Tazman Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 [FONT="Arial"]Som rubriken lyder. Alliansen vann valet på hösten 2006 och om inte jag har levt i en dröm senaste året var väl en av punkterna att ta bort det statliga spelmonopolet. Men har det hänt något med det? Jag har inte märkt av det, någon annan som har det eller vet mer än vad jag gör?[/font] Citera
Loveless Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 Vad jag kommer ihåg (och mitt minne för triviala saker som vallöften är begränsat) så var alliansen inte eniga om detta. Sen har det väl startat någon utredning om vad som skulle kunna vara ett alternativ i väntan på att folk ska glömma bort vad de var de sa i frågan så att de slipper peta i kassakon lotteriinkomster. Citera
eloge38 Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 Har inte hört att det ska vara något vallöfte från alliansen. Många moderater har länge debaterat för en avreglering av spelmarknaden. Kristdemokraterna har alltid varit för en starkt reglerad spelmarknad. Citera
jello Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 KD/Fascistpartiet "Liberalerna" hände Citera
Recommended Posts