Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vi spelar NL$100 på ett Ongame-skin och saknar information på fi förutom att han är standardpassiv för nivån.

---

Seat 1: J-8 ($99.75 in chips)

Seat 3: hseglem ($52.25 in chips)

Seat 4: HERO ($199.35 in chips)

Seat 5: Semka008 ($92 in chips)

Seat 8: M Brown ($156.20 in chips)

ANTES/BLINDS

hseglem posts blind ($0.50), HERO posts blind ($1) [:5h:, :5d:].

PRE-FLOP

Semka008 folds, M Brown bets $4, J-8 folds, hseglem folds, HERO calls $3.

FLOP [board cards :Ks:, :Kc:, :3h: ]

HERO checks, M Brown checks.

TURN [board cards :Ks:, :Kc:, :3h:, :4d: ]

HERO checks, M Brown bets $4

---

När vi väljer att inte trebetta ur BB måste vi med en viss frekvens syna ned, särskilt denna passivt spelade hand. Hur ofta kan vi göra det? Har 22 ungefär samma värde som typ 88 här? Med vilken HD kan vi syna ned med den givna frekvensen?

Själv synar jag i liknande situationer helt på känn, men hans flopcheck gör mig definitivt mer benägen. På river lägger jag nästan alltid mot ännu ett bet (även om det är svagt).

Hur ofta trebettar vi vårt pp i denna sits, lämpligtvis? Hur ofta foldar vi?

Postad

Jag skulle re-raisa i det läget, är vi uppe mot en tredje kung synar antagligen killen och betar river = fold. Har han något annat checkar han förmodligen (!) river och då kan vi se om vi har bäst hand (alt. att betta på river känns lurigt iom att han re-raisar med en bra hand och då är femmorna döda)

Postad
Jag skulle re-raisa i det läget, är vi uppe mot en tredje kung synar antagligen killen och betar river = fold. Har han något annat checkar han förmodligen (!) river och då kan vi se om vi har bäst hand (alt. att betta på river känns lurigt iom att han re-raisar med en bra hand och då är femmorna döda)

Det här är ju så dåligt man kan spela. Du får bort alla sämre händer och får syn av nästan alla bättre till samma pris som du kunde fått showdown för.

Jag betar ut turn ibland och checksynar ibland. Så gott som aldrig checkfold.

Postad
Varför betar vi turn? Känns inte som femmor har så stort värde annat än bluffvärde (att vi synar ned fi:s bluffar alltså). Är det "fel" månne?

I princip alla kort som kan komma på river är scarecards + att du kan få syn av ngn med en 3 eller 4.