urmy Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Köpte idag en S-video sladd för att kunna dra mellan datorn och tvn för att kunna använda TVn som display också. Ena änden av sladden är s-video, och den andra är scart som då går in i tvn. Jag har sedan tidigare 2 skärmar, men har insett att om jag vill använda tvn så måste jag stänga av den ena i grafikkortinställlningarna för att tvn ska kunna användas, tydligen Nu kommer problemet, tvn ser ut att ha upptäckts av grafikkortet då nu "TV" finns som display option, jag tar då "clone" samt kör min ena skärm som primary, och TVn som clone. Borde ju få fram en bild på tvn då när jag väljer exit 2, där sladden är insatt, som källa, men den är bara helt svart?! Någon som har något tips? Mitt grafikkort är ett Geforce 6800, mycket tacksam för svar! Citera
snudde Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 du måste koppla in din tv och trycka på on-knappen för att få bild (hur skriver man för att det inte ska misstolkas? slå på...sätta på...trycka på...??) Citera
urmy Postad 14 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2007 Tack för tipset! Annars så står ext. 2 på men den får ingen signal. Tack för tipset annars. Citera
Brumpa Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 kan man ha mer än totalt 2 monitors inkopplade samtidigt?, visst finns det uttag till det, men vill minnas att det var diskussioner för nåt årsen på ett tannat forum om just detta. Om jag minns rätt var det som så att om man kopplade in 3skärmar så visades det bild på enbart. 3. Men är osäker på vad det gäldle för grafikkort med.. Men fungerar det så grattis. vore nice med tre skärmar inkopplade så där Citera
urmy Postad 14 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2007 Nej 3 skärmar funkar inte, man får avaktivera den ena när man vill koppla in tvn. Men får fortfarande ingen bild! Kanske är något som har med tvn att göra? Citera
mawam Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Nej 3 skärmar funkar inte, man får avaktivera den ena när man vill koppla in tvn. Men får fortfarande ingen bild! Kanske är något som har med tvn att göra? vad har du för TV-märke? kan vara lite meck med om den stödjer NTSC lr PAL beroende på vad ditt grafikkort matar ut samt vilken upplösning du kör med till "2" an alltså den andra skärmen i detta fall TV:n. stödjer TV:ns scart RGB? kanske har den flera scart och du kan prova någon annan? ta det lite mer metodiskt, börja med 1 skärm och avaktivera allt annat, sen kör du med 1 skärm + TV:n och passande inställningar till den... Citera
Asagud Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 "Tack för tipset! Annars så står ext. 2 på men den får ingen signal. Tack för tipset annars." Det brukar finnas ett flertal ext-kanaler på de flesta apparater, kolla ifall du kan sappa igenom dem när du har tvn ikopplad Citera
urmy Postad 14 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2007 "Tack för tipset! Annars så står ext. 2 på men den får ingen signal. Tack för tipset annars."Det brukar finnas ett flertal ext-kanaler på de flesta apparater, kolla ifall du kan sappa igenom dem när du har tvn ikopplad Already done, inget på någon av dom. Citera
urmy Postad 14 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2007 vad har du för TV-märke? kan vara lite meck med om den stödjer NTSC lr PAL beroende på vad ditt grafikkort matar ut samt vilken upplösning du kör med till "2" an alltså den andra skärmen i detta fall TV:n. stödjer TV:ns scart RGB? kanske har den flera scart och du kan prova någon annan? ta det lite mer metodiskt, börja med 1 skärm och avaktivera allt annat, sen kör du med 1 skärm + TV:n och passande inställningar till den... Jag har en samsung LE32 någonting. Förrut fick jag upp ett värde för vilken upplösning tv.n stödde i grafikkortinställningarna, så det måste ju helt klart finnas någon sorts förbindelse. Ska försöka leka lite med det imorgon som du sa, så får vi ser hur det går. Uppdaterar imorgon, andra får gärna komma med tips. Citera
Recommended Posts