Gå till innehåll

Hur många bb gillar ni att raisa och varför ?


Gavle_Borg

Recommended Posts

Tycker det är så att när man raisar 3 bb så synar folk, och när man drar till med 4bb så blir det tokfold för det mesta så vidare ingen har topp 10% av starthänderna

 

Meningslöst inlägg jag vet

 

Men jag är lite nyfiken på varför vissa har standrard raise 3 bb och andra 4 bb och varför ? :D

 

Jag själv föredrar 3 bb för då synar folk mer med q-4 suited(detta exempel om jag raisar på knappen eller positionen före och alla foldat innan) o såna kort bara för att det är billigt och när man drar till med 4 bb så verkar det synas mer med 10-k suited och uppåt och alla par förstås (djupstackat).

 

aja kul o höra lite hur annat pokerfolk tänker bara =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

så kör jag med. 4xBB + 1bb/limp. Sen om jag har KK eller AA (eller andra händer som man tycker är värda att raisa) och en kille betar 4 innan mig raisar jag till 12. alltså 3x hans bet.

 

Om en kille betar 4 (NL100), får en syn, och jag sitter med AA. raisar jag till 16. osv osv osv...

 

Detta funkar fint på NL100 ialf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rais'ar jag är min standard raise alltid 5*bb. Får oftast bort riktiga skräp händer man gärna inte vill ha mot sig om många runt bordet synar,samt att rais'en ser ut att representera enstark hand (vilket den ofta inte är) :)

 

iofs vill man väl ha syn av skräphänder även fast man betar 5*bb? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att 4xbb + 1bb/limpare är ett bra riktvärde på small stakes-nivåer.

 

 

Amen. Fast det är ju situationsberoende. Om du t.ex har en fisk på tilt som har limpat före dig och du sitter med AA och VET att han kommer att jaga dig med vad som helst, så kan ju en raise på 42 BB vara ungefär lagom.

 

Det känns som att man får med sig lite färre setminers och chans-skräp om man höjer fyra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3.8 BB från tidig position (6-handed) och 3.7 BB från sen position.

Och sen + 1 BB per limper.

Det är något som jag prövat mig fram och tycker är lagom.

I blinds ungefär pott + 1 BB

 

Mmm men det kanske inte är lika applicerbart när man spelar på nivåer där man då måste använda kommatecken när man ska göra en preflopraise :roll:

Sen fungerar det säkerligen ypperligt på $5/10.

 

3.5bb + 1 bb per limper brukar jag hålla mig till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...