Gå till innehåll

Nybörjare på livepoker. Visa råd och tips, tack!


Kiochi

Recommended Posts

Jag skall snart spela min första riktiga live-turnering, och då är det inget home game etc.

 

jag vill ha lite tips och råd vad man skall tänka på och så

 

jag är en duktig nätspelare så jag behöver inte så mycket tips om sjäöva spelandet, utan mer om det runt omkring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Live kan man göra många praktiska fel som man aldrig kan göra på nätet.

 

Betta fel är vanligt bland nybörjare.

 

Säg därför alltid först vad du skall göra - kan lätt hända att du gör en string-raise eller slänger in fel antal marker annars. Detta händer även erfarna spelare - de slänger in några marker och plötsligt har de höjt med 1200 i stället för 300.

 

String-raise blir det om du lägger in markerna i två omgångar eller fler - markerna måste läggas i en rörelse. Då räknas bara de marker du lägger in i första omgången - om du inte muntligen deklarerat exakt hur mycket du skall lägga in. Att t.ex. ta en hög marker och sakta släppa dem en efter en framför sig för att höja - då räknas bara första marken - de andra är string-raise och är otillåtna.

 

Lägger du in endas en marker så är det en syn och inte en höjning - om du inte muntligen först talar om att du vill höja till den marken. Man har ofta inte växel så därför om man lägger in 1 stor marker så antas det att det är syn och att man saknar växel.

 

 

Så säg klart och tydligt vad du tänker göra innan du gör det - då blir det aldrig några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...