Gå till innehåll

Kommer ni titta och kommentera om dapajn eller luap spelar in en film?  

144 medlemmar har röstat

1. 1. Kommer ni titta och kommentera om dapajn eller luap spelar in en film?

• Ja förfan!
      101
    • Nej. Gå och lägg er.
      43

Recommended Posts

Postad

Fan vad segt luap :( Men det vänder såklart idag med 4000$ upp istället ska du se :D Sen angående shortstacklir så har jag typ lagt ner det nu när jag är inne i en kall period, så sjuk varians i det spelet och det pallar jag inte nu.

• Svars 435
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Så nu är första sessionen i Teh Race avklarad. Spelade 4 bord på everest en kortis före morgonpoolgrajnden och plussade ca 380$ :) Spelade helt ok och Fi spelade helt horibelt dåligt idag :D Blev bara utdragen i en pott av en 2 outare så på rätt väg nu kanske ;)

Blir lite frulle nu och sen grajnd igen.

Postad
Så nu är första sessionen i Teh Race avklarad. Spelade 4 bord på everest en kortis före morgonpoolgrajnden och plussade ca 380$ :) Spelade helt ok och Fi spelade helt horibelt dåligt idag :D Blev bara utdragen i en pott av en 2 outare så på rätt väg nu kanske ;)

Blir lite frulle nu och sen grajnd igen.

Nice1! Nu är jag också vaken och ska fortsätta grinden. Minnet från gårdagens tokback har släppt lite och jag är övertygad om att jag kommer att lira mitt a-game till 100% nu. Målet för dagen är att spela 8h och ta igen gårddagens förluster.

Dock har jag haft stora problem med mitt PT och importeringen av händerna från bestpoker. Får väldigt ofta (10%-40% av händerna) en error där showdownlinen i HHn inte kan hittas. Någon som vet vad felet kan vara? Jag har försökt med att både ominstallera klienten och både resetta databasfilerna samt ta bort dom och låta klienten skapa nya. No good :(

Postad
Finns en ny patch på pokertrackers FAQ

Jag har gått igenom hela FAQ-forumdelen utan att hitta något användbart. Vad exakt är det jag ska leta efter? :roll:

EDIT: Leta lite till och hittade den. Nu fungerar PT utmärkt! Tack!

Postad

Blev just klar med min 4.5h grind. Spelade alltifrån 2-9 bord på NL400-NL1000 och slutade till slut $2016 upp. Tar 3.5 timmar till ikväll och satsar stenhårt på att ta igen hela backet från igår. Här har ni några händer att bita i.

Hand 1.

Vad väljer vi för linje på turn? FI spelar 32/20/3 och är duktig. Hur maximerar vi värdet i handen? Leda ut semivekt och syna ett eventuellt omslag? Hur spelar vi olika riverkort? Jag är inte speciellt sugen på att vika i alla fall :-)

Texas Hold'em $1000 NL (real money), hand #71,446,631

Table Teskedsgumma's HE, 18 Mar 2007 12:54 PM ET

Seat 2: da_Thief ($666.25 in chips)

Seat 5: Odlaris [ AH,KS ] ($1,308.50 in chips)

Seat 10: dogs on acid ($1,339.70 in chips)

ANTES/BLINDS

da_Thief posts blind ($5), Odlaris posts blind ($10).

PRE-FLOP

dogs on acid bets $25,

da_Thief folds,

Odlaris bets $73,

dogs on acid calls $58.

FLOP [board cards JS,KH,5C ]

Odlaris bets $125,

dogs on acid bets $300,

Odlaris calls $175.

TURN [board cards JS,KH,5C,AC ]

Odlaris ??

Hand 2.

Ves. är en semifisk på 42/15 och infiniter är en riktig nit med 15/7. Vad gör vi på turn? Min första idé blev att ställa och dra ut en eventuell stege - bra eller anus? :roll:

Texas Hold'em $600 NL (real money), hand #71,233,610

Table Teskedsgumma's HE, 18 Mar 2007 11:53 AM ET

Seat 2: odiodi ($663.25 in chips)

Seat 4: vescovo78 ($264.40 in chips)

Seat 7: Odlaris [ 10D,10S ] ($659.80 in chips)

Seat 9: infiniter ($811.10 in chips)

ANTES/BLINDS

vescovo78 posts blind ($3), Odlaris posts blind ($6).

PRE-FLOP

infiniter bets $23,

odiodi folds,

vescovo78 calls $20,

Odlaris calls $17.

FLOP [board cards 10H,QC,9C ]

vescovo78 checks,

Odlaris bets $62,

infiniter bets $150,

vescovo78 calls $150

Odlaris bombar?

