Jeppann Postad 5 Mars , 2007 Rapport Postad 5 Mars , 2007 Hur ser ert resultat med suited connectors ut? Kollade i PT och såg att jag var marginellt till lite mer back med samtliga mina lägre suited connectors. Mest back e jag med 76s, men detta beror på att jag torskade 300 i en enstaka pott. Annars är jag mellan 0 och 300 back med samtliga av T9s-32s. Detta känns nästan lite oroväckande. Spelar jag dem så hiskeligt dåligt? Hur ser det ut för er? Databasen jag tar händer ur är på 73 000 NL200 spel. *edit* Enbart databaser med över 40k händer tack för att ge ett vettigt värde. Citera
jojje2k Postad 5 Mars , 2007 Rapport Postad 5 Mars , 2007 Har bara en databas på 20k händer men jag ligger plus på alla sc utom 87. Räknar då inte med 32 och 45 för dom spelar jag aldrig ändå. Citera
Hap Postad 5 Mars , 2007 Rapport Postad 5 Mars , 2007 Min statistik är nästan helt röd med några få undantag. Kanske ska sluta syna så mycket raises med SC i HU potter, och i stället försöka ta initiativet i handen. Sorgligt att se i princip bara röda siffror från 23 till 9T förutom stora gröna siffror på varje 22, 33, 44 etc. *Över 40k händer ligger jag i princip +-0 på de flesta av mina SC.* Citera
DrRoland Postad 5 Mars , 2007 Rapport Postad 5 Mars , 2007 Har ingen större skillnad mellan mina SC jämfört med vanliga connectors och det är jag inte förvånad av. Finns inget värde med dom om man möter folk som aldrig foldar. Man träffar bara ett 50-50 läge där sajten tjänar en massa rake. Citera
Hap Postad 5 Mars , 2007 Rapport Postad 5 Mars , 2007 Har ingen större skillnad mellan mina SC jämfört med vanliga connectors och det är jag inte förvånad av. Finns inget värde med dom om man möter folk som aldrig foldar. Man träffar bara ett 50-50 läge där sajten tjänar en massa rake. Tror inte poängen med inlägget var att jämföra suited och non-suited connectors. Citera
vetgirig Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 32s är den hand som folk förlorar mest med på nätet - ja mer än 72o. Folk överspelar låga sc. SC måste man spela försiktigt och inte överspela. Klarar man inte av det så bör man kasta dem pre-flopp. Citera
martenmania Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Ligger inte en stor del av värdet i att spela SCs på högre nivåer att man får bättre betalt för sina set? I så fall behöver det inte innebära att du spelar dem dåligt bara för att du går back på dem. Räknar då inte med 32 och 45 för dom spelar jag aldrig ändå. Varför inte? Med en ess-låg stege borde det vara större chans att få betalt. Finns inget värde med dom om man möter folk som aldrig foldar. Man träffar bara ett 50-50 läge där sajten tjänar en massa rake. Om folk inte foldar får man vänta in de hårda träffarna och låta bli att semibluffa. Citera
Jerico Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Har bara en databas på 20k händer men jag ligger plus på alla sc utom 87. Räknar då inte med 32 och 45 för dom spelar jag aldrig ändå. Har märkligt nog exakt samma resultat i min databas. Citera
Franco_Baresi Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Problemet är väl att oerhört många rekommenderar spel med SC men det dessa profeter glömmer bort att berätta är att man måste vara en riktigt skicklig spelare post flop för att få ut något större värde av dem. Lägre PP går ju knappt att misslyckas med medan en kille som DrRoland självfallet får stora problem med händer av typen 6-7s eftersom han saknar den skill som krävs för att hantera handen. Citera
Baloos Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Ja och förutom det Franco skriver så krävs det att man kan spela situationen även preflop, raise, trebet, syn eller vik, det beror på så mycket. Det gäller alla marginella händer, man kan inte spela efter ett preflop-chart eller leta efter givna situationer postflop. Citera
brut Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Viktigt är hur man spelar sina andra händer. Spelar man väldigt tight aggro så går man + även på 72o. Jag betraktar dem som balanseringshänder och synar inte höjningar med dem i normalfallet. Raisar 1 in ganska ofta dock. Citera
