Gå till innehåll

NL 2/4 Fi går AI i ohöjdpot på river med $880 i $24 pot


Recommended Posts

NL $2.00/$4.00

Seat 1: FI ($895.60 in chips)

Seat 2: x

Seat 4: x

Seat 5: x DEALER

Seat 6: Hero ($963.30 in chips)

Seat 7: x

Seat 9: x

 

Dealt to hero 9 of Clubs H10]

 

hero: Post SB $2.00

x Post BB $4.00

Fi calls $4

*** FLOP *** 6 of Diamonds6 of SpadesAce of Diamonds

Everybody checks

*** TURN *** 9 of Hearts

Everybody checks

*** RIVER *** 9 of Diamonds

 

Hero bets $12 into pot $12

x folds

Fi reraises to $895

 

Kan jag folda nu?

Måste jag folda?

 

Jag har 6 tablat och har inga stats på honom, det ända jag minns är att han överbeta kraftigt allin i en annan situation då jag foldade men minns inte hur brädan eller handen i den tidigare situationen var. Har även missat om han eventuellt har gjort på samma sätt mot andra spelare då jag multitablat.

 

Med andra ord är enda readen den tidigare handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför riskera att missa en vinst på 880 dollar kan man väl också formulera sig? Men det är sant AA limpen är ju förödande här. Är det kanske störst chans att han har det?

 

men alltså det är ju som bäst en split, ställer han där på en ren bluff så får du ju alla hans pengar ändå snart...

 

 

för övrigt sjukt att man kan spela så dåligt osm honom. men tillräckligt många synar väl med en 9a där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det på iPoker så har han ju misclickat. Syn isf. Annars fold.

 

Dealt to hero[:Kc::Kh:]

Dealt to pastrans2 [:Qc::Th:]

gachisteach: Fold

pastrans2: Allin $537.20

dreamer13: Fold

hero: Allin $394.00

 

Eller, fold ändå, ville egentligen bara skryta om att jag vann en pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ipoker där det finns en allinbutton.

 

Två saker pekar på syn som jag ser det.

 

Nr 1 är just att han gått allin i en hand på minipot med hela denna stack tidigare av ca 40 spelade händer.

 

Vad hade ni gjort om ni sett han gått allin 2 eller 3 gånger på samma antal händer i små potter tidigare med sin jättestack på river? Nu är det ju bara 1 gång som jag sett detta vilket skulle kunna vara hans sätt å försöka tilta folk när han har toknötter.

 

Nr 2 är att det är lördagkväll vid 2-3 på natten och spelet överlag på alla bord är fyllepoker. Behöver ju inte betyda att denna kille är en av dom dock.

 

Men det finns inte bara en hand som dödar mig totalt utan 5 st, A9*3 AA och 66.

Hans spel är ju väldigt tveksamt vilken hand han än har men nog borde han ha någon av dessa 5 minst 50% av gångerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pissenkel fold. Att man ens tänker på syn här visar att det finns pengar att hämta på detta spel.

 

Luktar lite 6666 faktiskt.

 

Men visst, vill du riskera 880$ för att splitta 24$, go ahead. =)

 

Mvh, KF!

 

 

Huvudsaken här är pottoddsen i o m att du inte har nötterna.

 

Som KF mycket riktigt påpekar är essensen i frågan huruvida man under några omständigheter ska riskera 880 för att vinna 12.

 

Svaret är självklart nej om man inte har nötterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huvudsaken här är pottoddsen i o m att du inte har nötterna.

 

Som KF mycket riktigt påpekar är essensen i frågan huruvida man under några omständigheter ska riskera 880 för att vinna 12.

 

Svaret är självklart nej om man inte har nötterna.

 

Vadå vinna 12? Jag vinner ju 880 om jag synar och har bästa handen. Jag måste alltså vinna över hälften av gångern för att ha odds att syna.

Det är det som är pottoddsen inte riskera 880 för att vinna 12. vilket skulle innäbära att jag måste vinna 98-99% av gångerna.

 

Och svaret är absolut inte självklart nej, säg att han har gått allin på samma sätt i de senaste 5 händerna, (ohöjd pot och allin på river), då är det en enkel syn.

 

Så essensen i frågan är om jag är favorit över 50% av gångerna, vilket jag i efterhand inte tror att jag är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå vinna 12? Jag vinner ju 880 om jag synar och har bästa handen. Jag måste alltså vinna över hälften av gångern för att ha odds att syna.

Det är det som är pottoddsen inte riskera 880 för att vinna 12. vilket skulle innäbära att jag måste vinna 98-99% av gångerna.

 

Och svaret är absolut inte självklart nej, säg att han har gått allin på samma sätt i de senaste 5 händerna, (ohöjd pot och allin på river), då är det en enkel syn.

 

Så essensen i frågan är om jag är favorit över 50% av gångerna, vilket jag i efterhand inte tror att jag är.

 

 

men om han inte gått allin på det sätt du säger de senaste händerna är de ettt självklart lägg imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard fold om du inte har jätteread. Ni sitter båda med mer än dubbla inköp och han dundrar all in i en $24 pott. Det är ett gigantiskt överbett och visst kanske det kan bli splitt pott ibland eller att du till och med vinner men alltför ofta lär du bli stackad av dom händerna du själv nämnde.

 

Har du en jätteread och vet att han kan vara tom i dom här lägena så fine men just nu har du sett han överbetta en gång tidigare men du vet inte om han hade bra eller dålig hand då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå vinna 12? Jag vinner ju 880 om jag synar och har bästa handen. Jag måste alltså vinna över hälften av gångern för att ha odds att syna.

Det är det som är pottoddsen inte riskera 880 för att vinna 12. vilket skulle innäbära att jag måste vinna 98-99% av gångerna.

 

Och svaret är absolut inte självklart nej, säg att han har gått allin på samma sätt i de senaste 5 händerna, (ohöjd pot och allin på river), då är det en enkel syn.

 

Så essensen i frågan är om jag är favorit över 50% av gångerna, vilket jag i efterhand inte tror att jag är.

 

Om du verkligen tror att han trycker till jättetom 50% av tiden så måste du antingen drömma eller vara synsk.

 

Vad du har att hoppas på här i bästa bästa fall är en split. I sämsta fall stackar han dig, och oddsen för den relationen är verkligen inte 50-50.

 

Som sagt, i bästa fall vinner du 12, i sämsta stackar han dig, om han är helt tom så vinner du hela potten... men hur ofta är han helt tom i den här sitsen? Jag skulle tippa på högst en procent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med alla om att det är bäst att vika här.

Tack för synpunkterna

 

Jag hittade synen baserat på den enda handen samt fyllelördag men ångrade mig ganska snart efteråt och tyckte det var en dålig syn givet den svaga readen.

 

 

fi: Allin $891.60

hero: Call $879.60

*** SUMMARY ***

Total pot $1,792.20 Rake $3.00

hero: wins $1,792.20

 

Fi has ATo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med alla om att det är bäst att vika här.

Tack för synpunkterna

 

Jag hittade synen baserat på den enda handen samt fyllelördag men ångrade mig ganska snart efteråt och tyckte det var en dålig syn givet den svaga readen.

 

 

fi: Allin $891.60

hero: Call $879.60

*** SUMMARY ***

Total pot $1,792.20 Rake $3.00

hero: wins $1,792.20

 

Fi has ATo

 

 

det lär ju inte stå "fi has ATo" iaf...

 

har du fifflat? och han hade dig slagen?

 

 

annars så jväla gött att du synade och slog honom, grattis isåfall. kul när sådana idioter åker dit. han trodde du skulel syna för bordssplitten eller? haha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det lär ju inte stå "fi has ATo" iaf...

 

har du fifflat? och han hade dig slagen?

 

 

annars så jväla gött att du synade och slog honom, grattis isåfall. kul när sådana idioter åker dit. han trodde du skulel syna för bordssplitten eller? haha!

 

hehe.. nä så illa är det inte att jag vill fiffla.... är ju dåligt spelat ändå av mig tycker jag och dom flesta andra..

 

fi: Allin $891.60

hero: Call $879.60

*** SUMMARY ***

Total pot $1,792.20 Rake $3.00

hero: wins $1,792.20

 

 

står inte vad han har.... när han inte vinner eller visar handen.. men han hade AT när jag kolla historiken

 

edit.. jo det står visst högre upp ser jag... det är expekts HH

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Fi [s10 CA]

Dealt to hero [C9 H10]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske dags för Supertequila att revidera sitt uttalande om att "I bästa fall vinner du 12$". Det var inte intelligent från början och än mindre intelligent i skenet av utgången.

 

Handen är dock fortfarande en fold.

 

Det som måhända är ointelligent är ditt resultatorienterade resonemang.

 

Vad uttalandet syftade på är att en syn där syftar "i bästa fall" till att splitta potten. Det är väl otroligt sällan man tar en syn där och sätter Fi på ren bluff och siktar på hela potten?

 

Skumdum, vi kan väl ändra alla handanalyser genom att skriva resultatet först, så blir det mycket lättare att resonera? För ditt aktuella resonemang ligger väldigt nära den utgångspunkten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...