Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det är inte ofta jag foldar set på floppen men jag har spelat en del liknande händer där jag tänker "ok han har ett högre set än mig" men så synar man ändå. Fi är en ganska bra spelare, TAG.

***** Hand 265520576 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 13 mars 2007 18:19:45

Bertil 14 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: batio (246.30)

Plats 2: Zebylon Z (396.07)

Plats 3: ante88 (372.00)

Plats 4: berra45 (99.10)

Plats 5: ruthbabe (126.30)

Plats 6: Bloop (580.40)

Plats 7: etso (225.75)

Plats 8: Cluny (397.00)

Plats 9: Jamte1 (391.97)

Plats 10: rolloz111 (140.00)

Jamte1 lägg LM 1.00

rolloz111 lägg SM 2.00

** Giv **

batio [N/A, N/A]

Zebylon Z [N/A, N/A]

ante88 [4h, 4k]

berra45 [N/A, N/A]

ruthbabe [N/A, N/A]

Bloop [N/A, N/A]

etso [N/A, N/A]

Cluny [N/A, N/A]

Jamte1 [N/A, N/A]

rolloz111 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

batio Lägg

Zebylon Z Höj till 8.00

ante88 Syna 8.00

berra45 Lägg

ruthbabe Lägg

Bloop Lägg

etso Lägg

Cluny Lägg

Jamte1 Lägg

rolloz111 Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [6s, 10h, 4r]

*** Bet Runda 2 ***

rolloz111 Passa

Zebylon Z Satsa 20.00

ante88 Höj till 50.00 solklar raise, leder troligtvis

rolloz111 Lägg

Zebylon Z Höj till 106.00

ante88 Lägg

Här kommer problemet. hade han haft ett överpar eler 10an hade han troligtvis bara synat känns det som. Jag tycker att dte känns som att TT är en väldigt trolig hand. Dessutom skrev ju doyle i super system "never go broke in a nothing pot" och dne här poten låg på ca 25 spänn på floppen. ska jag satsa 400 på min triss i fyror eller var dte rätt att lägga den här? kan han sitta med AA/KK ändå?

tacksam för svar.

Postad

Jisses. Som någon sa, varför spelar du 44? För att få stege? Stoppa in pengarna, killen har antagligen AA-JJ och ligger långt efter. Nån gång har han kanske högre set och då är det bara att betala av.

shove it

Postad
Du slängde och han visade 66.

nej jag slängde och han visade inte. aja det verkar som att alla är ganska eniga om att dte var en dålig fold. Fel av mig. Det kändes bara väldigt mcket som att han borde ha TT där.

Postad

Utan att lägga nån värdering av handen i fråga så undrar jag hur många hundra bbs man kan betala av en helt ok TAG med i fullring på en så torr bräda med lägstaset innan man börjar fundera över att han troligtvis har bättre än par?

Postad
nej jag slängde och han visade inte. aja det verkar som att alla är ganska eniga om att dte var en dålig fold. Fel av mig. Det kändes bara väldigt mcket som att han borde ha TT där.

Skulle han tre-betta TT där och skrämma bort alla händer, är det möjligt av honom?

Verkar inte så lämpligt av en "ganska bra spelar" - TAG eller ej. Imo :)

Postad
Utan att lägga nån värdering av handen i fråga så undrar jag hur många hundra bbs man kan betala av en helt ok TAG med i fullring på en så torr bräda med lägstaset innan man börjar fundera över att han troligtvis har bättre än par?

NL 1/2 sek.

Fi vet att majoriteten av spelar betalar av här med T9 mot hans KK ... Ska jag sluta betta så att han kan slänga sig när ett annat kort kommer på Turn?

Detta är inte enbart Set-spel. Han kanske sätter Hero på en CB-bluff whatever.

Dega Ante - Go broke or double up!

Jag håller dock med dig Kengus att man inte kan slänga in hus och hem här på underset men på denna nivå skulle jag göra det i detta fall utan att tveka.

Mvh, KF!

Postad

Kass fold ffs

AA KK känns ju helt klart troligast hos Fi

Fi lär väl inte ens höja 66 först in här och TT är tveksam.

Jag synar 3bettet för att höja turn... In me degen om han ger action.

Postad

Går inte lägga här! Du leder jääävligt ofta där. Enda draget som han kan vara rädd för att du kan ha är ju 78 för dubbel-hålstege och A10/överpar är mkt mer troligt än överset i form av 666/101010. Hans spel tolkar jag som att han vill avsluta på flop och känner därför på din hand lite till istället för att investera en massa på turn o river...