Gå till innehåll

Salan hittar rekordplusset


XaaL

Recommended Posts

Jobbigt, totalt back 2048 dollar på två dagar. Helt klart det mesta jag har backat sett till mängden (men det är 5 inköp vilket jag även har backat på NL200 en gång).

 

Vad ska jag säga?

Sjuk otur skulle jag vilja kalla det. Jävla massa cooler och badbeat. Jag är itne den som brukar klaga över det, för jag vet att det händer alla så jag tänker bara skriva att det har hänt mig nu, mer än så behövs inte sägas... nu gör jag nåt annat och så avsätter jag $1000 till NL400 som jag ska spela för på söndag. Torskar jag de (vilket jag fan inte ska göra!) så blir det NL till jag har plussat 3000$....

 

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 713
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jobbigt, totalt back 2048 dollar på två dagar. Helt klart det mesta jag har backat sett till mängden (men det är 5 inköp vilket jag även har backat på NL200 en gång).

 

Vad ska jag säga?

Sjuk otur skulle jag vilja kalla det. Jävla massa cooler och badbeat. Jag är itne den som brukar klaga över det, för jag vet att det händer alla så jag tänker bara skriva att det har hänt mig nu, mer än så behövs inte sägas... nu gör jag nåt annat och så avsätter jag $1000 till NL400 som jag ska spela för på söndag. Torskar jag de (vilket jag fan inte ska göra!) så blir det NL till jag har plussat 3000$....

 

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

 

 

 

Det är bara chilla, gå ner en sväng och äg NL200 ett tag så du får tillbaka ditt självförtroende. Det är ju trots allt en nivå lägre man hittar stadiga plusset mot random FI. :) GL m8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara chilla, gå ner en sväng och äg NL200 ett tag så du får tillbaka ditt självförtroende. Det är ju trots allt en nivå lägre man hittar stadiga plusset mot random FI. :) GL m8

 

Jo, det är vad jag har gjort idag. Det gick ju sådär (se nedan) men det är inte så mycket att göra när korten inte kommer som de ska ;-)

 

Får man chansen till revansch i Everests 100k-garanti idag eller?

Nja, jag gick bra tills morsan började tjata om att det var mat. Blev väldigt stressad. Jag blev inte bara stressad av det, jag skulle även springa iväg till min kompis i pausen av turneringen för att vi skulle köra lite LAN där. Så allt detta ledde till att jag försökte steala hem potten på turn (en T hög bräda) efter att bordet hade parat sig. Det var ingen höjdare då Fi synade med TT och fick mina marker. Det värsta var att jag låg ungefär 230 / 630 så det var inte alls ont om marker. Så du får ta revansch nästa vecka istället :P

 

Summering av dagen:

yepp lyckades torksa $1000 till på NL400 idag. Tråkigt men sant.. Jag måste poängtera att det inte beror på dåligt spel, det är fan i mig minst 70% otur.

Därefter gick jag in på NL200 och efter väldigt kallt spel på 8a bord var jag back 200. SJUKT.

 

Därefter tog jag och körde headsup och lyckades vinna tillbaka allt. (Då var det NL1000 jag spelade. Tilt men vafan gör man inte?)..

 

Låg tillochmed plus 1000 under ett tag men det hela slutade i en pott där jag har JJ och hamnar all-in PF mot AA.

 

Jaja, tror att det vänder nu, bara att jaga vidare... Blir lite NL200 till jag har plussat 2000$ sedan tar jag tag i NL400 igen.

BR ligger på $15855 så det är lugnt men vafan, den svackan jag har haft nu är inte nådig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Är det stor skillnad på motståndet på everest å expekt?

Spelar just nu själv på everest NL50 å NL100,,

 

GL!

 

Har tyckt att Everest har haft i särklass sämst motstånd. Men samtidigt har expekt inte något bra motstånd heller (då har jag iofs spelat på NL200 och högre)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolig dagbok och imponerande resultat :)

 

Hoppas du tar dig ur svackan släng upp lite fler händer vet ja ;)

 

Tack, kul att höra :)

 

Jo, det har varit tungt ett tag men jag tror att jag kommer tillbaka!

