Gå till innehåll

88 på BB mot allin och en syn av allin


Recommended Posts

Följande hand utspelade sig på PS ikväll. Var osäker på hur jag ska göra så här behövs lite input. Ingen egentlig read mer än att de verkar vara random.

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t100 (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Button (t3165)

SB (t3470)

Hero (t3383)

UTG (t1754)

MP (t540)

CO (t1188)

 

Preflop: Hero is BB with 8club.gif, 8heart.gif.

1 fold, MP raises to t540, 2 folds, SB calls t490, Hero ????

 

Vilket av följande gör Hero?

 

1. Syn

2. Raise

3. Push

4. Fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag foldar. Trots allt 4,5BB till du måste syna med 88 mot 2ppl.

Men ibland synar jag. Beror på sinnesstämningen men känns rent spontant som en EV+- 0 situation.

 

-Sitter jag på SB med AA lr KK här så brukar jag oxå bara syna som han gjorde o hoppas att det blir action mellan mig o BB så push är farligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket av följande gör Hero?

 

1. Syn

2. Raise

3. Push

4. Fold

 

Helt readlöst tycker jag att man kan göra vilket som, utom en raise som inte är en push.

 

Syna mot en fi som kommer att checka ner om han inte träffar, då får vi jätteofta komma till showdown billigt. Mot idioter som kan bluffa i den tomma sidopotten är syn mindre bra.

 

Pusha kan vi göra mot en fi som vi har bra FE mot.

 

Annars vik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns verkligen vik i det här läget? Jag tycker vi då kommer sitta väldigt dåligt till med marker jämfört med resten av bordet... visst suger det att möta tre överkort, men å andra sidan så kommer vi så väldigt mkt närmare prisplats 1 och 2 om vi vinner potten. Om vi lägger oss ligger vi klart sist markermässigt...

 

Look again

 

EDIT: ...vilket du tydligen gjorde för 1min sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de bästa alternativen är självklart pusha eller folda. Syn är oerhört fel i detta läge då du troligen outplayas på floppen förutom de gånger du träffar set och de gånger de checkar fram till dig.

Pusha hade varit väldigt bra ifall du hade märkt att de är kapabla att folda efter att bli reraisade preflop eller ifall du märkt att de inte har höga krav på de kort som de bettar med och synar med preflop. Har du en tight image på bordet är push också att föredra.

Nu när du inte har några reads blir det alldelles för svårt att säga vilket som är det bästa. Det man väljer beror väl lite på hur man är som spelare. Någon som kan komma fram till vilket alternativ som är bäst?

Måste dock tillägga att pusha är väl det "roligaste" sättet att lira, att få de och lägga sig och håva in deras chipps är underhållande poker, utan tvekan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de bästa alternativen är självklart pusha eller folda. Syn är oerhört fel i detta läge då du troligen outplayas på floppen förutom de gånger du träffar set och de gånger de checkar fram till dig.

Pusha hade varit väldigt bra ifall du hade märkt att de är kapabla att folda efter att bli reraisade preflop eller ifall du märkt att de inte har höga krav på de kort som de bettar med och synar med preflop. Har du en tight image på bordet är push också att föredra.

Nu när du inte har några reads blir det alldelles för svårt att säga vilket som är det bästa. Det man väljer beror väl lite på hur man är som spelare. Någon som kan komma fram till vilket alternativ som är bäst?

Måste dock tillägga att pusha är väl det "roligaste" sättet att lira, att få de och lägga sig och håva in deras chipps är underhållande poker, utan tvekan

 

Min man kommer ääälska det här inlägget. Innebörd: Aftonbladet eller Expressen, -ÖÖÖhh, måste man välja en?

Återigen ett strålande inlägg utan mening av dig arnona. Men iaf har du lärt dig stycka av texten och använda punkt och kommatecken. Tyvärr fortfarande lika tomt och innehållslöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey,

 

1. arnona. Besvära dig inte att svara på min frågor. Tycker dina svar är fulständigt intetsägande. Kan du inte göra mänskligheten en tjänst och bara lägga dig ner å dö.

 

2. Har förstått att det råder lite delade meningar om handen. Den är inte helt lättspelad. Mina tankar blev som spelet utvecklades blev:

Första pushen hade jag synat blixtsnabbt då jag tror hans HD för push vid det här laget är ganska vid pga av stackstorleken.

När SB "bara" synade var jag inne på push. Indikerar inget monster för då hade han nog pushat för att isolera förste Fi. Men det var två saker som talade emot.

1. SB täcker mig vid en ev konfrontation.

2. 88 är inte världsbäst i en ev trevägspott.