Status

17/3: $3335

18/3: $2016

Mars: $11,652

BR: $28,835

Vínst kvar till karatefyllan: $51,319

Postad

Snor din resultatredovisnings grej ;)

Status

17/3: spelade ej

18/3: $377

Mars: $x

BR: $x

Vínst kvar till karatefyllan: $49 623

(x = ska kolla upp)

---------------------------------------------------------

Blev lite softande förut, grajnd nu istället :)

Postad
Snor din resultatredovisnings grej ;)

Status

17/3: spelade ej

18/3: $377$

Mars: $x

BR: $x$

Vínst kvar till målet: $49 623

(x = ska kolla upp)

---------------------------------------------------------

Blev lite softande förut, grajnd nu istället :)

Fiiiiisk! 8-)

Postad

Hand 2.

Ves. är en semifisk på 42/15 och infiniter är en riktig nit med 15/7. Vad gör vi på turn? Min första idé blev att ställa och dra ut en eventuell stege - bra eller anus? :roll:

Texas Hold'em $600 NL (real money), hand #71,233,610

Table Teskedsgumma's HE, 18 Mar 2007 11:53 AM ET

Seat 2: odiodi ($663.25 in chips)

Seat 4: vescovo78 ($264.40 in chips)

Seat 7: Odlaris [ 10D,10S ] ($659.80 in chips)

Seat 9: infiniter ($811.10 in chips)

ANTES/BLINDS

vescovo78 posts blind ($3), Odlaris posts blind ($6).

PRE-FLOP

infiniter bets $23,

odiodi folds,

vescovo78 calls $20,

Odlaris calls $17.

FLOP [board cards 10H,QC,9C ]

vescovo78 checks,

Odlaris bets $62,

infiniter bets $150,

vescovo78 calls $150

Odlaris bombar?

tycker degen skall in här, bordet är aldeles för dragit och fiskvescovos kall syn säger egentligen ingenting då han kan göra sånna sjuka syner, och megatighta infiniter slår ju iten ens utg med KJs skulle jag tro så där är du ju bara rädd för QQ... så smeeeta.. mina tankar på fyllan, cheers och gl med liret

Postad
Jag har gått igenom hela FAQ-forumdelen utan att hitta något användbart. Vad exakt är det jag ska leta efter? :roll:

EDIT: Leta lite till och hittade den. Nu fungerar PT utmärkt! Tack!

Har liknande problem med PT och Bestpoker. Var hittar man patchen?

Postad
Har liknande problem med PT och Bestpoker. Var hittar man patchen?

Kika in i pokertrackerforumet under supportdelen. I den klistrade posten högst upp hittar du en länk till patchen ett par inlägg ned. Det ska lösa problemet.

Postad

Hand #1 är lite tricky, man kan välja lite annorlunda linjer faktiskt. C/R all in? Båda sitter på ca 1k i marker knappt om jag räknade rätt? Och potten ligger nånstans runt 750?

En bet skulle ävl ligga på runt 300-400 om du nu skulle vilja panga ut, men frågan är ju om man verkligen vill göra det här? Är vi uppe emot QQ och han gjorde en informationeraise på floppen? Svår hand, jag hade nog bettat en 300 på turn, fått ett ställ, synat och fått se hur KK visar upp och degen åker till honom. Men det är nog bara pga att jag suger :(

Hand #2 är väl stället eller megaraisen rätt beslut, du kan ju inte slöspela setet på den brädan. Du har nog mnst 1-2 personer som sitter på knekt och inte släpper handen i första taget.

GG på grinden igår, tungt me backen. Vi tar igen ikväll!

Postad

Nu måste jag skriva av mig lite grann..

Hur är det meningen att man ska kunna komma över den man trodde var sitt livs kärlek? Jag trodde verkligen att jag skulle spendera resten av livet med mitt ex, men nu är allt helt trasigt och förstört. Jag förstår inte ens hur det kunde bli såhär. För tre-fyra månader sedan kändes det som om vi var helt odödliga och hade planer på att flytta ihop, och idag sitter jag hemma och gråter framför en datorskärm. Det mest tragiska är ändå att jag låter henne behandla mig hur som helst efter att hon lämnade mig. Hon som helt förbytt och behandlar mig verkligen som ingenting just nu, och jag kan inte ens känna något hat. Hon är riktigt jävla elak och jag har inte mage att vara elak tillbaka. Det handlar inte heller om att jag är för feg eller något, utan jag vill bara inte behandla henne illa. Är jag korkad som bara sväljer all skit? Allt skulle bli så mycket enklare om jag bara skulle kunna hata henne, men jag kan verkligen inte det. Jag älskar henne alldeles för mycket för det.

Det här är mitt första stora heartbreak och första gången jag har blivit lämnad, och jag vet verkligen inte hur jag ska hantera det. I två dagar har jag i princip ägnat all min vakna tid åt poker eller träning för att slippa tänka på det, men nu går det inte längre. Jag mår illa i hela kroppen och känner mig helt livlös. Det känns verkligen som att jag aldrig mer kommer kunna le igen. Är det någon som har något tips på vad man kan hitta på när man känner såhär? Någon som har varit med om liknande? Vad kan man göra?