Ska spela lite idag, strax, och funderar på att testa lite SNG. Har blivit inspirerad av Soderkrippa. Sedan är det ju faktiskt så att jag startade hela min karriär igenom dessa SNG:s :-D

 

Återkommer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas verkligen att du tar dig ur svackan. Det du måste tänka på att swingsen lätt blir ganska stora ju högre upp du spelar. Man tvingas in i fler marginella positioner på grund av det aggresiva spelet. Jag själv har haft två stycken 12+ inköp downswings, och just nu är jag ungefär $7000 under min topnote. Saken är den att det bara är att härda ut sålänge du känner att du spelar ditt a-game och att du slår nivån. Keep it going så vänder det!

 

/En annan NL400-NL1000 grinder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej grabbar det går inte bättre. Back 1700 idag med. Jag har bara mig själv att skylla. Spelade först 6 st SNG, kom inte ITM i någon, 70% dåligt spel - 30% otur.

 

Sedan gick jag över till Cashtable. Där gick det ganska bra tills jag kom i en stor pott. Jag floppar TPTK plus nötfärgdrag, bettar ut han synar. Turn är färg och jag skjuter vidare 80% av pott, han synar. River parar bordet, det är nu J K 5 8 5. Han checkar jag raisar han pushar jag synar han visar 55.

 

Lite surt ut därifrån och igång med HU NL 400.

Det går bra jag plussar upp kanske 200-300. Därefter går jag över till NL1000.

Det börjar segt jag tappar ett halvt inköp när jag rivrar tvåpar med KJ mot hans redan färdiga högre tvåpar.

 

Jag anser mig vara bättre än Fi och köper därför in 1000 till bordet. Vi fortsätter och spelet går upp och ner hela tiden. Han klonkar tvåhålstegar (på river) och vinner då ganska fina potter. Samtidigt låter han mig dubbla upp när han synar stora satsningar med TP (inte ens TK!)...

 

Till slut har vi 1000 var tills detta händer:

Jag har AK på smallblind (dealer) och raisar till 30. Han re-raisar mig till 90. Det är första gången han tripplar mig PF, redan här bör jag ju förstå att jag är illa ute. Däremot har han fixat ihop en fin image då han har spelat löst (men då oftast i småpotter) och trebettat mig på flopp med 6 högt. Därför slår jag om till 300. Han steker och synar.

Vad kan han ha? Egentligen inget som jag slår. Sämst AK tror jag..

 

Flop: J 4 8, han checkar. Vad bör jag göra så som spelet har gått?

 

Jag har 700 kvar, potten är på 600. Lägger jag in nåt måste jag lägga in allt.

 

Jag checkar.

 

Turn: Blank.

 

Han bettar 300, jag ställer han synar med KK.

 

 

Som sagt borde jag lätt förstå att jag var slagen. Så går det när man har torskat mycket på kort tid och inte ser spelet som man brukar göra.

 

 

 

 

 

Jaja, tur att jag har lite disciplin kvar. Nu blir det inget mer än NL200, 6MAX upp tills jag har plussat $3000.

 

Jag tror däremot att jag kan slå både NL400 och slå många spelare på NL1000 (fast det har jag ju inte rullen för - därför skiter jag i den nu).

 

Men eftersom det har gått så dåligt på NL400 så skippar jag det med.

NOG SLASKAT - NU BLIR DET NL200 GRINDMARATON! Det kan inte misslyckas.

 

 

Tack för allas stöd, det uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SUMMERING

 

Idag inledde jag maratongrindet som ska bestå av stabilt plussande på bekväma nivåer. Alltså NL200.

 

Jag valde att spela HU och kände direkt att det fanns mycket fisk att halstra. Började dock ganska segt när jag 3 gånger blev utragen av färg och hålstegar. Kändes nästan som om min downswing skulle bestå.

Tack och lov så vände det och jag slutade på plus $283

 

_____________________________________________

HANDHISTORIK

 

Vad borde vara standard action här?

Fi är väldigt synsugen, han synar alldeles för mycket och höjer nästan bara med nötterna. (Drömmotståndaren)

En sak som kan ha betydelse för handen är att Fi tidigare har mini-höjt mig PF med AA.

Jag vet dock inte riktigt hur jag ska hantera Turnen. Vad tycker ni?

BTW: vart finns det handhistoriks konverters?

 

 

Bordsplacering:

 

Salan sitter på stol 1 med $261.80.

Assore74 sitter på stol 2 med $210.90.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 1.

Salan lägger den lilla blinden på $1.00.

Assore74 lägger den stora blinden på $2.00.

 

Ge hålkorten:

 

Salan: 8h 8c

Assore74: -- --

 

Före floppen:

Salan höjer $5.00.

Assore74 höjer $8.00.

Salan synar $4.00.

