Gå till innehåll

iamivar är inte här.


iamivar

Recommended Posts

  • Svars 715
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lirade en 550-händers session som slutade på + 96kr. Byggde som vanligt hål direkt, och lyckades aldrig ritkigt få in det där flytet. Spelade ett par potter ganska jättedåligt, och det gav ju avkall på resultatet... Annars lyckades jag med konststycket att backa totalt 4k på 5st QQ jag hade under tiden. DÅ vann ajg blindsen på en och torska 500-1900kr var på de övriga. Rätt mediokert.

 

Kommer några händer ikväll, ska iväg och spela spel nu. Tjingeling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en av dessa händer är jag sjukt missnöjd med mitt eget spel. Vilken tror ni det är? Kommentera gärna alla :)

 

FI är PF'are som lirar typ 20/15/3 och vi har en del history mot varandra.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

SB ($900)

Hero ($2944.3)

UTG ($3107.16)

MP ($853.27)

Button ($967.12)

 

Preflop: Hero is BB with Aclub.gif, Jspade.gif.

Button calls $10, SB checks, Hero raises to $55, UTG raises to $200, 1 fold, Button folds, SB folds, Hero calls $140.

 

Flop: ($420) Jclub.gif, Jdiamond.gif, 6club.gif(2 players)

UTG bets $340, Hero calls $340.

 

Turn: ($1100) 7heart.gif(2 players)

UTG checks, Hero checks.

 

River: ($1100) 3club.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $880

 

Final Pot: $2860

 

Handconvertern dog ni igen... Får se dem fula istället då. Fi är unknown.

 

***** Hand History for Game 401296863 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, Aug 5, 16:13:07 ET 2007

Table Eva 3 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: highr0llah ( $1692.9 )

Seat 2: Mikica ( $2036.52 )

Seat 3: anteen ( $3114.5 )

Seat 4: bonnen-_- ( $1897.75 )

Seat 5: iamivar ( $4220.75 )

highr0llah posts small blind [$5].

Mikica posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Qd Qs ]

anteen folds.

bonnen-_- raises [$40].

iamivar raises [$140].

highr0llah folds.

Mikica folds.

bonnen-_- calls [$100].

** Dealing Flop ** [ Jh, Ts, 9c ]

bonnen-_- checks.

iamivar bets [$220].

bonnen-_- raises [$500].

iamivar calls [$280].

** Dealing Turn ** [ 3d ]

bonnen-_- bets [$960].

iamivar raises [$1920].

bonnen-_- is all-In.

** Dealing River ** [ 9s ]

 

Fi är rätt fiskig, men inte helt dum huvudet tror jag iaf.

 

***** Hand History for Game 401243283 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, Aug 5, 15:00:12 ET 2007

Table Eva 1 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: x-type ( $2531.2 )

Seat 2: MARTINGBG ( $799.69 )

Seat 3: iamivar ( $2000 )

Seat 4: 3lendil ( $2627.5 )

Seat 5: BlueBear ( $1930 )

3lendil posts small blind [$5].

BlueBear posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Kd Qh ]

x-type calls [$10].

MARTINGBG folds.

iamivar raises [$50].

3lendil folds.

BlueBear folds.

x-type calls [$40].

** Dealing Flop ** [ 6h, 3c, 9d ]

x-type checks.

iamivar bets [$80].

x-type calls [$80].

** Dealing Turn ** [ Ah ]

x-type checks.

iamivar bets [$190].

x-type calls [$190].

** Dealing River ** [ 2d ]

x-type checks.

iamivar bets [$440].

 

Flame on!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

din fisk :-D

 

Hehe, lirat mot dig något idag lr? :) Nick isf?

 

Hade nog gillar 3 barrelen mer om inte river nötat 45s men visst foldar han nog ett pocketpar där kanske.... Fast beror väl lite på hur han ser dig också, vet inte riktigt varför du gör detta mot en fi med synstations-tendenser.

 

Jo, det är ju iofs sant... Hade inte så extremt många händer på fi, men han var ju åt standardfiskhållet iaf. Precis osm du säger så borde jag nog välja mina lägen med lite bättre omsorg, men det är oftast lite knepigt att förklara "känslan" :). Blev iaf steknersynad av J9 i handen i fråga.

 

Dock så är det inte den handen som jag är mest missnöjd med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en ganska lång session ikväller, med väldigt blandat resultat. Lirade 1660 händer och slutade på runt 1500 upp, vilket känns grymt tiltande. Dock så låg jag 4-5k back större delen av sessionen, så egentligen ska jag väl inte klaga.

