PokerFreddie Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 förord: funderar på att studera utomlands kommande år och funderar vad som gäller om jag väljer USA vad som gäller. (skrev resten först och kom på att jag kanske skulle ha en förklaring....) har inte hängt med fullt ut på, eller har iaf inte fått nån defenitiv klarhet i vad som gäller för de amerikanska reglerna för/mot nätpoker. Vissa sidor har ju sparkat ut amerikaner, och neteller får inte betala sköta transaktioner till gamblingsidor, så långt är jag med. Men vad gäller om man som utlänning är i USA? Måste man bosätta sig där, bli medborgare för att "bli jagad"? Eller räcker det om man använder amerikanska banker när man är i USA? För en amerikansk medborgare bosatt i Sverige som använder allt "som en vanlig svensk" har ju inga problem (inte den killen jag känner) Mvh Freddie Citera
VanMassenhoven Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Förslagsvis ska man följa lagen i det land man lever i. Ganska meningslöst att stifta lagar annars Citera
gdaily Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Det är det landets lagar du vistas i som gäller. Sedan finns det lyckligtvis möjlighet att döma dig i hemlandet också, om du skulle begå grövre brott mot hemlandets lagar, typ barnsex och mord och liknande. Hur det går till i praktiken vet jag inte. Citera
eurythmech Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Borde väl egentligen vänta på en jurist, Men jag tror att man som svensk medborgare kan bli dömd i Sverige för brott begågna i andra länder (även om det inte är en brottslig handling i det landet) om det i Sverige kan ge fängelse i minst 6 månader, eller något sånt. Citera
Juggler Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Är det en generell fråga eller just om nätpoker-reglerna i USA? Som jag förstått det så är det kreditföretagen som behandlar överföringingarna som (eventuellt) begår lagbrott, inte individen. Citera
Cardshark52 Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Det e väl inte olagligt att spela poker på internet, utan bara att sätta in... Dt e va ja hört iaf Citera
Beardo Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Vissa sidor har ju sparkat ut amerikaner, och neteller får inte betala sköta transaktioner till gamblingsidor, så långt är jag med. Men vad gäller om man som utlänning är i USA? En av mina svenska kompisar var i USA på semester för några veckor sedan och fick inte ens logga in på ett par av sina pokerkonton, eftersom datorn stod i förbudslandet USA. Han mailade för att förklara läget, men var trots det hänvisad till Pokerstars tills han kom tillbaka till Europa. Citera
Recommended Posts