Postad
Nu måste jag skriva av mig lite grann..

Hur är det meningen att man ska kunna komma över den man trodde var sitt livs kärlek? Jag trodde verkligen att jag skulle spendera resten av livet med mitt ex, men nu är allt helt trasigt och förstört. Jag förstår inte ens hur det kunde bli såhär. För tre-fyra månader sedan kändes det som om vi var helt odödliga och hade planer på att flytta ihop, och idag sitter jag hemma och gråter framför en datorskärm. Det mest tragiska är ändå att jag låter henne behandla mig hur som helst efter att hon lämnade mig. Hon som helt förbytt och behandlar mig verkligen som ingenting just nu, och jag kan inte ens känna något hat. Hon är riktigt jävla elak och jag har inte mage att vara elak tillbaka. Det handlar inte heller om att jag är för feg eller något, utan jag vill bara inte behandla henne illa. Är jag korkad som bara sväljer all skit? Allt skulle bli så mycket enklare om jag bara skulle kunna hata henne, men jag kan verkligen inte det. Jag älskar henne alldeles för mycket för det.

Det här är mitt första stora heartbreak och första gången jag har blivit lämnad, och jag vet verkligen inte hur jag ska hantera det. I två dagar har jag i princip ägnat all min vakna tid åt poker eller träning för att slippa tänka på det, men nu går det inte längre. Jag mår illa i hela kroppen och känner mig helt livlös. Det känns verkligen som att jag aldrig mer kommer kunna le igen. Är det någon som har något tips på vad man kan hitta på när man känner såhär? Någon som har varit med om liknande? Vad kan man göra?

Nu vet jag inte detaljer om hur och varför eran situation kom till. Det låter väldigt mycket som att hon är själv är sårad och har blivit i försvarsställning för att själv inte känna sig sårad.

Vad du kan göra? Inte ett j*vla piss enligt mig. Det är verkligen hårt att acceptera sig själv och sina "fel". Vad jag tycker du borde göra är att bejaka dig själv och se på vad som hände och sen vara ärlig mot det. Försök att inte se allt som "rätt" och "fel", mer som att saker har olika perspektiv och grunder. Det utökar en ytterligare förståelse mot dig själv och henne. Skriv ett långt brev till henne där du verkligen öppet beskriver vad du tycker och känner för allt. Jag vet inte vad du ska skriva. det är ju DU som har upplevt det.

Hare bra.

Postad

Svårt att se det nu Luap men det blir bättre med tiden, I promise. Om ni inte bodde ihop så har ni väl inte så mycket "affärer" att göra klart? Bryt kontakten och häng med kompisar istället är mitt tips tills du kan se lite klarare på det.

Postad
Luap jag ska också ner och spela Grebbestad Event EPC 2007 med team bestpoker. Ska bestpoker "teamet" bo på samma ställe ? har inte så mycket kött på benen ännu :) Betalar dom resan ?

Luap kommer inte till Grebbestad om han inte får mig att köra, vilket kommer kräva ett 5 siffrigt belopp :D

Postad

Först och främst vill jag bara tacka AnnaDea och Juggler för att ni tog er tid att skriva en snutt. Även fast det bara var text på ett internetforum uppskattades det väldigt mycket. Det kändes verkligen som att ni genuint brydde er och ville hjälpa mig. Tack så hemskt mycket. Hur jag ska göra på den fronten vet jag inte ännu, men framtiden känns ändå inte helt mörk.

Luap jag ska också ner och spela Grebbestad Event EPC 2007 med team bestpoker. Ska bestpoker "teamet" bo på samma ställe ? har inte så mycket kött på benen ännu :) Betalar dom resan ?

Vi bor tillsammans i stugor, så mycket vet jag. Min minidröm är att klonka samma stuga som markoolio. Det måste ju vara nöten. Om dom betalar resan har jag faktiskt ingen aning om, men jag tror inte det.

Vi ses där nere!

Luap kommer inte till Grebbestad om han inte får mig att köra, vilket kommer kräva ett 5 siffrigt belopp :D

Annars skulle jag kunna åka tåg och grinda på resan ned och hem. Med standard timlön tjänar jag cirkus 9000 kronor på det.

Med andra ord, du ska skatta dig lycklig att du får sällskap i bilen ;-)

Postad

btw luap! Det kommer kännas hemsk och förjävligt i några veckor nu. Kommer att kännas som att det aldrig kommer gå över, but it will! Been there done that, nästan iaf. Spela inte poker om du är för ledsen..

OCH var inte elak tillbaka, hon kommer märka vilken loser hon är som håller på så samtidigt som du inte gör det.

GL AT THE TABLES