 

Rolgit för sessionen var att jag slutade på -0.3ptbb/100, vilket det inte direkt var igår man gjorde^^. Lirade alltså både 7,5/15 och 10/20, där jag lyckades hämta in lite pengar till att täcka de gigantiska hålen från 5/10.

 

Det var en sån där dag när man får betalt på ungefär 2 överpar på hela kvällen, och som tidigare visat så vinner jag inga pengar när leken lägger sig på det viset. Känner mig bara grymt less och tärt på pokern i nuläget, men jag antar att det går över tills imorgon.

 

Kan annars bjuda på veckans sämst spelade hand.

 

Till saken hör ju att jag spelat ultraLag och kanske tagit 10 potter i rad mot just denna killen. Men vafan, använder man lite huvud så förstår ju att hela handen bara är meh.

 

***** Hand History for Game 401873003 *****

$2000 NL Texas Hold'em - Monday, Aug 6, 03:02:33 ET 2007

Table Gwen 14 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 3

Seat 3: mirgab ( $2428.12 )

Seat 4: iamivar ( $7391.5 )

Seat 5: kaffeuffe ( $2066.17 )

iamivar posts small blind [$10].

kaffeuffe posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ 3s Ah ]

mirgab folds.

iamivar raises [$70].

kaffeuffe calls [$60].

** Dealing Flop ** [ 3c, 4s, 2c ]

iamivar bets [$120].

kaffeuffe raises [$360].

iamivar calls [$240].

** Dealing Turn ** [ 9h ]

iamivar checks.

kaffeuffe bets [$520].

iamivar calls [$520].

** Dealing River ** [ Ad ]

iamivar bets [$1120].

kaffeuffe is all-In.

iamivar shows [ 3s, Ah ] two pairs, aces and threes.

kaffeuffe shows [ 6s, 5s ] a straight, two to six.

iamivar wins $13.83 from side pot#1 with two pairs, aces and threes.

kaffeuffe wins $4117.34 from the main pot with a straight, two to six.

Game#401873155 starts.

#Game No : 401873155

 

Gjorde annars några snygga bluffar och några mindre snygga loldonkaments squuezeplays. Orkar dock inte leta rätt på något mer nu. Gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som handen är ok spelad du har ju massa outs mot de flesta händer förutom den du möter då är klart.

 

Grejen är väl den att jag "aldrig" leder på turn, då killen spelade typ 21/10/2. Sen är ju riverdonken ganska kass då jag såhär i efterhand tror att han bara lägger in mer pengar med stege där... Att jag inte lyckas c/f där är väl det största felet i handen tycker jag.

 

Trodde helt enkelt att han var på gång att "ge igen" efter att jag bullyat honom så länge, men som vanligt blir allting bakvänt när man tänker så :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo vi lirade lite igår natt, nickar nabbes666.

 

Haha okej :)

 

Jo, dig har jag ju några trökigare minnen ifrån :). Hade du bra kortflyt eller blev jag bara totalägd? :P

 

Tror inte jag träffade någon hand mot dig... Men du fick en ju verkligen att bli less på att folda^^. Tror aldrig jag blivit uppkollad på så många missade trebets-CB förut :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha okej :)

 

Jo, dig har jag ju några trökigare minnen ifrån :). Hade du bra kortflyt eller blev jag bara totalägd? :P

 

Tror inte jag träffade någon hand mot dig... Men du fick en ju verkligen att bli less på att folda^^. Tror aldrig jag blivit uppkollad på så många missade trebets-CB förut :/

 

 

Jag skall nog inte klaga på kortflytet, träffade en del floppar när du trebettade mig. Bestämde mig för att inte låta dig köra över mig så det blev lite marginellt lite då och då. Du är en jobbig jävel :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade just en "bra" session där spelet stämde bra även om jag kanske slaskade lite väl mycket emellanåt. Fortfarande ger överparen ingen lön, men träffar man någorlunda normalt i övrigt så går det ju att hålla sig flytande ändå.

 

Hör och häpna, låg faktiskt aldrig back under hela den 660 händer långa sessionen. Kändes rätt konstigt, då jag backat typ ett inköp första kvarten de senaste 10 sessionerna :). Låg runt 4-5k upp hela sessionen, tills misären i slutet. Slutade på dryga tusingen upp :/

 

Dock så blev avslutningen desto värre. Sista varvet innan maten hittade jag denna hand. Svinkul tänker man. Not. 332bb djupt även :/. Utöver det så har jag och fi bråkat med varandra hela sessionen.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

MP ($786.5)

Button ($3324.85)

SB ($468)

Hero ($3605.56)

UTG ($880.45)

 

Preflop: Hero is BB with 9spade.gif, Qspade.gif.

