Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ang: JJ

Är det SH eller FR? Har någon limpat eller öppningshöjer du 6xBB? Vilken position? Rent generellt vill du nog inte spela JJ mot en all-in från en spelare med mer än ett halvt inköp. Ja, en del pushar allt möjligt, men rent generellt är du nog som bäst 50-50.

• Svars 120
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Det var SH och ingen hade höjt innan. Men ja, måste få in i min skalle att om jag lagt mig hade jag förlorat 3 dollar och inte 30 :) Det är ju det som fått mitt spel att vända markant, att jag kan ta ett steg tillbaka när det börjar osa hett. Måste vara mer uppmärksam.

Besöket hos vetrinären gick jättebra och det verkar som att det är en mindre muskelhistoria som kommer försvinna och under tiden skulle hon få tabletter. Så nu slipper jag stora uttag ur rullen, jieeppe! :)

• 3 weeks later...
Postad

Oj, nu har jag ju inte skrivit på länge, men nu är det ju ny månad och allt och kanske lite sammanfattning är på sin plats...

Jag har cashat ut i ren vinst ifrån sidan jag spelat på för mars månad:

Ca $1310

Sen fick jag en liten rakeback ifrån en annan sida som jag spelade på i februari, som jag snabbt dubblade, så det blir ca 120 dollar till som jag även cashade ut...

Så totalen är $1430!

Känns jäkligt stabilt med själva pokerspelandet just nu. Ligger ju på NL20/nl50 och kör. Har ändå inte spelat speciellt mycket under mars, så undra hur det hade sett ut ifall man kunnat spela seriöst :)

MEN... Min privata situation gör att jag hela tiden måste casha ut mina vinster och tömma rullen gång på gång. Detta gör ju att jag bara kan spela när jag har pengar att sätta in. Nu har jag precis tömt igen, och kommer inte kunna spela förrens på fredag när det blir lite rakeback. Drömmen hade ju varit att kunna ha en rulle på 1500 Dollar på kontot för Nl50 så man kan spela oavsett hur många räkningar man får varje månad :( Nån där ute som som känner att du sitter på för mycket pengar och vill stejka kan ju höra av dig ;)

Jag måste dock vara JÄVLIGT tacksamm för pokern, för utan den så vet jag inte hur jag hade styrt upp mars månad.

Månaden höjdpunkt måste ändå vara i lördags när jag gjorde en 13 timmars session med bara avbrott för mat en gång och en snabb trip till en närliggande butik för in handling av "snarrens". Nu vet jag att jag klarar av längre sessioner utan problem, vilket är ett måste om man skall köra seriöst med pokern.

Återkommer på fredag när jag fått rakeback :)

Postad

Satte in 25 dollar i onsdags och har tills dagens datum och klockslag spelat upp det till 300 dollar exakt! Detta inkluderar även rakebacken jag fick i fredags. Nu är ju den stora frågan ifall jag får behålla pengarna på kontot, eller om jag måste casha ut igen. Inatt vet jag :)

Tjejen och ungen kommer vara borta ifrån imorgon måndag till lördag, så gissa om jag kommer grinda ifall jag kan få ha pengarna kvar. Kan bli en grym vecka.

Måste säga att det känns som spelet har tightats till på I poker sista tiden. kan det vara alla Expekt kunder som tillkommit med rake race osv?? jaja, jag plussar ju på, så jag skall inte gnälla.

Nu är det party party som gäller! Jönköpings bästa klubbkväll har avslutningsfest ikväll (påskdagen) och det får man ju inte missa ;)

Postad

Aight!! pengarna kan stanna på pokerkontot tillsvidare!!!!!! :)

Det enda negativa är ju att det blev instant fold på tjejens resa samma dag hon for iväg ... Jag var riktigt dålig i helgen och spydde och hade mig och blev lite halv dissad av tjejen, det var ju minsann inte synd om mig osv... Men vem var det som ringde på mobilen 4 timmar efter avresa och hade spytt och var apsjuk? :) Så jag fick lägga pokergrind på hyllan och förflytta mig till tjejens föräldrar där hon befann sig och där sitter jag nu och skriver. Nu blir jag ju inte av med min dotter i nästan en vecka så det är ju rätt skönt endå att det blev som det blev...

