Gå till innehåll

Heads up


VanMassenhoven

Recommended Posts

För ungefär 2 veckor sedan gick jag över till att endast spela heads-up. Främst på ongame och SvS nl 25-50. Någon här på forumet som har erfarenhet av detta. Hittils har det gått väldigt bra för mig, trots att variansen har skrattat mig i ansiktet ett antal gånger.

 

Finns det några pengar att tjäna på detta. Det ska tilläggas att jag vunnit mer på en vecka än jag gör på ringgames.

 

Med vänlig hälsning

 

VanMAssenhoven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör bara HU cash senaste månaderna.. tjänar mer på det än ring games. är betydligt bättre på det än ring games också, det gynnar generellt mer aggressiva och "vågade" spel... kan svänga helt brutalt i rullen, men rushar man är det ju riktigt skoj, inte helt ovanligt att man tar ett tar nån på 3-4 inköp på en halvtimme om han kommer i tilten... brukar dock själv tilta bort hela rullen på sajten då och då.. får försöka casha ut så man inte kan tilta bort för mycket om man har såna anlag.

 

allmänt är det en roligare men mer tiltande variant av poker imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... men mer tiltande variant av poker imo.

 

Tycker precis tvärt om.

 

Jag har problemet att jag gärna spelar för mycket starthänder, speciellt på nätet. Man mot manspel är utmärkt ur den tiltaspekten, här gör jag inget större fel om jag spelar 100% av händerna, och om jag lyckas förmå mig att slänga sämsta 15% på knappen så spelar jag riktigt bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig gdaily. Nu ska jag inte dra alltför stora växlar av att jag plussat på HU CG i en vecka, men det känns som att spelformen pasar bra för mig som inte orkar sitta och folda händer i timme efter timme i FR eller SH. I HU är det action hela tiden och man har bara en motståndare att läsa sönder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar NL 2-4 och högre...

 

ja, starthänder kan man spela nästan alla, men det som är tiltande är dom perioder man möter nån aggro filur som tycks ha en hand VARJE hand i en timme och man har gett upp sina drömmar om att nånsin träffa toppar för läääänge sen...

 

finns såna kalla perioder, och då sitter man mot en motståndare som tycks vinna varje pot, och man fortsätter slåss mot väderkvarnar... tycker det lätt kan rinna iväg pengar om man har en dålig run HU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför är de flesta highstakes-games HU? förutom för att det är roligare så finns det större edge och edge är det ont om på högre nivåer.

 

klarar man multitabla HU finns det gott om pengar att göra.

 

 

HUSNGs är enkelt och med relativt låg varians men ganska trist i min mening, blir ju mest shortstackpoker.

 

HU cashgame är grymt kul dock. kan ta hårt på psyket så alltid bra att ha någon lugnare variant att variera med.

 

 

och på lägre nivåer är de fletsa helt värdelösa på HU och eftersom reads är det viktiga och dåliga spela har noll reads så ja...:mrgreen::twisted: ship the green...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar NL 2-4 och högre...

 

ja, starthänder kan man spela nästan alla, men det som är tiltande är dom perioder man möter nån aggro filur som tycks ha en hand VARJE hand i en timme och man har gett upp sina drömmar om att nånsin träffa toppar för läääänge sen...

 

finns såna kalla perioder, och då sitter man mot en motståndare som tycks vinna varje pot, och man fortsätter slåss mot väderkvarnar... tycker det lätt kan rinna iväg pengar om man har en dålig run HU.

 

sant och då är det väldigt furstrerande.

 

 

på dina nivåer kommer det dock in mycklet rena donatörer på HU-borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...