Gå till innehåll

Bråket Valencia - Inter


Nidson

Recommended Posts

http://youtube.com/watch?v=_FestVFfjVE

 

Vad tycker ni om gårdagens bråk? Själv tycker jag att Valencia verkar vara ett gäng idioter. Speciellt illa tycker jag om glasliraren David Villa som filmar och töntar sig. Tragiskt att se, speciellt eftersom han har så mycket riktig fotboll i sig. Navarro verkar ju inte heller ha alla pommes på tallriken, hoppas han blir avstängd några år. Säkert en del andra ur båda lagen som betedde sig illa, men detta var mitt intryck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag det var kvällens höjdpunkt. Mer sånt i fotbollen, det ska tända till ibland. Om jag får välja mellan att se en 0-0 match utan slagsmål och en 0-0 match med slagsmål är valet inte svårt.

 

Jag gillar det också, den största nersidan är väl att det kan orsaka upplopp och bråk i publiken också. Det måste vara svårt att som kommentator dölja sin upphetsning när det drar igång. Typ "ojoj, det här är tråkiga bilder vi får se.. och nu får vi se slagsmålen i repris från femton olika vinklar.. ojoj, sånt här vill vi inte se.. nu tillbaks till studion där Claes och Thomas får frossa ännu mer i det här."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som behövs är ju livebetting på slagget.

 

Kanske dags att ta lite inspiration av

för fotbollsfolket?

 

Lite intressant är ju också hur mycket fredligare publiken är i hockeysammanhang än i fotbollsditon. Fast det kan ju iofs bero på att hockeyåskadarna i mycket högre utsträckning är tjocka jänkare som inte orkar slåss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite intressant är ju också hur mycket fredligare publiken är i hockeysammanhang än i fotbollsditon. Fast det kan ju iofs bero på att hockeyåskadarna i mycket högre utsträckning är tjocka jänkare som inte orkar slåss.

 

Det är faktiskt väldigt intressant hur olika åskådarkulturen är, både ishockey vs fotboll, men även (och kanske främst) amerikansk idrott vs europeisk. Var inne på att skriva en uppsats om det där när jag läste idrottsvetenskap, men valde till slut ngt annat att skriva om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, fotbollen borde ta efter hockeyn mer. Gillar approachen att domare/linjemän avvaktar tills de går i gräset. Tänk er att se målvakterna kasta handskarna, rusa över plan och börja bearbeta varandra i mittcirkeln. Det är underhållning. En stor skillnad mellan massfajt i hockey och fotboll är ju dock att i hockey vill man möta målisen medans man vill undvika densamme i fotboll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1015901,00.html

 

FY FAN! Kändes redan från början som att det var Valencia som började. Snacka om patetisk människa! Springa in från avbytarbänken, bryta näsan på någon oförberedd och sen springa därifrån? Blir riktigt upprörd av sånt här...

 

Vi snackar glocalnet-lågt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte tänka på vad som hänt om Cordoba och Cruz fick tag i Navarro när de försökte sparka ner honom!

 

Men klart de e kul att se på ett vis, medan man tycker det är riktigt tråkigt att så här stora spelare kan bete sig på ett sånt vis..

 

Hårda straff måste komma.. Speciellt för en spelare som inte ens var på planen när slutsignalen gick och ändå inblandad i bråket!

 

 

Men det tråkigaste var ändå att Inter åkte ur..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1015901,00.html

 

FY FAN! Kändes redan från början som att det var Valencia som började. Snacka om patetisk människa! Springa in från avbytarbänken, bryta näsan på någon oförberedd och sen springa därifrån? Blir riktigt upprörd av sånt här...

 

Vi snackar glocalnet-lågt!

 

 

Det var ju fortfarande Burdisso som startade bråket genom att börja veva efter Marchena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...