Jag hann med ett kort pass med 8 bord NL20 innan jag drog vid 1800 tiden idag(igår) Hittade bra flytt och plussade upp ifrån $300 till $361 och precis allt stämde :)

När jag fått tjejen i säng så var det bara o låna svärmors dator och i mörkret slänga upp ett gäng bord och visa vart skåpet skulle stå. Började med NL20 och det vart stopp på alla bord. Inget träffade, utdragen i allt osv... Signade även upp mig på en 10 dollars 6 manna freezeout, som jag bustade efter 3 handen (yiieeppppie)

Då bytte jag till NL50 (och ett bord NL100 shortstack ofcourse) Dock inte för att "vinna tillbaka" utan bara få lite variation.

Det är ju ingen överdrift att säga att det hjälpte 8-)

När jag bytte i nivå så var rullen nere i 323 dollar och när jag stängde av nu så ligger rullen på $520!!!!

Jag kan inte hitta ord för hur riktigt fruktansvärt dåliga spelare det finns... Dagens absoluta favorit är när jag plockar upp AA på NL bordet och vid det laget jobbat upp stacken rätt bra. Jag höjer bara 2 bigblinds och blir direkt höjd av en spelare 2 positioner senare upp till 5 dollar. Jag ställer då in direkt hela min stack som vid detta laget är en bra bit över 50 dollar.

Jag får instant call, och jag börjar gissningsleken om vilket pocketpair killen sitter på. När alla kort är ute så får jag då se vad han satt på:

A J off ?????

Han sätter nästan hela sin stack på spel med A J off.... jaja.. tack för dom pengarna...

så nu kan jag lungt lägga mig och drömma om feta vinster imorgon oxå :)

Postad

Blir kvar på bortaplan tills imorgon och kommer få en del tid till att spela. Hann med ett pass nu med lite Nl10/Nl20/nl50... 6 bord. + $40 på denna inte speciellt långa sessionen. Fick många bra händer och fick hyffsat betalt. Inte mycket att säga om det utan att det flyter på nu :)

Fick mail ifrån expekt som sade att dom tyckte jag skulle spela deras playerranking 5K, så eftersom det är gratis så får jag väl spela den ikväll då.... lite surt då att man inte kan spela min vanliga klient eftersom båda ligger på samma nätverk... Känns lite -EV som de mäktiga pokerspelarna säger ;-) Bara spela ett bord/turnering... känns inte direkt som utnyttjande av tid... får se hur jag gör.

Lite tråkigt att rakebacken inte blir direkt rolig när man håller sig på den här nivån med mestadels Nl20, men man får väl nöja sig med plusset på spelet.

Nu är det dax o avlösa den sjuke och leka lite förälder... Återkommer ikväll/inatt med rapporter

Nuvarnade rulle: $560

Postad

Session 1 för kvällen: Körde i en och en halv timma med tillbörjan nl20 och tappade väl lite hela tiden och lyckades bli av med nästan ett helt inköp i en hand (vilket inte händer ofta nu för tiden) Höjer med AK pre, flopp kommer K6K... då kan ni ju gissa vad moståndaren hade :) givetvis pocket 66...

Som tur var, så köpte jag in mig shortstack på ett NL100 bord och gick ifrån 40 dollar till 130... det räddade hela första sessionen som annars hade varit nattsvart... Jag bytte även upp till Nl50 på de andra borden, men jag träffade inget direkt att snacka om.... så det var överlag kalla kort och små utdragningar.

