Gå till innehåll

Gambla lr inte Gambla är frågan


Recommended Posts

Seat 1: HERO (1090 in chips)

Seat 4: MarcShark666 (1925 in chips)

Seat 6: bruno_pro (655 in chips)

Seat 7: MFCJAY (3305 in chips)

Seat 8: glodibarbi (1165 in chips)

Seat 9: Rich Nathan (1860 in chips)

Rich Nathan: posts small blind 100

HERO: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Tc 8d]

MarcShark666: folds

bruno_pro: raises 455 to 655 AND IS ALL IN

MFCJAY: folds

glodibarbi: folds

Rich Nathan: folds

HERO: ???

 

-Får ca 2,3 i odds här. Synar jag o förlorar så tappar jag halva min stack men går jag all-in i nästa hand så har jag chansen o få tillbaks min gamla stack+ett par hundra.

Så väljer jag o gambla 2 händer i rad så måste jag loosa 2 all-ins i rad för o förlora sammanlagt. Vad tycker ni är rätt spel?

 

EDIT: Frågan nu ändrad. Bruno-Pro är all-in och med sin raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är fel? Har jag inte hälften kvar om jag synar. Och förlorar jag o sen dubblar i nästa hand har jag då inte lika mkt lr lite mer än jag skulle haft om jag foldat istället.

 

bruno_pros stackdjup måste väl vara fel? Eller menar du allvar att du tänker syna med halva stacken och sedan vika om du inte träffar floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är fel? Har jag inte hälften kvar om jag synar. Och förlorar jag o sen dubblar i nästa hand har jag då inte lika mkt lr lite mer än jag skulle haft om jag foldat istället.

 

jo det har du...Om du viker dig efter flop. men varför skulle du vilja investera halva stacken här? Du ligger ju med största, STÖRSTA sannolikhet under här:shock: Om nu nästa hand får dig att dubbla, varför inte lägga nu och dubbla mycket mer nästa hand (som då kommer att vara bättre än 10 8 o eller?)

Mycket förvirrande fråga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bruno_pros stackdjup måste väl vara fel? Eller menar du allvar att du tänker syna med halva stacken och sedan vika om du inte träffar floppen?

Hehe i allt multitablande o all tilt såg jag fel. Naturligtvis trodde jag att han va all-in. Antagligen den konstiga raisen 655 som lura mig.

 

Om nu Bruno var all-in då. Är det syn då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 1: HERO (1090 in chips)

-Får ca 2,3 i odds här. Synar jag o förlorar så tappar jag halva min stack men går jag all-in i nästa hand så har jag chansen o få tillbaks min gamla stack+ett par hundra.

Så väljer jag o gambla 2 händer i rad så måste jag loosa 2 all-ins i rad för o förlora sammanlagt. Vad tycker ni är rätt spel?

 

Om du nu kan tänka dig att gå allin på nästa hand oavsett, varför inte folda och gå allin med mer marker?

 

Jag hade definitivt foldat och inte gått allin nästa hand utan att utvärdera handen först. Men jag spelar något tightare än dig skulle jag tro... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är utan tvekan en jättefold då du säkert hamnar i underläge om du callar.

Han måste sitta på hyfsade kort ifall han ska göra en sådan all in utan att ha en viss press på sig än....:-)

 

Vad får dig att tro det?

Han har ~3BB kvar i stacken och är nog beredd att ställa med ATC. Iofs innebär det inte en syn med 8To.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...