Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Denna handen slog helt slint i huvudet på mig. vet att jag spelade den så fruktansvärt dåligt. Kommentera alla gator tack. BlondeGirl har VP$IP 28 och AF 0. 75 över ca 100 händer bara.

Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50

Players(max 6):

BlondeGirl (EUR 50.65 in seat 1)

HERO (EUR 51.30 in seat 2)

n1_m8 (EUR 59.54 in seat 3)

shitan007 (EUR 23.00 in seat 4)

noanger (EUR 91.48 in seat 5)

c0cochan3l (EUR 34.80 in seat 6)

Dealer: n1_m8

Small Blind: shitan007 (0.25)

Big Blind: noanger (0.50)

HERO was dealt: Jd - Js

c0cochan3l Fold

BlondeGirl Raise (2.00)

HERO Call (2.00)

n1_m8 Fold

shitan007 Fold

noanger Fold

Flop Qd - 8s - 3d

BlondeGirl Bet (3.75)

HERO Call (3.75)

Turn Qd - 8s - 3d - 6c

BlondeGirl Check

HERO ???

Postad

HERO Bet (7.00)

BlondeGirl Call (7.00)

River Qd - 8s - 3d - 6c - Ad

BlondeGirl Bet (9.50)

HERO ?????

Fick för mig att han bluffade och tänkte stjäla den då jag spelat handen så passivt men då han synade på turn blev jag lite fundersam. Enligt mig är det väll standard vik på river?

Postad

river är väl ganska lätt fold.

Spelet i övrigt var väl helt ok, pfr på Fi hjälper för att få en bättre read.

checka efter på turn som någon tidigare talare förespråkar är möjligvis en bättre linje.

Postad
river är väl ganska lätt fold.

Spelet i övrigt var väl helt ok, pfr på Fi hjälper för att få en bättre read.

checka efter på turn som någon tidigare talare förespråkar är möjligvis en bättre linje.

Det som ni säger låter vettigt och den skanske inte är så felspelade men jag har ingen aning om vad Fi och oavsett vad det faller på River så känner jag att jag måste vika och jag slänger pengar i sjön.

Har ingen direkt read på FI mer än de statsenovan. Han har bara spelat ett par händer vid bordet.

Postad

Jag tycker inte det är fel att beta på turn. Som jag ser det så har Fi ingen träff (förrän på river) och jag tycker inte det är fel att ta över kommandot när Fi visar svaghet. Sen är det ju lite surt bara att esset kommer på river och där är det nog bara att vika.

Postad
Jag tycker inte det är fel att beta på turn. Som jag ser det så har Fi ingen träff (förrän på river) och jag tycker inte det är fel att ta över kommandot när Fi visar svaghet. Sen är det ju lite surt bara att esset kommer på river och där är det nog bara att vika.

Håller med, vilka händer får du syn av på turn!?

Checka och betala av river ifall fi träffar, där hade dina $7 som du brände på turn kommit till bättre nytta.

Postad
Det som ni säger låter vettigt och den skanske inte är så felspelade men jag har ingen aning om vad Fi och oavsett vad det faller på River så känner jag att jag måste vika och jag slänger pengar i sjön.

Har ingen direkt read på FI mer än de statsenovan. Han har bara spelat ett par händer vid bordet.

Det är såklart att det kan kännas frustrerande att behöva folda utan att ha någon aning om vad Fi faktiskt har. Men detta behöver inte nödvändigtvis betyda att spelet är tokfel.

Genom att observera borden man spelar på kan man dock sluta sig till att avarage joe inte bettar sådär på river utan att ha dina knecktar slagna. Antag din motståndare standard tills du får reads på honom.

Vidare spelar man poker på en sannolikhets distubution och därmed så har du ett väntevärde på potten när du går till river iom att om din motståndare är svag chckar han "antagligen" och då kan du ta showdown. I detta fall gjorde han det inte och då tvingas du folda.

h

Postad

Var nästan helt säker på att Fi var på stöld försök som misslyckades men så verkar inte fallet vara. Hur som helst tror jag gjorde det rätta och foldade.

Tack för alla svar