Sessionen plussar iallfall $40 dollar vilket innebär:

Nuvarande bankrulle: $601

Tar några minuters pause nu och kör igång vid 00.00 igen och försöker vara i säng vid 02.00 för att göra regeringen glad :)

Postad

Sesion 2 klar. Och gissa vad chockad tjejen kommer bli när jag lägger mig nästan 1 timme tidigare än vad jag sa 8-) Det har nog aldrig hänt innan.. hehe

Jag plockade fram lite självförtroende och köpte in short på 6 nl100 bord... var verkligen försiktig för jag ville inte bränna mina införtjänade pengar. Tog mig en halv timme så hade jag plussat nästan 100 dollar och då kändes det som det var dax att vara nöjd. Nästan 180 dollar plus idag får vara helt ok. Nu börjar ju då drömmen om att ha en rulle för NL100, men jag misstänker att mina pengar tyvärr kommer vara uttagna långt innan det för att betala räkningarna ifrån helvetet! :)

Faan att jag inte får PO att funka till denna klienten (fast dom säger att det skall gå) och faan att jag inte har programet här o testa :)

Det är skönt att när man känner att man har blivit bättre på det här nu med kortspelandet. Hade dagens session varit för kanske ett halvår sedan, så hade dagen antagligen slutat på knappt plus. Det absolut viktigaste av allt sitter där nu: MINIMERA förlustpotterna!!! Jag lyckas ta mig ur jobbiga potter tidigt och det kostar inte så mycket...

Så slut för idag och rullen ligger på: $699,20 :)

Postad

Idag har vi varit farligt långt ute på highstakes sidan :) Eftersom rullen kommer av 25 dollar, så är jag lite expriment sugen och kollar de olika nivåerna. Körde en kort stund innan jag drog till jobbet idag och backade ner ca 50 dollar.. mycket tack vare mitt AK som träffade K på floppen men mötte KK av fi :(

Nattpasset blev en frossa i NL200... Körde ett gäng bord och fyllde ut med Nl100. Det gick ner och upp... var nere som lägst på 550 (startade sessionen på 650) Sista handen jag spelade så hade jag ca 610 kvar totalt.... Då kommer monsterpresenten... Höjer 4x bb med AJ i ruter... får 3 stycken synare... Floppen kommer med 2 ruter och jag bettar ut direkt, men får bara syn av 1 kille. Turn ger mig nötfärgen, men även stegmöjligheter och jag gör ännu en bet och får syn. River ändrar inget och jag ställer ca 80 dollar rätt av. Killen steker och synar precis innan tiden går ut och pengarna rasslar iväg åt mitt håll :)

Det roligaste av allt var att killen som synar hade jag massor av duster med på 2 bord samtidigt och han hade lite flyt imot mig när han freakraised mig preflop när jag satt på AK, för att sen bara checka hela vägen till river... han visar up 9 7 off, men vinner potten på att han träffar en 9a... Men sen var han avslöjad, men fortsatte spela likadant.. fast då var det enkelt att sno hans pengar....

Jag såg till min stora glädje att det rörde sig lite på FPP iallfall nu när jag körde NL200... så det blev nog några dollars i rakeback för denna sessionen... får se på fredag när pengarna kommer.

Rullen ligger nu på: $766

imorgon blir det tillbaka till Nl20 och nl50 :)

Postad

Då var det dax igen att bekänna sina synder...

Dagens höjdpunkt kommer ej dock ifrån pokern, utan ifrån besöket på Konsum.

Samtidigt som jag tar fram pengarna för att betala, så lyckas kassörskan fastna med sitt långa hår i rullbandet och drog hennes huvud längre och längre ned imot bandet. Precis när huvudet skall dunka i bandet så lyckas en medarbetare stänga av bandet..... och där står jag med mina pengar i handen och tycker det hela är rätt lustigt. Tjejen hämtar sig och allt är lungt.

Direkt efter jag varit inne i konsum går jag till pizzerian som ligger bara hundra meter därifrån. När jag kommer ut igen, så hör jag ett jävla liv vid konsum. Då har de precis lyckats få tag i en en sinnessjuk snattare som är helt vild och står och skriker precis utanför entren... killen lyckas slita sig loss, men tappar då sin mobil eller plånbok. En avställd plockar upp den snabbt och lägger den i fickan... Då inser ju snattaren att nu lär han ju bli identifierad, så nu börjar han attackera den anställde, som i sin tur blir skyddad av 2 vanliga killar som är och handlar... han skriker lite och sen drar han bara iväg... Så mycket action har det nog aldrig varit på konsum på en dag :) hehe...

