Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tänkte sätta in cirka 25 000 kr och undrar då vilken bank jag ska välja. Någon som har någon bra idé?

Jag har ett Nordea konto men det finns väl bättre ställen att stoppa pengarna i?

Postad

Nishbanken Skandiabanken har inga avgifter för sin Internetbank. Det gör att det blir bättre vilkor än någon av storbankerna.

T.ex. en småavgift på 144 kr per år för att sköta dina betalningar via Nordeas internetbank motsvarar ca 0,5% lägre ränta på dina pengar. Att sedan Nordea ger 1.10% och Skandiabanken 2.75% gör att skillnaden i ränta är ca 2% per år eller 500 kr per år.

På en normallivslängd så motsvarar det 40 000 kr per person om man har 25 000 kr på banken. Det är inte konstigt att storbankerna gör rekordvinster.

Postad
Hur menar du bättre? Skulle tro att alla banker håller pengarna lika bra. Men det sägs i media att Nordeas internetbank har "sämst" säkerhet iofs...

Med bäst menar jag bäst villkor. Bäst ränta och lägst avgifter..

• 2 weeks later...
Postad
Med bäst menar jag bäst villkor. Bäst ränta och lägst avgifter..

ska du spara pengar är sveadirekt bra, 3.75 % ränta 1 dags varsel för utag. inga avgifter men heller inga visakort internetbank eller liknande...

Postad

Vill du ha lägst avgifter på uttag i automater så är ICAbanken bra. Oändligt många avgiftsfria uttag i Sverige, Europa och Världen samt inget valutapåslag.

Men ska du bara ha 25k liggande så finns det bättre.