UTG calls $10, 1 fold, Button raises to $40, 1 fold, Hero raises to $135, UTG folds, Button calls $100.

 

Flop: ($295) Tdiamond.gif, Jclub.gif, Kclub.gif(2 players)

Hero bets $230, Button raises to $550, Hero raises to $1310, Button calls $2634.85 (All-In), Hero calls $1874.85.

 

Turn: ($0) Jdiamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($0) 2heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $6664.70

 

Results in white below:

Hero has 9s Qs (straight, king high).

Button has Ah Qh (straight, ace high).

Outcome: Button wins $6664.70.

 

Sessionen började ju som sagt desto bättre. Detta är första hadnen på första bordet. Vad tycks? :) Var faktiskt lite skraj ett tag, men den går aldrig att lägga ändå så :)

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

SB ($958.17)

BB ($1388.25)

Hero ($2000)

MP ($2064.9)

Button ($441.63)

 

Preflop: Hero is UTG with 3heart.gif, 9heart.gif.

1 fold, Hero raises to $40, MP calls $40, 1 fold, SB calls $35.

 

Flop: ($130) 9club.gif, 2heart.gif, Theart.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $90, MP calls $90, SB folds.

 

Turn: ($310) 3diamond.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $200, Hero raises to $730, MP calls $1734.90 (All-In), Hero calls $1140 (All-In).

 

River: ($4050) 9diamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: $4050.01

 

Results in white below:

Hero has 3h 9h (full house, nines full of threes).

MP has Kc Tc (two pair, tens and nines).

Outcome: Hero wins $4050. MP wins $64.89.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade just en "bra" session där spelet stämde bra även om jag kanske slaskade lite väl mycket emellanåt. Fortfarande ger överparen ingen lön, men träffar man någorlunda normalt i övrigt så går det ju att hålla sig flytande ändå.

 

Hör och häpna, låg faktiskt aldrig back under hela den 660 händer långa sessionen. Kändes rätt konstigt, då jag backat typ ett inköp första kvarten de senaste 10 sessionerna :). Låg runt 4-5k upp hela sessionen, tills misären i slutet. Slutade på dryga tusingen upp :/

 

Dock så blev avslutningen desto värre. Sista varvet innan maten hittade jag denna hand. Svinkul tänker man. Not. 332bb djupt även :/. Utöver det så har jag och fi bråkat med varandra hela sessionen.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

MP ($786.5)

Button ($3324.85)

SB ($468)

Hero ($3605.56)

UTG ($880.45)

 

Preflop: Hero is BB with 9spade.gif, Qspade.gif.

UTG calls $10, 1 fold, Button raises to $40, 1 fold, Hero raises to $135, UTG folds, Button calls $100.

 

Flop: ($295) Tdiamond.gif, Jclub.gif, Kclub.gif(2 players)

Hero bets $230, Button raises to $550, Hero raises to $1310, Button calls $2634.85 (All-In), Hero calls $1874.85.

 

Turn: ($0) Jdiamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($0) 2heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $6664.70

 

Results in white below:

Hero has 9s Qs (straight, king high).

Button has Ah Qh (straight, ace high).

Outcome: Button wins $6664.70.

 

Sessionen började ju som sagt desto bättre. Detta är första hadnen på första bordet. Vad tycks? :) Var faktiskt lite skraj ett tag, men den går aldrig att lägga ändå så :)

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

SB ($958.17)

BB ($1388.25)

Hero ($2000)

MP ($2064.9)

Button ($441.63)

 

Preflop: Hero is UTG with 3heart.gif, 9heart.gif.

1 fold, Hero raises to $40, MP calls $40, 1 fold, SB calls $35.

 

Flop: ($130) 9club.gif, 2heart.gif, Theart.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $90, MP calls $90, SB folds.

 

Turn: ($310) 3diamond.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $200, Hero raises to $730, MP calls $1734.90 (All-In), Hero calls $1140 (All-In).

 

River: ($4050) 9diamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: $4050.01

 

Results in white below:

Hero has 3h 9h (full house, nines full of threes).

MP has Kc Tc (two pair, tens and nines).

Outcome: Hero wins $4050. MP wins $64.89.