Lite pokersnack då med... Körde lite NL100 idag och var dum nog att köpa in fullt.... jag tappar 2 hela inköp till samma kille som har sån osannolik tur att det finns inte... Första handen jag spelar plockar jag upp AA och höjer, får syn av den killen... på turn ställer jag och får syn.... på river sätter han en mellan låg stege... AARRGGH.. han var helt tom på turn..

Ett par händer senare, så sätter jag trissen på flopp, bara för att efteråt inse att han satte en mellanlåg stege på flopp.... inköp 2 borta!! Killen satt på över 800!! dollar i sin stack, och dom pengarna hade han dragit in på tur... Mina medspelare satt och skrek i chatten för de drabbades oxå av hans sinnesjuka rush...

jaja, skam den som ger sig, pengar som är förlorade måste tas igen... så det vara bara o sätta på sig skygglapparna och ställa in hjärnan på grind... Som lägst var jag nere på 550 dollar, men lyckas bygga upp mig till $766 (vilket är exakt på dollarn det beloppet jag började dagen med.

Jag tog sen ett pass med 5 bord nl20 och ett bord nl50 bara för att varva ner och känna hur gött det var att pengarna var tillbaka. Jag tog ett inköp direkt, för att sen tappa ett... så höll det på hela tiden och jag började tappa tålamodet... men precis när jag tänkte det var dax och stänga ner så hittade jag lite pluss iallafall, så det kändes riktigt bra att stänga ner på :

Nuvarnade rulle :$827

imorgonkväll kommer rakebacken och jag hoppas på en 60 dollar iallfall.. om jag har tur... vi får se...

Postad

Yippie! :) idag kom veckans rakeback... det blev mer än jag trodde.

108 dollar damp in. Detta ger min bankrulle lite booost och nu ligger den på $935,70

Nu skall jag ta första passet för dagen, även om det är natt :) Återkommer om nån timme när jag bränt rakebacken och halva rullen ;)

Postad

Det blev bara en kort session med enbart NL50 bord.... Jag hade väl igentligen bara ett mål när jag startade den här sessionen, och det var att nå 1000 dollar :)

och när jag slutade så stod rullen i:

$1000,61 8-)

Jag var upp lite mer, men drabbades av kortsvalka och gick inte vinnande ur nån pott, så jag drog mig ur precis innan det skulle passera 1000 dollar åt fel håll... +65 dollar för sessionen är ju bättre än inget och jag fortsätter min resa imot högre blinds... frågan är när downswingen skall komma... hoppas inte på ett bra tag. Har ju inte haft en minusdag sen jag satte in de 25 dollarna för lite mer än en vecka sedan.

jag känner faktiskt att jag borde spela lite till, för det är ett fruktansvärt löst spel just nu som pågår och det passar mig ordentligt... men samtidigt vill jag inte dippa under de 1000 ikväll.... så vi får se om jag orkar med ett pass till ... först lite tv... sen kanske :)

Postad

Äntligen dax att avsluta nattens battaljer :) Det är swings hit och dit, men på slutändan så kommer jag alltid ut helskinnad...

Dagens största TACK!!! måste jag ge till en fransmann, som spelade antagligen på fyllan och var helt tooooookgalen. Han spelade ALLA händer, han höjde alla potter även om nån höjt innan.

Det handlar om ett NL100 bord där han byggt upp en jättestack, och jag lyckades ta en del av den och det räddade kvällen duktigt... eftersom jag alltid har en tendens att dippa ner lite mitt under sessionen... Nu var det ju inget gigantiskt minus jag hade mitt i kriget, ca 80 dollar, men ändå minus...

Iallfall... jag väntade ut kanonhänder imot fransosen och bara håvade in. Han betade alla gator, han bluffade varje pott osv... helt freaking nuts!!:mrgreen:

Jag spelade NL20/nl50/nl100 under sessionen och resultatet jämfört med igår är +$140!!

Så rullen byggs sakta på och ligger nu på $1140,75

Fortfarande inte en minusdag på 10 speldagar i sträck :)

Postad

Blev väldigt lite sömn inatt, så jag är trött o seg. Ikväll blir det livepoker!! Äntligen har vi lyckats dra ihop lite kompisar, det var länge sedan. Förhoppningsvis blir det väl lite cashgame vi kör. Handlar ju bara om typ en hundralapp per skalle i inköp och 1/2 kronors blinds, men det är jääääkligt kul o köra lite live för omväxlings skull.

