring +-0. Haft en hel del otur men jag är övertygad om att jag hade kunnat visa en hyfsad vinst ändå om jag spelat bättre.

 

Problemet är ju att fortsätta spela bra när man har motgång, måste jobba på det. JAG SKA INTE TILTA och jag ska tänka lite extra innan jag går allin som bluff på river efter att ha semibluffat ett bra drag på flop, turn. Glömmer gärna av att fi i stort sett är pottcomittad och skickar in degen. Det är ett stort fel i mitt spel men det ska ju inte vara så svårt att ändra på det. Check fold...

 

April har börjat bättre dock och hamnade på +2k över 1300 händer inatt.

 

 

oj, känner igen mig.. de dåliga bluffarna kommer alltid när det går dåligt.. man spelar lite sämre än vanligt, korten faller sämre, man spelar ÄNNU sämre... har man en bra dag så är man som ett svart hål på alla bord, har man en dålig dag så bara läcker man pengar på alla bord. check/fold får bli ledord i april!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick upp på 10/20 idag och här är anledningen, låg back ett halvt inköp när jag slutade. Försökte bla mig på att bluffa denna spelaren i en annan pott :oops:.

 

Seat 1: SB ($5,313.22 in chips)

Seat 3: BB ($2,000.00 in chips)

Seat 5: UTG ($6,539.00 in chips)

Seat 6: MP ($7,698.70 in chips)

Seat 8: CO ($2,321.00 in chips)

Seat 10: Hero ($2,097.00 in chips) DEALER

 

Dealt to Hero Ace of SpadesQueen of Spades

UTG: Fold

MP: Raise $80.00

CO: Fold

Hero: Raise $280.00

SB: Fold

BB: Fold

MP: Call $200.00

*** FLOP *** 6 of SpadesAce of Clubs3 of Hearts

MP: Bet $40.00

Hero: Raise $400.00

MP: Call $360.00

*** TURN *** 2 of Spades

MP: Bet $20.00

Hero: Raise $1,417.00

MP: Call $1,397.00

*** RIVER *** King of Clubs

*** SUMMARY ***

MP Shows 4 of Clubs4 of Diamonds

Total pot $4,221.00 Rake $3.00

Hero: wins $4,221.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt läge, träffar min färg på turn men då får BB ett ryck och reraisar SB. BB är en bra spelare, SB är inte så bra.

 

Seat 1: MP ($1,027.00 in chips)

Seat 3: Hero ($1,015.00 in chips)

Seat 5: Button ($451.00 in chips)

Seat 6: SB ($367.00 in chips)

Seat 8: BB ($1,621.43 in chips)

Seat 10: UTG ($1,319.00 in chips)

 

Dealt to Hero 4 of Diamonds5 of Diamonds

 

UTG: Call $10.00

MP: Call $10.00

Hero: Call $10.00

Button: Fold

SB: Call $5.00

BB: Check

*** FLOP *** King of Spades2 of DiamondsKing of Diamonds

SB: Check

BB: Check

UTG: Check

MP: Check

Hero: Bet $30.00

SB: Raise $60.00

BB: Call $60.00

UTG: Fold

MP: Fold

Hero: Call $30.00

*** TURN *** 3 of Diamonds

SB: Bet $60.00

BB: Raise $240.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TILT

 

Skulle gå och lägga mig men kunde inte sova så jag gick upp och spelade poker istället.

 

Förlora 10k på några timmar, grym oflyt fick mig helt ur balans, hade ingen aning om var jag stod i någon hand kändes det som till slut.

2 set över set torska jag, sprang in i 3 set med överpar och draghänder och kunde inte folda. Blev sjukt utdragen för hela min stack i några potter, värsta var väl 2 outarn när jag hade satt set.

 

I slutet gjorde jag typ fel i varje pott raisa när jag skulle foldat eller checkat, checkade när jag skulle betat. Helt sjukt att jag lyckades tima in fel call,bet,raise,check,fold varje gång.

 

Borde lärt mig att sluta spela när det går så här.

 

April

1 +2,1k

2 +2,2k

3 -10k

 

Hatar poker just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...