 

Då jag oxå har över 30BB och vi är tre som har skaffat ett försprång så är det bättre att spara marker för att kunna spela aggresivare mot lågstackarna på semibubblan.

 

Så med andra ord så folda jag 88 denna gång.

 

På solos fråga så om MP hade haft mer i stacken och höjt 5-6BB och SB synat så tror jag att jag synat på g av setvärdet. Men som du skrev, no set no bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha skämmigt att du kopierade mitt svar haha, ahhahaha du tyckte ju precis som mig så du måste väl ha förstått mitt svar. Pinsamt dock att jag tänker som dig då måste jag väl vara ganska dum. OCH NEJ MAN SYNAR INTE FÖR SETVÄRDE IFALL SB ökar sin stack till 3200 FISHY FISH. DÖ KAN DU SJÄLV GÖRA DIN BONDE. AIK SUGER KUK och det gör dina föräldrar as well, tillsammans med dig i en säng hahaha, sedan måste jag tillägga du kan väl omöjligt vinna på poker i längden, biatch du tänker ju som en idiot

 

Killen varnades för detta inlägg. (appel)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha skämmigt att du kopierade mitt svar haha, ahhahaha du tyckte ju precis som mig så du måste väl ha förstått mitt svar. Pinsamt dock att jag tänker som dig då måste jag väl vara ganska dum. OCH NEJ MAN SYNAR INTE FÖR SETVÄRDE IFALL SB ökar sin stack till 3200 FISHY FISH. DÖ KAN DU SJÄLV GÖRA DIN BONDE. AIK SUGER KUK och det gör dina föräldrar as well, tillsammans med dig i en säng hahaha, sedan måste jag tillägga du kan väl omöjligt vinna på poker i längden, biatch du tänker ju som en idiot

 

Ursäkta? Du är 14 år?

 

Nä det kan du inte vara. Är man 14 kan man nog uttrycka sig lite mer välformulerat än så där. Tippar på 12 år. Ja det är nog max.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstå att man inte synar för något himla setvärde...

 

outplayas på floppen

 

Du menar när fi bluffar i en tom sidopott? Grejen är ju att vid syn mot en någorlunda vettig fi så kommer vi ofta att få se fem kort, och om fi betar postflop så vet vi att han har oss slagen. Sen är det ju bara att räkna på om vi har tillräckligt med equity i en trevägspott mot de andra spelarnas HD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstå att man inte synar för något himla setvärde...

Sen är det ju bara att räkna på om vi har tillräckligt med equity i en trevägspott mot de andra spelarnas HD.

 

Okey, eftersom du är en av de som jag respekterar mest på forumet så undrar jag varför inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey,

 

1. arnona. Besvära dig inte att svara på min frågor. Tycker dina svar är fulständigt intetsägande. Kan du inte göra mänskligheten en tjänst och bara lägga dig ner å dö.

 

 

Ängeln Jag har inget personlig mot dig och håller med om att arnona inte har vidare smarta svar, men snälla moderatorer om inte detta är värt en varning så blir jag väldigt skeptisk mot min varning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, eftersom du är en av de som jag respekterar mest på forumet så undrar jag varför inte.

 

Ok, min kommentar var riktad till arnona, som inte verkar förstå varför man skulle kunna syna här, men efter att ha ansträngt mig och försökt förstå hans text lite bättre (vilket inte är det lättaste) så inser jag att han nog inte menade det jag trodde att han menade...(?)

 

Iaf, vi har oftast inte implicita odds för att syna för att träffa set. Vi måste i stort sett stacka fi varje gång vi träffar, och det kommer vi troligen inte att göra. Dels för att fis HD är för bred (om fi bara höjer med t.ex. KK+ så blir det rimligare att anta att man stackar honom typ jätteofta), och dels för att vi är oop (det är svårare att extrahera värde ur starka händer oop). Det räcker liksom inte att bara titta på stackstorlekarna det finns fler faktorer. En annan faktor är t.ex. att om vi täcker fi nära bubblan så är våra implicita sämre eftersom fi kommer att kräva en starkare hand för att stacka av. Detta gäller också om fi täcker oss, men bara så pass lite att han blir kraftigt cripplad om han stackar av mot oss. Om en jättekortis är vid bordet och det är nära bubblan så är det också sämre implicita odds eftersom fi kommer att vara mer konservativ.

 

Ska vi syna här så gör vi det för att vi tror att vi får en showdown jätteofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ängeln Jag har inget personlig mot dig och håller med om att arnona inte har vidare smarta svar, men snälla moderatorer om inte detta är värt en varning så blir jag väldigt skeptisk mot min varning.

 

Både Ängeln och arnorna har blivit varnade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...