Gå till innehåll

iamivar är inte här.


iamivar

Recommended Posts

Vet inte riktigt varför du ens orkar whina när du vinner pengar :P

Vet iof känslan av att inget riktigt vill sig, men +5k skulle jag ha svårt att se som ett kasst resultat på nåt sätt även om det är ganska få bb för dig.

 

Jag är nöjd med resultatet, absolut, det är liksom inte det det handlar om.

När man suttit och betfoldat missade floppar i 3k händer börjar det bli lite enformigt bara... Längesen det var så tråkigt att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 715
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Asså detta blir ju bara löjligare å löjligare börjar whina att man har motrigg när du plussar ett inköp ärligt talat! du vet inte ens vad motrigg är.. spyr på sånt skit snack.. ja hade 10 månader i sträck pluss månader 40 -50 inköp per månad sen en månad börja skiten å det handlar inte om att bara plusssa ett inköp utan konstant motrigg, hade det i 3 månader å det var samma nivå som ja spelat innan spelar ingen roll hur duktig man e. det roliga är att du skriver att du varit me om en sjuka sessioner att du är back 3 inköp å sen pluss 4 å sen back 2 å sen pluss lol det är standard. detta är inget menat illa till dig htan bara fakta verkar som att du är väldigt duktig men lugna dig med att gå upp i stakes särskilt när du börjar känna att du backar 3 inköp:) nä men skämt å sido om du känner att det inte flyter på lika mycket som förut.. då föstår ja inte varför du går upp i nivå..varför inte köra vidare på den nivå där du krossar å sen gå upp när du har en fet bankrulle då blir inte swingsen lika jobbiga. GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan är det med alla djävla mongon?!

 

Han har ju för fan skrivit på fler än ett ställe att han är missnöjd över hur kall leken är, och hur tråkigt det för närvarande är att spela.

 

Han har även sagt att han är glad över att ligga pluss efter en session som den förra. Att han gör det beror på fiskar som er som klagar!

 

Det vänder Ivar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och för alla som var glada och undrade så har min ptbb sjunkit till något mer vettiga ~10 sedan jag postade mitt riggomvändande inlägg någon sida bak. Är nog rätt breakeven i BB's sedan dess, men är pluss kanske 30-40k pga att jag är grym på att ha medrigg när jag testar högre höjder.

 

Numera tror jag både på att motståndet är bättre högre upp är bättre och att varians är något som hör till. Cheeers!

 

Over and out.

 

 

10pt är väl sjukt bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså detta blir ju bara löjligare å löjligare börjar whina att man har motrigg när du plussar ett inköp ärligt talat! du vet inte ens vad motrigg är.. spyr på sånt skit snack.. ja hade 10 månader i sträck pluss månader 40 -50 inköp per månad sen en månad börja skiten å det handlar inte om att bara plusssa ett inköp utan konstant motrigg, hade det i 3 månader å det var samma nivå som ja spelat innan spelar ingen roll hur duktig man e. det roliga är att du skriver att du varit me om en sjuka sessioner att du är back 3 inköp å sen pluss 4 å sen back 2 å sen pluss lol det är standard. detta är inget menat illa till dig htan bara fakta verkar som att du är väldigt duktig men lugna dig med att gå upp i stakes särskilt när du börjar känna att du backar 3 inköp:) nä men skämt å sido om du känner att det inte flyter på lika mycket som förut.. då föstår ja inte varför du går upp i nivå..varför inte köra vidare på den nivå där du krossar å sen gå upp när du har en fet bankrulle då blir inte swingsen lika jobbiga. GL

 

Jag är inte van att floppa nötter, beta alla gator och bli utdragen av nån r-r på river för ~10k. Sen är det ju som jag påpekat flera gånger inte resultatet jag klagar på. Vann kanske ~5 potter på 3400 händer som var någonting att tala om, sedan läckte jag konstant chips som nån weaktightie. Det som tiltade mig.

 

Tilta Mig Mera, + 5000 Och Klgr, Jävla Tomte

 

Är det inne att skriva dessa oneliners lr? :)

 

Vad fan är det med alla djävla mongon?!

 

Han har ju för fan skrivit på fler än ett ställe att han är missnöjd över hur kall leken är, och hur tråkigt det för närvarande är att spela.

