Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi är loose-semi aggressive

- MUPERSAN sitting in seat 1 with $244.81

- langey2002 sitting in seat 2 with $735.09 [Dealer]

- FI sitting in seat 3 with $233.10

- Skinnet sitting in seat 4 with $137.13

- HERO sitting in seat 5 with $180.60

- tamara111 sitting in seat 6 with $193.78

FI posted the small blind - $1.00

Skinnet posted the big blind - $2.00

** Dealing card to HERO: Ace of Hearts, Ace of Diamonds

HERO raised - $8.00

tamara111 folded

MUPERSAN folded

langey2002 folded

FI called - $8.00

Skinnet folded

** Dealing the flop: 7 of Spades, 10 of Diamonds, 7 of Diamonds

FI bet - $9.00

HERO raised - $24.00

FI called - $24.00

** Dealing the turn: 3 of Clubs

FI checked

HERO bet - $42.00

FI called - $42.00

** Dealing the river: 8 of Clubs

FI bet - $75.00

HERO folded

Jag har svårt att se vad FI kan ha som jag slår. Jag tror inte att han vågar bluff-beta ut på rivern med ett missat flushdrag och om han har AT eller JJ borde han väl bara checka ner rivern. Jag sätter honom på antingen J9 i ruter eller att han har slowspelat TT på turn. Vad tror ni?

Postad

Vad sägs om en 10? Han kan ju sätta dig på AK med missat färgdrag så han känner att han leder. 1010 är ju en möjlig hand, men den smällen hade jag tagit. En 7 funderar jag inte en på. Ur min synvinkel så det han kan slå dig med är 1010. Jag hade tagit den smällen om det hade varit så =)

Postad
Vad sägs om en 10? Han kan ju sätta dig på AK med missat färgdrag så han känner att han leder. 1010 är ju en möjlig hand, men den smällen hade jag tagit. En 7 funderar jag inte en på. Ur min synvinkel så det han kan slå dig med är 1010. Jag hade tagit den smällen om det hade varit så =)

logiskt att betta med AT om man sätter någon på AK, då ska han syna eller?

men visst fiskrna tänker ju så så det kan ju stämma men jag är nog mer inne på slowplaybiten här.

Postad

Jo det är svårt att sätta Fi på 7x givet preflop action.

TT är helt klart möjlig men det är ju bara än hand.

Stege tycker jag är att ta i, visst den är "möjlig" men att se ett träffat stegdrag som fick ods från flushdraget är nästan som att måla spöken på väggen.

Måste hålla med Jerico här, du måste nästan hitta synen.

Med lite historik mot Fi blir det lättare I guess... Är han tight grinder så kanske folden är möjlig, men mot okänd eller mot gambler verkar det svårt.

I övrigt kanske du borde bettat lite lugnare på turn.

Postad

Vad säger folket om att checka turnen här och få lite bluffvärde, killen verkar ju iaf ha något? Drag är möjligt om än inte alltför troligt. Antingen högt pocketpar (TT?!) eller en sjua skulle jag gissa på, inte precis som att hero skriker att han har dålig hand så beten på river känns nästan som för värde.

Som spelat skulle jag dra till en steksyn.

Postad

Vad i hela fridens namn ska han ha betalat med? 77 eller 1010, då får det väl vara så, men jag lägger mig inte under några som helst omständigheter! måste ju vara större chans till vinst än förlust att syna där!