Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi verkar hyfsad och jag borde ha en solid image vid bordet då jag jobbat upp mig sakta men säkert och aldrig visat några bluffar.

Jag vill väl ha in så mycket pengar som möjligt redan på floppen med kombodraget?

Hand #40567683-5918 at Michigan City (No Limit Hold'em)

Started at 16/Mar/07 12:40:05

O Reary is at seat 0 with $223.20.

Teasin Brown is at seat 1 with $274.30.

Bigslick2215 is at seat 2 with $239.35.

ManiMonster is at seat 3 with $163.05.

ubgulb4dinner is at seat 4 with $347.20.

Manzz is at seat 5 with $162.05.

The button is at seat 4.

Manzz posts the small blind of $1.

O Reary posts the big blind of $2.

O Reary: -- --

Teasin Brown: -- --

Bigslick2215: -- --

ManiMonster: -- --

ubgulb4dinner: 8d Jd

Manzz: -- --

Pre-flop:

Teasin Brown folds. Bigslick2215 raises to $7.

ManiMonster folds. ubgulb4dinner calls. Manzz

folds. O Reary folds.

Flop (board: Ad Th 9d):

Bigslick2215 bets $17. ubgulb4dinner raises to $59.

Bigslick2215 calls.

Turn (board: Ad Th 9d Ts):

Näst en A så är ju T det värsta kortet i leken här. Har han AA, AT, TT eller 99 så drar jag ju dött... Ska jag check/folda? Eller ska jag behålla initiativet. Alldeles säkert har ju fi minst AQ här... Blir han verkligen rädd för tian isf?

Postad

alltså du har väl position. ta gratiskortet säger jag om du får det. bettar han är det jobbigare, fold känns bra, stor risk att du drar dött även om han väl relativt ofta kommer checka en avd e högre kåkarna iaf.

Postad

Som du påpekade har han säkert minst AQ, själv hade jag nog check/foldat, är lite osäker men eftersom han har synat din reraise och har höjt innan flopp.

Hade nog i detta läget gjort det som käns bäst för stunden och nog bettat efter hur han har spelat vid bordet de senaste händerna:-)

Postad

Hade nog checkat turn då och tagit gratiskortet,

kan osså vara att han slowspelar dig eftersom han sitter på kåken och hoppas på att du skall beta men inget jag tror han gör.

Postad

Jag tror du att du kan få Fi att folda AX tillräckligt ofta genom att betta ca 70-90% pot. Det är en väldigt jobbig syn för honom att ta med AX tå T är ett scarecard för honom. Han har ju betydligt oftare ax än AA eller AT. och jag tror inte han vågar ta synen på din flop raise med en så känslig hand som tvåpar på en sådan dragvänlig bräda. Inte skulle han syna ens med set din flopraise.

Skulle han pusha AI på ditt TB, är du comitad och måste syna. Men har han slowplayat tvåpar eller set så drar du dött men det är så mycket större chans att han sitter på AX.

Postad
Jag tror du att du kan få Fi att folda AX tillräckligt ofta genom att betta ca 70-90% pot. Det är en väldigt jobbig syn för honom att ta med AX tå T är ett scarecard för honom. Han har ju betydligt oftare ax än AA eller AT. och jag tror inte han vågar ta synen på din flop raise med en så känslig hand som tvåpar på en sådan dragvänlig bräda. Inte skulle han syna ens med set din flopraise.

Skulle han pusha AI på ditt TB, är du comitad och måste syna. Men har han slowplayat tvåpar eller set så drar du dött men det är så mycket större chans att han sitter på AX.

synar han floppraisen med Ax ur position?

Postad
synar han floppraisen med Ax ur position?

ax då x=q eller k mena jag med ax... även om jag inte vill syna aq eller ibland inte ak heller ur position så ser jag ändå aq och ak som dom troligaste händerna här.

Postad

Tror nog han hade tryckt tillbaka med set på den floppen då den är så otroligt dragig, men att checka efter på turn känns ändå som ett bra alternativ nu då du missat. Träffar du sedan på rivern bettar du om han checkar, bettar han får du avgöra om raise eller räddsyn är korrekt, betta rivern utan träff känns iaf fel.

Postad

Jag betade $100. Han steker ett tag och lägger AK. (På UB kan man välja att visa sin hand när man lägger)

I efterhand ett fullkomligt idiotiskt spel. Men just då tyckte jag det verkade vara en bra idé. :)

Postad
Jag betade $100. Han steker ett tag och lägger AK. (På UB kan man välja att visa sin hand när man lägger)

I efterhand ett fullkomligt idiotiskt spel. Men just då tyckte jag det verkade vara en bra idé. :)

Att göra dåliga spel in the heat of the moment är ju standard 8-) Jag är grym på post-session poker...:-(