 

 

Floppen (8d Jh 7d):

Assore74 checkar.

Salan höjer $20.00.

Assore74 synar $20.00.

 

 

Turnkortet (8d Jh 7d Ad):

Assore74 checkar.

Salan ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SUMMERING

 

Idag har jag spelat drygt en timme, 8tablat NL200. Och pokern gick precis som man vill att den ska. Jag spelade bra, träffade bra händer och fick betalt. Så resultatet blev $478.39, härligt!

 

Det enda tråkiga jag kommer ihåg från dagens session är en situation som ni finner längre ner under "HANDHISTORIK"

 

_____________________________________________

HANDHISTORIK

Jag multitablar och har ingen read. Ser två shortstacks och tycker att jag lika gärna kan vara uppe mot KQ och 77 här. Vad tycker ni? Är det en spikfold?

Är det jätte EV-?

 

EverestPoker Game #1476261393: Table Suva-22 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 17:34:17 - 2007/05/03

Seat 1: Mussloni ($245.05)

Seat 2: res70 ($67.17)

Seat 3: jsb9 ($200.00)

Seat 4: Couet07 ($227.15)

Seat 5: Salan ($219.55)

Seat 6: pm27 ($49.10)

Couet07 posts the small blind of $1.00

Salan posts the big blind of $2.00

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SalanAce of Hearts Jack of Hearts

pm27 calls $2.00

Mussloni folds

res70 raises to $4.00

Couet07 folds

Salan raises to $15.00

pm27 raises to $49.10 and is all-in

res70 calls $45.10

Salan raises to $83.20

res70 calls $18.07 and is all-in

Uncalled bet of $16.03 returned to Salan

*** SHOW DOWN ***

Salan shows Ace of HeartsJack of Hearts

pm27 shows King of SpadesAce of Spades

res70 shows King of HeartsQueen of Hearts

*** FLOP *** Ace of Clubs3 of ClubsJack of Diamonds

*** TURN *** Ace of Clubs3 of ClubsJack of Diamonds4 of Diamonds

*** RIVER *** Ace of Clubs3 of ClubsJack of Diamonds4 of DiamondsQueen of Diamonds

*** SUMMARY ***

Board: Ace of Clubs3 of ClubsJack of Diamonds4 of DiamondsQueen of Diamonds

Salan collects $148.10

Salan collects $34.34

 

Likadan situation, ännu sämre spelat..?

 

EverestPoker Game #1476280581: Table Suva-18 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 17:38:44 - 2007/05/03

Seat 2: Salan ($209.80)

Seat 3: Mr.Gaston ($123.55)

Seat 4: BENIDAIC ($17.80)

Seat 5: Mussloni ($355.00)

Mr.Gaston posts the small blind of $1.00

BENIDAIC posts the big blind of $2.00

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SalanJack of Hearts Ace of Diamonds

Mussloni folds

Salan raises to $7.00

Mr.Gaston calls $6.00

BENIDAIC raises to $17.80 and is all-in

Salan raises to $53.00

Mr.Gaston raises to $123.55 and is all-in

Salan calls $70.55

*** SHOW DOWN ***

Mr.Gaston shows King of DiamondsAce of Hearts

BENIDAIC shows Queen of HeartsAce of Spades

Salan shows Jack of HeartsAce of Diamonds

*** FLOP *** 4 of Spades5 of DiamondsQueen of Spades

*** TURN *** 4 of Spades5 of DiamondsQueen of Spades2 of Spades

*** RIVER *** 4 of Spades5 of DiamondsQueen of Spades2 of Spades10 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Board: 4 of Spades5 of DiamondsQueen of Spades2 of Spades10 of Diamonds

BENIDAIC collects $53.40

Mr.Gaston collects $209.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SUMMERING

 

Tänkte grinda in de sista 1000 summit pointsen idag på Everest så jag körde på där med 8tabling. För gick det väldigt segt, en del taskiga utdragningar. Sen plussade jag cirka $100. Det slutade med att jag torksade $200 när jag träffade triss på flopp med 77 samtidigt som 99 träffade nöttrissen. Tråååkigt. Så det blev back $57.

Skönt att jag lirade in min bonus på $325 iaf!

 

Kommer att forstätta med Ongame nu. Ska spela in 20 000 vip där är det tänkt, så jag får min 2000 bonus. Sen får man väl nåt kul ur deras vipshop'

 

EDIT: Spelade Ongame nu under kanske 30 min. Verkar vara rena rama akvariumet. Plussade $180.