 

 

Iskallt att jag medverkar i båda två handanalyserna.. =)

KT handen är juh rätt tiltande.. satte sig som vanligt på rags och gjorde ett move.. Dumt med facit i hand, men det känns som jag hade lyckats pusha bort en stor del av din HD..? Några synpunkter själv på mitt spel?

 

AQ vs Q9 spelade juh upperbarligen sig själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gl hf! :-)

 

 

Tacktack :)

 

Iskallt att jag medverkar i båda två handanalyserna.. =)

KT handen är juh rätt tiltande.. satte sig som vanligt på rags och gjorde ett move.. Dumt med facit i hand, men det känns som jag hade lyckats pusha bort en stor del av din HD..? Några synpunkter själv på mitt spel?

 

AQ vs Q9 spelade juh upperbarligen sig själv...

 

Haha, njaaa^^.

 

KT blir ju jävligt lurig för dig iom att jag som du säger nog ofta har en hand jag måste släppa. Blir ju push lr fold för dig efter min c/r, men vettefan vad som egetnligen har bäst equity där :)

 

Kändes iaf skönt att lyckas fånga in dig med mitt fps ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig haft så dålig desciplin under ett pass som nu. Fy faan vad illa jag spelade under alldeles för sjukt lång tid.

 

SPelat en martonsession på 2100 händer igen. Spelade väl bra i kanske tusen, sedan gick spelet från kallt till dåligt till misär. Det var till och med så dåligt att jag med jämna mellanrum försökte bluffa bort mina favoritfiskar, vilket bevisligen är helt jävla omöjligt.

 

Peakade sessionen på kanske 8k upp ungefär i halvtid, för att sedan droppa ner till 1.5k upp vid slutet. Helt jävla bedrövligt. Satt och gav bort pengar till fullkomliga idioter som jag normalt spelar ut alla dagar i veckan. Fyrbettade tex aq/ak 3 gånger för att bli crai'ad allin på samtliga när jag missat. Bra spelförståelse liksom.

 

Träffade ganska precis noll dessutom, och när man väl träffade så var det mot shortstackfiskar med <50bb. Ska dock inte skylla mer än så på korten, hade säkertkunnat förlustminimera till typ 10% av vad det slutade på med en fungerande hjärna.

 

Har vunnit mindre än 2k på vart och ett av de senaste tre passen nu. Det håller ju liksom inte någonstans. Som tur är så har jag ju ett fjärde pass denna månaden också, vilket gick riktigt bra.

 

10ptbb/100 över 6k händer och 12 timmar i augusti nu. Alldeles för dåligt mtp tidigare månader och hur dåligt motståndet faktiskt är.

 

Totalt sett ligger jag nu på 18.6ptbb/100 över 32k händer på 5/10 och uppåt. Det är bra, och jag tycker att jag borde kunna leva upp till det mycket bättre. Kollar man dock på senare delen på dagens session kan man nog fundera på hur fan det kommer sig att jag inte är gul.

 

Näe, fyfan. Nu ska jag sova dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol att gnälla över 10ptbb/100.

 

Själv låg jag EN krona back efter 8k händer :) sen vände det som tur var :)

 

Synfisk + man prickar INGA INGA floppar = :(

 

Dom där 8k händerna är det värsta som hänt mig i min pokerkarriär typ.

Man ska inte gå +-0 på SvS, så är det bara.

 

Skönt, nu har jag gnällt av mig också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol att gnälla över 10ptbb/100.

 

Själv låg jag EN krona back efter 8k händer :) sen vände det som tur var :)

 

Synfisk + man prickar INGA INGA floppar = :(

 

Dom där 8k händerna är det värsta som hänt mig i min pokerkarriär typ.

Man ska inte gå +-0 på SvS, så är det bara.

 

Skönt, nu har jag gnällt av mig också :)

 

Hrrm... nu när du säger det så whinar jag ju över fel saker lite. 10ptbb/100 är ju absolut inte dåligt när man tycker att det går dåligt. Det var inte riktigt så jag täntke skriva :roll:

 

All mental tilt rör ju de tre senaste passen där jag kanske ligger på 3ptbb/100. Hade ju ett pass på 50+ptbb/100 i början av månaden som drar upp rejält. Sen så backade jag ju trots allt 6-700bb från min peak idag, under runt 1k händer. Det ska man liksom inte göra på svs, det vet du också :).

 

Men det har vänt för dig nudå lr? :)

 

Checkade lite i PT förresten, du är en av typ 5 pers som jag ligger back över ett inköp mot :P. Är ganska övertygad om att det handlar om för många trebettade andratunnor, eller vad tror du?^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...