VanMassenhoven Postad 10 Mars , 2007 Rapport Share Postad 10 Mars , 2007 För ungefär 2 veckor sedan gick jag över till att endast spela heads-up. Främst på ongame och SvS nl 25-50. Någon här på forumet som har erfarenhet av detta. Hittils har det gått väldigt bra för mig, trots att variansen har skrattat mig i ansiktet ett antal gånger. Finns det några pengar att tjäna på detta. Det ska tilläggas att jag vunnit mer på en vecka än jag gör på ringgames. Med vänlig hälsning VanMAssenhoven Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 10 Mars , 2007 Rapport Share Postad 10 Mars , 2007 SnG eller cashgame? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 10 Mars , 2007 Rapport Share Postad 10 Mars , 2007 Läs januari och februari månad i min dagbok... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
VanMassenhoven Postad 10 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2007 jag kör CG Tack för tipset gdaily Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 10 Mars , 2007 Rapport Share Postad 10 Mars , 2007 http://pokerforum.nu/forum/forumdisplay.php?f=208 Vi har en subgrupp till pokerteorigruppen, som vi kanske kan få igång, med just man mot manpoker... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pisak84 Postad 11 Mars , 2007 Rapport Share Postad 11 Mars , 2007 kör bara HU cash senaste månaderna.. tjänar mer på det än ring games. är betydligt bättre på det än ring games också, det gynnar generellt mer aggressiva och "vågade" spel... kan svänga helt brutalt i rullen, men rushar man är det ju riktigt skoj, inte helt ovanligt att man tar ett tar nån på 3-4 inköp på en halvtimme om han kommer i tilten... brukar dock själv tilta bort hela rullen på sajten då och då.. får försöka casha ut så man inte kan tilta bort för mycket om man har såna anlag. allmänt är det en roligare men mer tiltande variant av poker imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
VanMassenhoven Postad 11 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 11 Mars , 2007 Pisak: Vilka nivåer och hur mycket har du dragit in under en månad? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 11 Mars , 2007 Rapport Share Postad 11 Mars , 2007 ... men mer tiltande variant av poker imo. Tycker precis tvärt om. Jag har problemet att jag gärna spelar för mycket starthänder, speciellt på nätet. Man mot manspel är utmärkt ur den tiltaspekten, här gör jag inget större fel om jag spelar 100% av händerna, och om jag lyckas förmå mig att slänga sämsta 15% på knappen så spelar jag riktigt bra... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
VanMassenhoven Postad 11 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 11 Mars , 2007 Håller med dig gdaily. Nu ska jag inte dra alltför stora växlar av att jag plussat på HU CG i en vecka, men det känns som att spelformen pasar bra för mig som inte orkar sitta och folda händer i timme efter timme i FR eller SH. I HU är det action hela tiden och man har bara en motståndare att läsa sönder. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 12 Mars , 2007 Rapport Share Postad 12 Mars , 2007 Spelat en del NL400 HU senaste månanderna och gillar det. Folk är även överlag bödrövliga och limpar multom med händer på knappen. Så länge inte variansen kissar en i ansiktet är det nästan free money Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
klabbisjp Postad 12 Mars , 2007 Rapport Share Postad 12 Mars , 2007 Variansen är helt sick HU cash, man måste ha ett psyke som tål slag rakt på pungen 17 gånger i rad. Kan ju dock va att man bara är en dålig spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pisak84 Postad 12 Mars , 2007 Rapport Share Postad 12 Mars , 2007 spelar NL 2-4 och högre... ja, starthänder kan man spela nästan alla, men det som är tiltande är dom perioder man möter nån aggro filur som tycks ha en hand VARJE hand i en timme och man har gett upp sina drömmar om att nånsin träffa toppar för läääänge sen... finns såna kalla perioder, och då sitter man mot en motståndare som tycks vinna varje pot, och man fortsätter slåss mot väderkvarnar... tycker det lätt kan rinna iväg pengar om man har en dålig run HU. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
galenponny2 Postad 12 Mars , 2007 Rapport Share Postad 12 Mars , 2007 varför är de flesta highstakes-games HU? förutom för att det är roligare så finns det större edge och edge är det ont om på högre nivåer. klarar man multitabla HU finns det gott om pengar att göra. HUSNGs är enkelt och med relativt låg varians men ganska trist i min mening, blir ju mest shortstackpoker. HU cashgame är grymt kul dock. kan ta hårt på psyket så alltid bra att ha någon lugnare variant att variera med. och på lägre nivåer är de fletsa helt värdelösa på HU och eftersom reads är det viktiga och dåliga spela har noll reads så ja... ship the green... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
galenponny2 Postad 12 Mars , 2007 Rapport Share Postad 12 Mars , 2007 spelar NL 2-4 och högre... ja, starthänder kan man spela nästan alla, men det som är tiltande är dom perioder man möter nån aggro filur som tycks ha en hand VARJE hand i en timme och man har gett upp sina drömmar om att nånsin träffa toppar för läääänge sen... finns såna kalla perioder, och då sitter man mot en motståndare som tycks vinna varje pot, och man fortsätter slåss mot väderkvarnar... tycker det lätt kan rinna iväg pengar om man har en dålig run HU. sant och då är det väldigt furstrerande. på dina nivåer kommer det dock in mycklet rena donatörer på HU-borden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts