Gå till innehåll

NL400 - KK checkar flop och får motstånd på turn


Recommended Posts

UTG är 22/19/3.9. Jag checkar flopp för att han ska få chans att bluffa eller betta en sämre hand som KK QQ JJ.

 

Party Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $2/$4

6 players

 

Pre-flop: (6 players) Hero is CO with :Kh::Ks:

UTG raises to $12, UTG+1 folds, Hero raises to $40, 3 folds, UTG calls.

 

Flop: :7d::8h::Ts: ($86, 2 players)

UTG checks, Hero checks.

 

Turn: :6d: ($86, 2 players)

UTG checks, Hero bets $64, UTG raises to $128, Hero calls.

 

River: :Td: ($342, 2 players)

UTG is all-in $245.8, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motståndaren spelar ju rätt snyggt faktiskt...

 

Tycker det är helt fel flopp att fancy-checka. Folda turn.

 

Det har du alldeles rätt i. Borde inte alls checkat den floppen, men kom på mig själv när jag redan hade gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde va slagen lite för ofta där va? Tror inte A10 eller nåt sånt, men en sån där härlig rr-flush med AKr, eller 99 för turnad stege? Flopchecken är ju som du kom på efteråt inte så bra, men gjort e gjort. Vad checkminiraisar han´turn med som du slår på rivern? Endast 78 och höjer han den utg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde va slagen lite för ofta där va? Tror inte A10 eller nåt sånt, men en sån där härlig rr-flush med AKr, eller 99 för turnad stege? Flopchecken är ju som du kom på efteråt inte så bra, men gjort e gjort. Vad checkminiraisar han´turn med som du slår på rivern? Endast 78 och höjer han den utg?

 

Samtidigt bör vi ta i beaktande att det är en sjukt bluffvänlig bräda om han förmodar att jag har ett överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt bör vi ta i beaktande att det är en sjukt bluffvänlig bräda om han förmodar att jag har ett överpar.

Det var min spontana tanke också, du kan inte syna med överpar där och det vet han antagligen. Men trotts det så ser jag inte hur du kan syna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela upplägget med mini-höjning och sedan follow up bet all-in 240 i en pott som är på ~ 350... känns som att han gör det spelet för att du ska känna dig tvingad att syna två gånger. En bluff hade ju sannolikt bestått av något större turn check-raise som hade comittat dig men sparat honom några dollars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela upplägget med mini-höjning och sedan follow up bet all-in 240 i en pott som är på ~ 350... känns som att han gör det spelet för att du ska känna dig tvingad att syna två gånger. En bluff hade ju sannolikt bestått av något större turn check-raise som hade comittat dig men sparat honom några dollars.

 

Nee.. Han kan lika garna mini raisa for att ha pengar kvar att beta hem river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nee.. Han kan lika garna mini raisa for att ha pengar kvar att beta hem river.

 

Knappast troligt att den genomsnittlige NL400-spelaren skulle ge sig på en så pass sofistikerad bluff och frågan är om han ens bör göra den sofistikerade bluffen, trots vetskap om den, eftersom den genomsnittlige motståndaren, som trots allt är rätt kass, mycket väl snarare kan bli (fel)-lurad att syna ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappast troligt att den genomsnittlige NL400-spelaren skulle ge sig på en så pass sofistikerad bluff och frågan är om han ens bör göra den sofistikerade bluffen, trots vetskap om den, eftersom den genomsnittlige motståndaren, som trots allt är rätt kass, mycket väl snarare kan bli (fel)-lurad att syna ner.

 

det sista är så sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Hahaha... wtf! Driver du bara med mig... elaking.. :-(

 

inte alls. jag tycker du skriver väldigt roliga och insiktsfulla inlägg, verkligen sjukt hur mitt i prick du ofta är.

 

sen har jag fått intrycket av att du spelar riktigt högt...och till skillnad från många slynglar som vunnit 10K av partypokerfiskarna så verkar du vara ödmjuk och ha distans till det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

inte alls. jag tycker du skriver väldigt roliga och insiktsfulla inlägg, verkligen sjukt hur mitt i prick du ofta är.

 

sen har jag fått intrycket av att du spelar riktigt högt...och till skillnad från många slynglar som vunnit 10K av partypokerfiskarna så verkar du vara ödmjuk och ha distans till det hela.

 

:oops::h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt bör vi ta i beaktande att det är en sjukt bluffvänlig bräda om han förmodar att jag har ett överpar.

 

Normalt sant, men om han är 22/19 och b/c en blindreraise pre UTG så vill jag veta mer om honom än att tro att han ska börja helt bluffa händer med SDV bara för att din hand är något transparent. Jag tror den enda hand han bluffar på turn är :Ad::Kd: eller :Ad::Qd: och de mår du ju inte superbra emot på river.

 

Faktum är att (alltför) få spelare nånsin bluffar made hands, och man gör idag antagligen bäst i att anta att unknown fi's inte gör det alls. Sen är väl jag normalt inget jättefan av att leta we-only-beat-a-bluff-syner mot spelare jag inte hunnit spela en stund med (och fått koll på till vilken grad de tomtar sig), men det vet jag ju att jag här oftast är rätt ensam om att tycka att det är nåt man kan vänta med, så jag antar att andra kommer tycka synen är rätt given. Jag foldar iaf river utan större eftertanke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Intressant detta förstår alla som förespråkar fold men tycker handen ändå är lite lustigt spelad då han checkar två gator, stål är en möjlighet men det är också en ren bluff. På något sätt känns han tom så syn känns rätt för mig när jag tänkt efter alla scenarion, däremot är det fel då det motsätter Psatiw med flera så lyssna inte på min vink :D Säg bara inte han hade TT :P

 

Ska bli intressant att se vad han hade om du synade iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det här fallet skulle jag som fi sätta dig på AKruter när du synar turnen och därmed tror att han kan få fullt betalt när du fyller din färg på river. Givet set eller fyrtal i min mening. Han lär ju inte sätta dig på ett överpar för vem skulle egentligen vara så dum att man checkar floppen med ett sådant...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...