 

Han har även sagt att han är glad över att ligga pluss efter en session som den förra. Att han gör det beror på fiskar som er som klagar!

 

Det vänder Ivar!

 

Tack :)

 

Skönt med lite omväxling iaf, blir lite dålig i magen av all galla annars.

 

10pt är väl sjukt bra?

 

Haha, förvånad jag blev att ditt inlägg inte var någon uppsats i vilken verklighetsfrånvänd barnrumpa jag är :P

 

Ja, jag har inte sagt någonting annat. Runt 9 och stadigt sjunkande är den :)

 

Märkte ju nu rätt fort att jag knappast kommer kunna hålla min gamla rätt sjuka ptbb. Dels för att den uppenbarligen var resultatet av rätt mkt rungood och dels därför att det överlag känns rätt omöjligt mot vettigt motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt (ja, enligt mig så är tydligen hela världen sjuk just nu) vilken skillnad det kan vara för en dag mot en annan. Spelade i princip exakt samma spel idag som igår, men dock bara 1k händer. Hade dock grymt flow och byggde på vinsten eftersom hela tiden.

 

Hade en stor hand idag där jag vann ett drygt inköp, men annars var det småpotterna som gjorde att det hela tiden gick bra. Liksom 100% tvärtom mot för igår. Samma gäller för att jag satt några viktiga drag idag, vilket inte ens fanns på kartan igår. Det var lite roligare att spela idag helt enkelt :P

 

Slutade på 32k upp, vilket är nytt personligt rekord för mig :).

 

Storpotten... Tycker nog att fi ska kunna komma ifrån denna hand, vad ska jag ha när shortien är allin liksom? Aja, tack och bock. Sjukt att man scoopar även fast fjärde spadern faller dessutom :D

 

***** Hand History for Game 452977651 *****

$5000 NL Texas Hold'em - Sunday, Sep 23, 18:15:58 ET 2007

Table Julia 7 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: kung sture ( $2796.25 )

Seat 2: £Dd@ ( $1641.96 )

Seat 3: iamivar ( $22521.9 )

Seat 4: Vicke.V ( $946.95 )

Seat 5: Guybrush ( $9567.5 )

iamivar posts small blind [$25].

Vicke.V posts big blind [$50].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ 5s 6s ]

Guybrush raises [$200].

kung sture folds.

£Dd@ folds.

iamivar calls [$175].

Vicke.V calls [$150].

** Dealing Flop ** [ 8s, Qs, 9s ]

iamivar checks.

Vicke.V is all-In.

Guybrush calls [$746.95].

iamivar raises [$2293.9].

Guybrush raises [$8593.9].

iamivar raises [$14093.9].

Guybrush is all-In.

** Dealing Turn ** [ 3d ]

** Dealing River ** [ Ks ]

iamivar shows [ 5s, 6s ] a flush, king high.

Vicke.V shows [ 8c, Qc ] two pairs, queens and eights.

Guybrush shows [ Th, Jd ] a straight, nine to king.

iamivar wins $7020.3 from side pot#2 with a flush, king high.

iamivar wins $17233.6 from side pot#1 with a flush, king high.

iamivar wins $2833.35 from the main pot with a flush, king high.

 

 

Var mest standardhänder annars... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fetto menar väl du skämtar att Guybrush borde kunna lägga stegen "eftersom du uppenbarligen" har färg? Nja, tror nog Ivar kan höja sådär med betydligt sämre än stege va?

 

Man spelar väl inte på det viset i en skyddad pott med sämre hand än färg?

Iamivars hand e väl typ den sämsta man spelar så hårt där....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte läsa HH :(

 

Haha okej, trodde det var någon allmän sågning rörande nåt annat :)

 

Angående handen så visst, klart jag kommer höja där med de flesta tvåpar och alla set, men jag kommer inte ha det så ofta. Min range är nog jävligt viktad åt babyflush, och när han är noll outs känns det lite overkill att skyffla in för att skydda handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Totalt kass session på 300 händer där jag slår backrekord med 22k. Träffa noll men spelade katastrofalt dåligt. Hade jag spelat vettigt hade jag lätt klarat mig undan med -10k. Jag tål inte variansen så jävla bra, att må illa efter en loss 440bb kan ju inte vara jättebra.

