Zyr Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 Seat 1: magoo ($52.00) Seat 2: beeXtoo ($334.23) Seat 3: 51mat51 ($341.60) Seat 4: skydiving ($238.88) Seat 5: cascadeur ($193.61) Seat 6: HERO ($1,125.91) magoo posts the small blind of $2.00 beeXtoo posts the big blind of $4.00 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO [Qd Ks] 51mat51 folds skydiving calls $4.00 cascadeur calls $4.00 HERO raises to $22.00 Höjer på knappen efter att 2 limpat, ganska standar magoo calls $20.00 beeXtoo calls $18.00 skydiving folds cascadeur calls $18.00 *** FLOP *** [2d Kd 5d] 4 som synar.. TP och drag till näst-nöt färgen magoo checks beeXtoo checks cascadeur checks HERO bets $60.00 88 i potten, bettar 60 magoo folds beeXtoo calls $60.00 cascadeur calls $60.00 *** TURN *** [2d Kd 5d] [5s] beeXtoo checks cascadeur checks HERO ? beeXtoo är 31/18, inga direkta reads, fisken cascadeur är jag inte rädd för, han har dessutom bara 100 kvar (52/3 i stats) väldigt många som såg floppen, att någon sitter med set tror jag inte på, då borde de re-raisat på flop.. känns som bee sitter på ett Ad, kanske tom. floppat nötfärgen? är väl inte så troligt att han sitter på lägre färger.. isf borde han väl inte checka och låta oss ta freecard till bättre färg Ad K /AK är väl också en hand han kan ha..lite sneaky att bara syna med den pre-flop casc ignorerar jag bara, han kan sitta med i princip vad som hellst, troligen nått som KTos..eller nu till frågan.. är det bara o dega in mina sista $250 i $272 potten eller ska man ta en check och hoppas på klonk? Citera
Pokershark Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 En intressant hand! En idé är ju att ge frikort och utvärdera rivern. Ställer beeXtoo där så är väl en fold nära till hands och om småstacken ställer så syna ner honom såvida inte fjärde färgkortet träffade för då lär väl nån sitta med nötfärgen och du kan folda även mot småstacken. Hade inte turnen parat så hade jag varit mera sugen på att ställa för då skulle du ha en del outs mot en färdig hand men nu lär du dra dött ifall nån faktiskt fick ett set på floppen. Hoppas att nån bättre än mig svarar för här kan jag mycket väl vara ute och cykla. Citera
Hagan Postad 16 Mars , 2007 Rapport Postad 16 Mars , 2007 Den enda handen som vi kan vara rädd för vore AK, men den borde ha blivit höjd om ngn haft den, färgen borde ngn ha raisat floppen eller åtminstone bettat turnen, så då återstår en 5a som slår dig och den har vi ju ett antal outs emot. Så ett litet 100-130$ bet kanske för att just locka med ngn med sämre K eller med Ad att syna. Fast det lättsammaste är egentligen o bara skicka in.. Citera
Recommended Posts