Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nu har jag tagit ett banklån på 40 kkr för att få ett startkapital. Köpte en laptop för 15 kkr så jag kan köra multitables (riktigt bra upplösning):

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/08190000-08199999/640x480/8192763.jpg

Jag spelar nu 16 bord nl50 för jag har hört att man tjänar mer pengar om man spelar många. Har dock förlorat 350 dollar första gången men det vänder nog. Kan vara lite svårt när man inte vet riktigt hur man ska spela vissa händer. Men jag lär mig mycket just nu kollar på WPT och liknande program. Jag har som mål att spela nl600 till sommaren.

Skulle vara roligt att få lite tips!

Postad

Eh?! Du har tagit ett banklån på 40k och "vet riktigt hur man ska spela vissa händer"?!?!. Inte bra... Jag HOPPAS att du är miljönär imorgon, men sätter mina pengar på att du gular inom 3 månader.

Ett hjärtligt och ärligt lycka till!

/SK

P.S. Att man "vinner mer" om man multitablar beror ju givetvis på om du kan hantera det elle inte... D.S.

Postad

1. Du köpte inga pokerböcker?

2. Varför Laptop? Om du ska spela en massa bord samtidigt borde du köpt en fet skärm också? Hade det inte varit bättre med en vanlig destop + värstingskärm till ett lägre pris än 15kkr?

Jo, jag fattar att han skämtar...eller?

Postad
Tycker faktist att det var ganska kul. Han driver med en del forumiter som faktist inte är så långt bort från det här exemplet.

Nämn nån som är nära exemplet då? Det kan du med göra Gyre som höll med..

Postad
Det é ju inte snällt. De flesta vet ju ändå, bara taskigt att skriva namn.

jag är helt seriös, har inte en aning om nån på forumet som tagit lån för att spela poker eller nån som försöker lära sig spelet genom att kika på WPT eller en nybörjare som direkt går upp och lirar 16 bord.. Snälla berätta.