Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

** Dealing card to HERO: 9 of Hearts, 7 of Hearts

hurry12 folded

xSoulx folded

titi46 called - $1.00

MoMarius called - $1.00

Edwindo folded

dortonator folded

HERO checked

** Dealing the flop: 8 of Clubs, 6 of Clubs, 8 of Spades || öppet stegdrag på torr bräda, givet o försöka ta hem potten här.

HERO bet - $1.00

titi46 called - $1.00

MoMarius called - $1.00

** Dealing the turn: Queen of Clubs || Flushen sätts, ska jag fortsätta beta, check-syna, lr check-folda.

HERO ??

Postad

svårt läge tycker jag, ger mitt förslag: check-syn. check-syna river om du träffar 7 eller 9 (ej i klöver), check-raisa river om du sätter draget utan 4:e klöver.

å andra sidan kanske det är för passivt spelat, men när två spelare har synat flop tycker jag det är läskigt att beta ut turn. :-)

Postad

Man kan väl knappast förlora mycket värde här genom att checkfolda? Det är en rätt liten, limpad pott där fienderna kan ha absolut vad som helst. Vi har noll info om deras händer och kan ha allt från 14 outs till att dra dött.

Hade inte ett tredje klöver kommit hade jag definitivt kunnat tänka mig att beta igen för att få bort alla a-högt, eller händer av typ TJ etc, som garanterat synar flop här med två överkort på dessa nivåer. Dessa händer lägger sig rätt ofta på turn om man pangar igen men nu när det kommer ett tredje klöver kommer du få syn av väldigt många händer känns det som.

• 2 weeks later...
Postad
check raise för att försöka få ut mestadels av pengarna.

Checkraisa med stegdrag på turn med 3-färg på brädan? Låter otroligt korkat.

Check-Call eller Bet-fold är väl de naturligaste alternativen, check-fold är för vekt mot två limpare. Jag lutar åt att beta ut, eftersom du representerat en åtta vilket inte skulle vara osannolikt att du har från BB bör du fullfölja semibluffen på turn. Blir du raisad kan du lägga handen om du inte möter en notorisk 3-färgsbluffare då du kan fortsätta dra till stegen.

Får du två synar på turn så tvingas du nästan att checka på river om du inte träffar, får du bara en syn och ingen klöver faller på River och du inte träffar så bör du beta om du har hysad koll på motståndaren och tror att han är benägen att lägga ett bottenpar eller ess-högt på river.