 

Får se om det blir 10/20 lr 25/50 nästa gång jag grindar, vilket förmodligen blir på onsdag. Nu känns det förjävligt iaf, hatar att torska pengar när man egentligen borde ha vetigare saker för sig (plugga/sova). Tilt and out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som framförallt suger är när man backar när man vet/visste att man inte borde spelat. Bara att lära sig av misstagen helt enkelt, the hard way.

 

iamivar, på onsdag är du fräsh och pigg igen och då kommer det funka. känner du att du är semitiltad för tjejen/nåt annat, låt bli att lira och chilla framför teven ett par timmar. Inte många som får så bra timlön för att att titta på teve.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som framförallt suger är när man backar när man vet/visste att man inte borde spelat. Bara att lära sig av misstagen helt enkelt, the hard way.

 

iamivar, på onsdag är du fräsh och pigg igen och då kommer det funka. känner du att du är semitiltad för tjejen/nåt annat, låt bli att lira och chilla framför teven ett par timmar. Inte många som får så bra timlön för att att titta på teve.

 

Man kan verkligen aldrig _tjäna_ pengar på att undvika att spela poker, kan endast undvika att förlora och det är timlön 0kr.

 

För övrigt så är typ skogspromenad mycket bättre än tv-tittande..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suger att backa.

 

Det är helt riktigt.

 

Det som framförallt suger är när man backar när man vet/visste att man inte borde spelat. Bara att lära sig av misstagen helt enkelt, the hard way.

 

iamivar, på onsdag är du fräsh och pigg igen och då kommer det funka. känner du att du är semitiltad för tjejen/nåt annat, låt bli att lira och chilla framför teven ett par timmar. Inte många som får så bra timlön för att att titta på teve.

 

Mjo, det är den värsta känslan jag någonsin får av pokern. Känner mig som en jävla idiot de få gånger det händer, och det är rätt skaplig ångest. Är absolut inte samma sak om jag skulle backa rakt ut en söndagskväll när jag ändå inte har något bättre för mig. Imorgon är det tjockt mycket skolarbete + innebandyträning, så förhoppningsvis blir det ett av de där välbehövliga korta breaken jag tar ibland.

 

Kommer lira mer 25/50 så länge borden inte är smockade med de regulars jag respekterar iaf, kollade i PT och jag är ju fortfarande en skaplig del upp där så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan verkligen aldrig _tjäna_ pengar på att undvika att spela poker, kan endast undvika att förlora och det är timlön 0kr.

 

För övrigt så är typ skogspromenad mycket bättre än tv-tittande..

 

Tycker egentligen att jag aldrig har någon riktig tid att göra såna där slögrejer... Antingen försöker man komma ikapp i skolan (vilket brukar ta typ en dedikerad dag varje vecka iom att jag försover mig ungefär hela tiden), eller så slösar jag bort den på att sitta på detta knasiga forum och inte göra nåt vettigt alls. När jag inte grindar alltså.

 

Både TV och promenader känns fett -EV alla dagar i veckan oavsett tillstånd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan verkligen aldrig _tjäna_ pengar på att undvika att spela poker, kan endast undvika att förlora och det är timlön 0kr.

 

För övrigt så är typ skogspromenad mycket bättre än tv-tittande..

 

Jag vet jag vet, men du förstår vad jag menar. Det diskuterades i en annan tråd, att oftast innan man startar en session känner man på sig om du kommer gå bra eller dåligt. Och undviker du att spela när du "vet" att du kommer att torska, så är ju dom 10k du sparar lika mycket värda som 10k som du vinner under en bra session.

 

Ang. skogspromenaden håller jag med dig till fullo, tittar själv aldrig på teve.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu mer tilt på att sepla och snacka tele med tjejen samtidigt. Minus ~24k (idag och i förrgår) på helt horribla telefonrelaterade beslut mår fan inte bra.

 

Känner verkligen igen mig där, haaaaatar att svara i telefon då man lirar. Inte lätt att konversera normalt då man sitter med 4 bord uppe också. Är inte bara en gång det hänt mig att man plockat upp AA eller floppar ngt starkt just då det ringer o sedan felspelat helt och loosat mucho.. Mkt bättre att gå i paus o sedan ringa upp. Segt med 24k backet men jag antar att du har en bra rulle så det är bara att nöta ett par dgr så är du säkert ikapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...