MacDaddy Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Ni som ligger plus med dem kan ju berätta hur ni spelar dem i olika lägen. Citera
Jeppann Postad 6 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 6 Mars , 2007 Jag har alltid spelat suited connectors mot höjningar med syftet att ta en stor pott om jag träffar bra på floppen. Är detta alltså fel tänk? Citera
Appel Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Jag har alltid spelat suited connectors mot höjningar med syftet att ta en stor pott om jag träffar bra på floppen. Är detta alltså fel tänk? det beror ju på hur stor höjningen är innan floppen. Och hur behärskad du är att lägga dig om du endast träffar halvbra. Citera
jojje2k Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Läste på 2+2 att dom tyckte man skulle folda sina dåliga sc och 3-betta sina bra .I poss är det vi snackar om då. Och ur poss spelar jag sällan sc över huvud taget. Citera
Franco_Baresi Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 det beror ju på hur stor höjningen är innan floppen. Och hur behärskad du är att lägga dig om du endast träffar halvbra. Det är ju just det som är grejen Appel... foldar du alltid till halvbra eller för den delen alltid spelar vidare med halvbra är inte SC något för dig... Citera
Appel Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Det är ju just det som är grejen Appel... foldar du alltid till halvbra eller för den delen alltid spelar vidare med halvbra är inte SC något för dig... jag spelar inte så mkt nätpoker igentligen, så jag går mera på reads av motspelaren i sådana lägen.. Men det stämmer annars - SC är inte ngt jag GÄRNA spelar Citera
Ignatius Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Jag har alltid spelat suited connectors mot höjningar med syftet att ta en stor pott om jag träffar bra på floppen. Är detta alltså fel tänk? Det beror på hur stor synen är i förhållande till effektiv stack. Överstiger den 5% är det ett fiskspel. Citera
Staahla Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Gröna siffror när jag klumpar ihop både låga SCs och låga SOGs i min db. Letar ni efter en mall att spela dem efter, ja då bör ni nog inte spela dem alls som tidigare nämnt. Citera
Staahla Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Det beror på hur stor synen är i förhållande till effektiv stack. Överstiger den 5% är det ett fiskspel. Ok. Citera
NickLeeson Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Det här är min statistik med SC över 96000 händer på svenska spel: Vet inte om statistiken är bra eller dålig, men den är på plus i allafall. Håll till godo! Citera
DrRoland Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 De 2-3 första räknar inte jag som riktiga SC. Där ligger värdet mycket på höga kort. Räknar man bort dom ligger du knappt på plus Citera
NickLeeson Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Värdet med SC är ju inte bara det man förlorar/vinner med dem. Minst lika viktigt är ju metavärdet man får av att man spelar dem. Fi vet att man KAN ha dem i vissa lägen om man höjt preflop med 98s och floppen kommer 765 eller T76. De värdet syns ju inte i ovanstående siffror. Citera
eurythmech Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Värdet med SC är ju inte bara det man förlorar/vinner med dem. Minst lika viktigt är ju metavärdet man får av att man spelar dem. Fi vet att man KAN ha dem i vissa lägen om man höjt preflop med 98s och floppen kommer 765 eller T76. De värdet syns ju inte i ovanstående siffror. Inte tvinga honom till att tänka nu... Citera
DrRoland Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Det var inte metavärdet vi diskuterade i den här tråden utan värdet av SC som sådan. Om vi ska spela på metavärdet så finns det kanske andra händer som duger lika bra eller bättre. Sam farha händer är säkert mkt bättre för metavärdet. Citera
Recommended Posts