Satte mig en stund nu framför datorn och slängde upp 3 Nl100 bord (jag har dottern sovande i sele på magen så jag vill inte multitabla järnet och sen få panik när jag plockar upp AA på 3 bord samtidigt och i samma stund så börjar tjejen gråta...

Körde väl bara 10 minuter eller något men 37 dollar plus iallafall.. det lägger vi i pokerskattkistan tillsvidare som innehåller 1177 dollar nu.

Jag har nu bestämt mig för att ta iallafall en veckas tjänsteledigt för att pröva på pokern som "heltidssysselsättning" . Jag vill bara känna på om jag skulle klara av att spela poker heltid en vecka och vad man kan tjäna/förlora på en sådan period. Hur mycket rakeback ect...

Ni som spelar NL50/Nl100 och har det som er enda inkomst får ju gärna tipsa lite om divs grejer man skall tänka på :)

Postad

Jag spelar på Ipoker nätverket och via NOIQ poker.

(nu vill jag då förundras över detta namn. Man väljer att kalla sin sida typ "hjärndöd". Man startar ett företag, lägger ner massor av jobb och pengar och driver verksamheten ifrån Malta... och så när dom sitter där o försöker bestämma vad sidan skall heta så är de alltså rungande överens att den skall heta "HJÄRNDÖD" :mrgreen:

bara en parantes, men jag tycker det är rätt roligt faktiskt :)

Men jag är VÄLDIGT nöjd med hur de har skött sig hittills iallafall. Snabba betalningar, inget strul osv... Jag blev missinformerad när jag signade upp mig till sidan via en affe, men det löste NOIQ direkt.

Postad
Jag spelar på Ipoker nätverket och via NOIQ poker.

(nu vill jag då förundras över detta namn. Man väljer att kalla sin sida typ "hjärndöd". Man startar ett företag, lägger ner massor av jobb och pengar och driver verksamheten ifrån Malta... och så när dom sitter där o försöker bestämma vad sidan skall heta så är de alltså rungande överens att den skall heta "HJÄRNDÖD" :mrgreen:

bara en parantes, men jag tycker det är rätt roligt faktiskt :)

Men jag är VÄLDIGT nöjd med hur de har skött sig hittills iallafall. Snabba betalningar, inget strul osv... Jag blev missinformerad när jag signade upp mig till sidan via en affe, men det löste NOIQ direkt.

Låter bra :P hur mkt rakeback får man och hur ofta betalas den ut?
Postad

Ni som spelar NL50/Nl100 och har det som er enda inkomst får ju gärna tipsa lite om divs grejer man skall tänka på :)

Hört talas om money management? Känns lite kallt att spela NL100/NL200 med $1k i bankrulle...

Postad

Moneymanagement? Nej det har jag inte hört talas om?

Nl200 har jag bara testat lite och när jag kör Nl100 så är det nästan aldrig till fulla inköp utan oftast bara som shortstack. Det bör tillläggas oxå att det är precis i början av byggandet av rulle som jag chansar lite mer. När jag väl sen har rulle för en hyffsad blindsnivå (snart nl50) så kommer jag landa där.

Men jag tycker oxå att det är viktigt att känna lite på skillnaden i spelen på de olika nivåerna. Men det kanske viktigaste av allt! Om jag som inatt hittar super-uber fisken så vill jag spela imot honom, nästan oavsätt vilken nivå (rimliga nivåer då alltså, misstolka mig inte nu)

men tack för påminelsen angående MM, det borde man bli påmind om varje dag.

Postad

körde en session till nu. Höll mig på nivåer ända nere på micro :)

Nl4/Nl10/Nl20 Spelades på 8 bord.

Lite roligt att jag under denna sessionen som inte var överdrivet lång, lyckades dra in 2 st 4 tal i 2or :) Jag hittade ett bra plus för att vara på de här nivåerna. +$50

Nuvarande rulle: $1227

ifrån 25 dollar till $1227 på 11 dagar! Kommer dock bli mer spelande idag! :)