Gå till innehåll

Intresse för att köpa PT-analys?


Waggho

Recommended Posts

Jag fick en liten affärsidé som jag inte har sett någon annanstans även om det säkert finns. Idén är att ta betalt för att analysera folks pokertrackerstatistik och jag tänkte kolla om det finns något intresse för detta.

 

Själv är jag rätt grön på att analysera i PT i dagsläget. Det finns så sjukt mycket information att man inte vet var man ska börja och det känns som att man skulle behöva lära sig en hel del för att få ut mesta möjliga av programmet. Jag tror att de flesta som har köpt PT inte använder det till så mycket mer än att kolla de mer grundläggande statsen på sig själva och/eller motspelarna, kolla gamla händer osv.

 

Om jag skulle göra verklighet av denna idé skulle jag alltså sätta mig ner och lära mig programmet och dess funktioner riktigt bra. Sen får man ju hålla sig till nivåer som man förstår, men många spelar ju på NL200 och neråt och det borde ju funka.

 

Vad skulle ni tycka om en sån tjänst och hur mycket skulle ni vara beredda att betala för en djupgående analys?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte jag är intresserad egentligen, men för nyfikenhetens skull. Hur skulle en sådan analys ut? Du skulle ju kunna lägga upp en provanalys så folk får se hur det kan se ut. Rätt stor skillnad om man betalar för en halvsida saker som är helt uppenbara eller ett 15sidigt dokument som behandlar de mer intrikata sakerna.

 

Sedan så finns det ju en rätt okej pokertrackerguide (63 sidor lång) som cirkulerar på nätet som visar hur man analyserar stastiken själv. Har du läst den? Vad har du att ge i förhållande till den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror säkert många skulle vara beredda på att lägga iväg en mindre slant på en proffsigt utförd statistikanalys. Tror dock att du skulle tjäna mer pengar på att spela poker än på att utföra statistikanalyser om du nu var grym på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...