 

Så dagens resultat är nu plus $123

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SUMMERING

 

Tänkte grinda in de sista 1000 summit pointsen idag på Everest så jag körde på där med 8tabling. För gick det väldigt segt, en del taskiga utdragningar. Sen plussade jag cirka $100. Det slutade med att jag torksade $200 när jag träffade triss på flopp med 77 samtidigt som 99 träffade nöttrissen. Tråååkigt. Så det blev back $57.

Skönt att jag lirade in min bonus på $325 iaf!

 

Kommer att forstätta med Ongame nu. Ska spela in 20 000 vip där är det tänkt, så jag får min 2000 bonus. Sen får man väl nåt kul ur deras vipshop'

 

EDIT: Spelade Ongame nu under kanske 30 min. Verkar vara rena rama akvariumet. Plussade $180.

 

Så dagens resultat är nu plus $123

 

 

 

 

 

 

Fiskigare än självaste Everest!??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SUMMERING

 

Idag har jag spelat drygt en timme, 8tablat NL200. Och pokern gick precis som man vill att den ska. Jag spelade bra, träffade bra händer och fick betalt. Så resultatet blev $478.39, härligt!

 

Det enda tråkiga jag kommer ihåg från dagens session är en situation som ni finner längre ner under "HANDHISTORIK"

 

_____________________________________________

HANDHISTORIK

Jag multitablar och har ingen read. Ser två shortstacks och tycker att jag lika gärna kan vara uppe mot KQ och 77 här. Vad tycker ni? Är det en spikfold?

Är det jätte EV-?

 

EverestPoker Game #1476261393: Table Suva-22 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 17:34:17 - 2007/05/03

Seat 1: Mussloni ($245.05)

Seat 2: res70 ($67.17)

Seat 3: jsb9 ($200.00)

Seat 4: Couet07 ($227.15)

Seat 5: Salan ($219.55)

Seat 6: pm27 ($49.10)

Couet07 posts the small blind of $1.00

Salan posts the big blind of $2.00

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SalanAce of Hearts Jack of Hearts

pm27 calls $2.00

Mussloni folds

res70 raises to $4.00

Couet07 folds

Salan raises to $15.00

pm27 raises to $49.10 and is all-in

res70 calls $45.10

Salan raises to $83.20

res70 calls $18.07 and is all-in

Uncalled bet of $16.03 returned to Salan

*** SHOW DOWN ***

Salan shows Ace of HeartsJack of Hearts

pm27 shows King of SpadesAce of Spades

res70 shows King of HeartsQueen of Hearts

*** FLOP *** Ace of Clubs3 of ClubsJack of Diamonds

*** TURN *** Ace of Clubs3 of ClubsJack of Diamonds4 of Diamonds

*** RIVER *** Ace of Clubs3 of ClubsJack of Diamonds4 of DiamondsQueen of Diamonds

*** SUMMARY ***

Board: Ace of Clubs3 of ClubsJack of Diamonds4 of DiamondsQueen of Diamonds

Salan collects $148.10

Salan collects $34.34

 

Likadan situation, ännu sämre spelat..?

 

EverestPoker Game #1476280581: Table Suva-18 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 17:38:44 - 2007/05/03

Seat 2: Salan ($209.80)

Seat 3: Mr.Gaston ($123.55)

Seat 4: BENIDAIC ($17.80)

Seat 5: Mussloni ($355.00)

Mr.Gaston posts the small blind of $1.00

BENIDAIC posts the big blind of $2.00

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SalanJack of Hearts Ace of Diamonds

Mussloni folds

Salan raises to $7.00

Mr.Gaston calls $6.00

BENIDAIC raises to $17.80 and is all-in

Salan raises to $53.00

Mr.Gaston raises to $123.55 and is all-in

Salan calls $70.55

*** SHOW DOWN ***

Mr.Gaston shows King of DiamondsAce of Hearts

BENIDAIC shows Queen of HeartsAce of Spades

Salan shows Jack of HeartsAce of Diamonds

*** FLOP *** 4 of Spades5 of DiamondsQueen of Spades

*** TURN *** 4 of Spades5 of DiamondsQueen of Spades2 of Spades

*** RIVER *** 4 of Spades5 of DiamondsQueen of Spades2 of Spades10 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Board: 4 of Spades5 of DiamondsQueen of Spades2 of Spades10 of Diamonds

BENIDAIC collects $53.40

Mr.Gaston collects $209.50

 

 

första handen är väl OK, andra känns rätt fiskigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...