Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hejsan jag har gått länge och funderat på att starta en poker sajt på nätet men har ett antal obesvarade frågor:/ är det ens möjligt att starta en svensk poker sajt? vad krävs? vem ska man vända sig till för att få mer information? / delagardie

Postad

Beror på vad du menar med svenskt. Ett svenskt företag får inte bedriva pokerverksamhet utan tillstånd, och tillstånd lär du aldrig få.

Om du menar ett sajt riktad mot svenska marknaden finns det ju redan högvis med sådana, och kan inte tänka mig att det finns utrymme för att motivera investeringen av en helt ny klient. Billigare är att skriva avtal med en befintlig leverantör, men även här har jag svårt att se lönsamheten, delvis beroende på att leverantören tar rätt stor del av intäkterna men också för att den svenska marknaden är mättad. Det finns inte så många potentiella pokerspelare kvar som inte redan har konto någonstans.

Postad
Nej, det är inte möjligt att starta en pokersajt i Sverige.

Beror på vad du menar med svenskt. Ett svenskt företag får inte bedriva pokerverksamhet utan tillstånd, och tillstånd lär du aldrig få.

Jodå, det får man visst det. Om man låser spelet så inte svenskar kan delta...

Postad

Det går hur bra som helst, det handlar mer om att Du ställer Dig frågan om varför skulle folk byta (eller spela på) till Din site, och ha ett riktigt bra och genomtänkt svar på det. /pokerinvest.co.uk