Gå till innehåll

Var spela obskyra pokerformer? (Läs inlägg 1)


Waggho

Recommended Posts

Razz - Full Tilt Poker

Mörkpoker E-7 - SvS, Boss

2-7 Triple draw - UltimateBet, B2B, Stars

Royal Holdem - UltimateBet

Crazy Pineapple - UltimateBet

Black Jack Holdem - Crypto

Badougi - Doyles room

5-stöt - B2B, iPoker, Prima, Paradise, SvS

Sökö - B2B

Telesina - B2B

Americana - B2B

Kinapoker - Action Poker (ex. superior poker)

Guts - Action Poker (ex. superior poker)

Big 2 - Action Poker (ex. superior poker)

Türk Pokeri - Betsson Turkiet

3 Card Poker - Poker World

 

Razz: stars, absolute

5CD: b2b, ladbrokes, prima, stars, SvS, ongame, poker.com

2-7 3-D: poker.com

badugi: poker.com

5-stöt: ladbrokes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och då är jag ganska duktig på stud8 och han helt värdelös. känns som om det knappt fanns någon edge alls och i cashgame, borde man rakea till döds eftersom det blir så många splitpotter.
Förutsatt att det är vettig ante för shorthanded (gärna 1/5 big bet eller mer) så skulle jag tro att det finns betydligt större potentiell edge i stöt8 och sjustöt än vad det gör i limit hold'em.

 

O8 är ju relativt vanligt highstakesval, och där finns nog en hel del nyanser.

 

Razz vete fan, tror inte det finns några större finesser i det spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, för att ett spel ska slå stort så måste det ju vara någorlunda enkelt att fatta vad som händer och tillåta nybörjare att sitta ned ett tag utan att tokbacka. Omaha och stöt är förhållandevis komplicerade. Spelen som är enkla att förstå, som mörkpoker, nl lowball och 5-stöt är extremt nybörjarovänliga eftersom man snabbt blir krossad om man inte är respektive tight eller har ok bluffrekvens. Vilket gör att det krävs relativt lite för att uppstå en massa grindare som totalt slaktar alla som doppar fingrarna lite. Och det är ju inte direkt bra för att få nya spelare eftersom en mycket större del av de som prövar på första gången får en ganska tråkig upplevelse.

 

Så det finns inte så många konkurrenter till hold'em vad gäller stora spel. Det måste helt enkelt vara rätt få kort att hålla reda på samt tillåtande mot någon som inte riktigt vet vad h*n gör.

 

Jag håller i stort med, men innan tevepoker var det ju inte som att NL Texas var det största spelet.

 

Samtidigt är jag osäker på om man inte - mha introduktioner till spelet precis som det alltid var till tevesänd Texas + grafik och kommentatorer som förklarar vad som händer - kunde göra åtminstone Omaha till bra teve; även för dom som bara kollar WPT och Pokermiljonen. Men jag är inte blind för att det med största säkerhet inte skulle slå lika hårt, och jag förstår ickesatsningar från produktionsbolagens sida, men det är fortfarande synd... tror jag iaf.

 

Det däringa Pokerzone som jag inte sett på säkert över 1 år, rullar dom texas 24/7? Skulle ju vara skoj att se obskyra pokerformer där annars (för att nästan återknyta till topic.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller i stort med, men innan tevepoker var det ju inte som att NL Texas var det största spelet.

 

Samtidigt är jag osäker på om man inte - mha introduktioner till spelet precis som det alltid var till tevesänd Texas + grafik och kommentatorer som förklarar vad som händer - kunde göra åtminstone Omaha till bra teve; även för dom som bara kollar WPT och Pokermiljonen. Men jag är inte blind för att det med största säkerhet inte skulle slå lika hårt, och jag förstår ickesatsningar från produktionsbolagens sida, men det är fortfarande synd... tror jag iaf.

 

Det däringa Pokerzone som jag inte sett på säkert över 1 år, rullar dom texas 24/7? Skulle ju vara skoj att se obskyra pokerformer där annars (för att nästan återknyta till topic.)

 

 

 

hur skulle omaha kunna bli bra TV?

tv-poker är turneringspoker med snabb struktur och omaha är ett dåligt turneringsspel eftersom alla starthänder ligga nära varandra i värde och turneringar till stor del går ut på att värdera starthänder.

 

kolla 10K omaha från wsop på youtube så ser du vad jag menar...helt ointressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar jag nästan känna mej mobbad här. ;)

 

WSOP är ju bara sändning från finalbordet, hade dom visat händer även från tidigare så hade dom haft fler valmöjligheter än vika/comitta sej på floppen.

 

Finns ju åtminstone 3 program som bara visar CG (då räknar jag in L@TB), självfallet skulle jag föredra att se cashgame Omaha framför turnering.

 

Min personliga åsikt är att många Texasturneringar inte heller är bra TV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur skulle omaha kunna bli bra TV?
Om man kör mer på gamb00l och färgstarka personligheter så skulle det väl kunna bli ok tv. Men då skulle ju själva pokern mest vara en bisak. Vilket ju stämmer rätt väl på de pokerprogram som faktiskt går bra också. Inte ens fantaster skulle ju orka med att kolla om det var 100% spel och 0% personlighet och kommentarer även gällande program som HSP och liknande.

 

Är väl möjligen railbirds, och då skulle man ju bli uttråkad av det väldigt långsamma tempot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...